Murale Heinz to inicjatywa w ramach kampanii #150latHeinz, której główną osią jest hasło „celebracja”. Utrzymane w spójnej konwencji murale ozdobiły charakterystycznym dla marki czerwonym kolorem mury budynków w trzech polskich miast: Warszawy, Gdyni i Wrocławia.
Główną bohaterką każdego muralu jest nic innego, jak kultowa szklana butelka ketchupu, której kształtu nie da się pomylić z niczym innym. I tak przy moście Grunwaldzkim we Wrocławiu zobaczymy toast wznoszony butelkami Heinza, a w Gdyni przy ulicy Morskiej – butelkę stylizowaną na szampana, obsypaną konfetti. Z kolei w sercu stolicy ketchup Heinz pojawił się na tle złotych balonów, obwieszczających wiek tej kultowej już marki. Autorem wszystkich trzech projektów, jak i ich wykonaniem w Warszawie i Wrocławiu, jest agencja GoodLooking Studio. W Gdyni wykonawcą muralu była firma Synergic.
Zobacz również
Gdynia
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wrocław
150 lat doskonałości, kreatywności i innowacji
Chociaż „ketchup Heinz” to jedno z tych haseł, które od razu przywołują konkretny obraz, a nawet smak, mało kto dokładnie zna historię powstania marki. Firma, założona przez zaledwie 25-letniego Henry’ego Heinz’a z Pittsburga, sięga korzeniami 1869 roku. Dzięki otwartości i kreatywności twórcy, a także wprowadzanym innowacjom, firma w szybko rozwinęła się w jeden z największych sukcesów w historii branży spożywczej.
Heinz na stałe zagościł w kuchniach na całym świecie, stał się częścią wyposażenia astronautów NASA, a jedna z gwiazd współczesnej muzyki, Ed Sheeran, nawet wytatuował na swoim ramieniu etykietę „Heinz 57”. Pomimo śmiałych posunięć i rewolucyjnych rozwiązań wprowadzanych w firmie na przestrzeni czasu, niektóre aspekty marki pozostały niezmienne. Od 150 lat ketchup Heinz jest produkowany z użyciem zaledwie pięciu składników, a jego receptura jest pilnie strzeżoną tajemnicą. W przeciwieństwie do murali – te na szczęście te możemy oglądać wszyscy.
PS
Heinz z okazji Walentynek ogłosił na Twitterze konkurs, w którym 150 osób miało szansę wygrać mały słoiczek nietypowego kawioru. Nietypowego, bowiem nie składał się on z ikry ryb, a maleńkich perełek ketchupu.
PS2
Na ścianie kamienicy przy ul. Targowej 15 w Warszawie pojawił się mural przedstawiający kultową butelkę Coca-Coli. Jego autorem jest Piotr Młodożeniec, polski artysta sztuk wizualnych.
PS3
Netflix został partnerem zeszłorocznego Marszu Równości i Poznań Pride Week. Na jednej z kamienic w centrum miasta powstał tęczowy mural z bohaterką serialu „Orange Is the New Black”.
PS4
W styczniu br. w centrum Warszawy w ramach akcji „Kobiety na mury” powstał mural upamiętniający Korę. Dzieło z wizerunkiem artystki będzie zmieniało się wraz z porami roku. Partnerem akcji jest Bank BGŻ BNP Paribas.
PS5
Murale to już nie tylko forma artystycznego wyrazu, ale też sztuka zaangażowana społecznie, zwracająca uwagę na ważne, uniwersalne tematy. W Gdańsku powstało właśnie wielkoformatowe malowidło naścienne, które w niecodzienny sposób promuje profilaktykę zdrowotną.