Pamiętacie, kiedy ostatni raz byliście u lekarza? Albo jak często robicie badania profilaktyczne? W dzisiejszych, zabieganych czasach nie pamiętamy o kwestiach zdrowotnych. Ba, czasem nawet je bagatelizujemy, bo nie mamy czasu, by udać się do lekarza.
Nowy mural w Gdańsku ma za zadanie przypominać nam, jak ważne jest dbanie o swoje zdrowie i wykonywanie profilaktycznych badań, które mogą uchronić nas przed wieloma chorobami. Na utrzymanym w nowoczesnej, dynamicznej stylistyce muralu, umieszczono aparat do rezonansu magnetycznego jako serce artystycznego przekazu. Na dziele widać też personel medyczny i przede wszystkim zabieganych przechodniów oraz hasło „Moda na zdrowie”.
Zobacz również
– Właśnie dlatego do diagnostyki chcemy zachęcać poprzez niecodzienną formę, jaką jest mural i w ten sposób, „oswajać” temat wykonywania badań, pokazywać, że to ważna z punktu widzenia profilaktyki część życia. Często lekceważymy powtarzające się dolegliwości czy bolesne urazy, licząc na to, że same przeminą, a to poważny błąd. Pamiętajmy, że dopiero odpowiednia diagnostyka pomaga w skutecznym leczeniu, a tym samym w powrocie do zdrowia. Niestety w naszym kraju cały czas wiele osób trafia do lekarza zbyt późno. O diagnostyce warto pomyśleć nie tylko w momencie, gdy już coś nam dolega, ale również profilaktycznie, tym bardziej, gdy w naszej rodzinie występowały choroby dziedziczne – mówi Agnieszka Mastalerz z Centrum Medycznego Affidea, znajdującego się w gdańskiej Galerii Metropolia, gdzie powstał mural.
Mural o wymiarach 8,3 x 4,6 m wykonała Katarzyna Bogucka, ilustratorka, której prace można znaleźć m.in. na łamach prasy, w tytułach takich jak „Twój Styl”, „Przekrój”, „Zwierciadło” czy „Wysokie Obcasy”. Zobaczyć można go na ścianach Centrum Medycznego Affidea mieszczącego się na pierwszym poziomie Galerii Metropolia (ul. Kilińskiego 4 w Gdańsku).
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na ścianie kamienicy przy ul. Targowej 15 w Warszawie pojawił się mural przedstawiający kultową butelkę Coca-Coli. Jego autorem jest Piotr Młodożeniec, polski artysta sztuk wizualnych.
PS2
Netflix został partnerem zeszłorocznego Marszu Równości i Poznań Pride Week. Na jednej z kamienic w centrum miasta powstał tęczowy mural z bohaterką serialu „Orange Is the New Black”.
PS3
W styczniu br. w centrum Warszawy w ramach akcji „Kobiety na mury” powstał mural upamiętniający Korę. Dzieło z wizerunkiem artystki będzie zmieniało się wraz z porami roku. Partnerem akcji jest Bank BGŻ BNP Paribas.