Okres przedświąteczny to nie tylko czas przygotowań, ale także, w środowisku zawodowym, czas na wigilie firmowe oraz przekazywanie upominków od firmy. Paczki zaskakują – jedne pozytywnie, a inne…trochę mniej.
Część pracowników postanowiła podzielić się zawartością swoich upominków. W ten sposób na TikToku rozpoczął się prawdziwy unboxingowy szał. Podobnie jak w ubiegłym roku, aplikację zalała fala filmików, w których pracownicy pokazują każdy produkt znajdujący się w paczkach.
Zobacz również
Internauci bardzo chętnie komentują tego typu produkcje. Często przez pryzmat prezentów, oceniają pracodawców. Niektórzy zazdroszczą, inni krytykują.
Zdarza się niezadowoleni z braku paczek świątecznych pracownicy, wyrażają swoje negatywne opinie pod filmikami. Pod jednym z nagrań na TikToku, w których pracownik DPD pokazywał, co otrzymał w prezencie, pojawiło się kilka komentarzy, wskazujących na duże rozczarowanie.
W odpowiedzi na pytanie, co inni pracownicy otrzymali od swoich pracodawców, w komentarzach pojawiły się takie odpowiedzi jak: „Ja dostałem grafik na styczeń”, „ja w dpd dostałem pierogi i krokieta” czy „figę z makiem i pracujące święta”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oczywiście, rozdawanie prezentów pracownikom to nie obowiązek pracodawcy, nie mniej jednak, takie gesty na pewno cieszą. A jak się okazuje, mogą przynieść także inne korzyści, np. wizerunkowe.
Na TikToku pojawiły się upominki również od takich firm jak Action czy Biedronka.
Nie wszystkie prezenty wzbudzają pozytywne emocje
Niestety, niektóre z prezentowanych przez pracowników paczek nie budzą pozytywnego odbioru użytkowników aplikacji TikTok. Wątpliwości wśród komentujących wywołała chociażby paczka od LPP, w której znalazły się dwa bony do wykorzystania w sklepach należących do przedsiębiorstwa (każdy o wysokości 100 zł) oraz lunchbox.
Sama autorka nagrania wskazała, że bardziej niż z pojemnika na żywność „cieszyłaby się z czekolady”. Z kolei w komentarzach czytamy: „100zł 😂 wstydzili by się”, „Mogliby sobie już w ogóle darować, ale to pokazuje, że na pewno pracownicy sieciówek orają za najniższą krajową”.
PS Świąteczne reklamy 2023, które zapadają w pamięć
Początek grudnia to automatycznie odliczanie to świąt Bożego Narodzenia. I chociaż reklamy gwiazdkowe w mediach królują już od połowy listopada, to właśnie grudzień oznacza dla tego tematu prawdziwe „boom”. W redakcji NowegoMarketingu wybraliśmy takie kreacje świąteczne, które najbardziej zapadły nam w pamięć i obok których po prostu nie można przejść obojętnie.
PS2 Znamy największe kryzysy wizerunkowe 2023
Największy kryzys wizerunkowy 2023 roku w polskim świecie publicznym to afera wizowa. W gronie firm i organizacji – PKN Orlen i oskarżenia o manipulacje cenami przed wyborami, zaś w sferze marek osobistych na pierwszym miejscu znaleźli się influencerzy zamieszani w tzw. Pandoragate. Takie są wyniki badania Kryzysometr 2023/2024 przeprowadzonego przez agencję Alert Media Communications wśród panelu eksperckiego ponad stu ekspertów ds. komunikacji największych polskich firm, organizacji i instytucji.