>>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- Tym razem w cyklu #25latEffiePoland członkowie jury Effie Poland podzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat zmian w zachowaniach konsumenckich i ich wpływu na marketing. Odpowiedzi udzielili: Kamila Cichocka, Agnieszka Durst-Wilczyńska, Justyna Goraj, Agnieszka Gozdek, Katarzyna Konwińska, Natalia Kostera, Rafał Lampasiak i Maciej Świątek.
- W cyklu #TheBestOfEffie przyglądamy się kampaniom, które zdobyły Grand Prix Effie. Przedstawiamy kolejny wyróżniony projekt, a jest nim kampania „5 Stadion” marki Tyskie, nagrodzona w 2013 roku. Poznaj jej kulisy. Sprawdź, co po latach mówią o kampanii Agnieszka Zubrzycka, ówczesna Account Director w DDB Warszawa i Jakub Eichelberger, ówczesny Senior Strategic Planner w DDB Warszawa.
- Z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego przyglądamy się, jak marki wspierają konsumentów na drodze do równowagi psychicznej i dobrego samopoczucia.
- Co najbardziej zaważyło o wycofaniu ze sprzedaży produktów, jakimi były saszetki z alkoholem? Jakie działania mogą być podjęte, aby zapobiec wprowadzaniu na rynek tego rodzaju produktów? Sprawdź opinie ekspertów prawa i marketingu. Na pytania odpowiedzieli: Adrianna Kubik, Sylwia Jedyńska, Sebastian Stępak, dr Patryk Kalinowski, adw. Marcin Bandurski.
- Promocja „Fala tylko dla dorosłych” Aquaparku Fala w Łodzi wzbudziła wiele kontrowersji. Jedni popierają pomysł organizacji dnia bez dzieci, drudzy z kolei uważają, że to dyskryminacja konkretnej grupy odbiorców. Sprawdź opinie prawnika oraz marketerów. Odpowiedzi udzielili: Marcin Masłowski (Aquapark Fala w Łodzi), adw. Marcin Bandurski, Artur Roguski oraz Kamil Mirowski.
- Jakie są najlepsze blogi sklepów internetowych? Co robią dobrze liderzy poszczególnych branż? Sprawdź drugą część analizy blogów, które generują najwięcej organicznego ruchu z wyszukiwarki Google według danych z Senuto. Blogom, które w poszczególnych branżach pozyskują największy ruch organiczny przygląda się Sylwia Sopiak.
- HubSpot jasno wskazuje w swoich analizach, że dodatkowe pola w formularzach korelują z niższą konwersją. Które pole na checkoucie oraz jakie inne, popularne zmiany na stronie www znacznie zmniejszają konwersję? Między innymi o tym pisze Anna Tratnerska. Pierwszą i drugą część cyklu znajdziesz TU >>
- Pojawił się wyrok TSUE w sprawie nazewnictwa roślinnych zamienników mięsa. Jak się okazało, państwo członkowskie nie może zakazać stosowania terminów tradycyjnie związanych z produktami pochodzenia zwierzęcego w celu oznaczenia produktu zawierającego białko roślinne.
- x-kom planuje przejęcie Neonet.
- Firma Interbrand opublikowała ranking Best Global Brands 2024, czyli najbardziej wartościowych marek świata. Apple pozostaje na szczycie rankingu. Największy wzrost odnotowały marki: Ferrari i YouTube. Po raz pierwszy w raporcie pojawiły się: Nvidia, Pandora, Range Rover i Jordan. Uber i LG z kolei powróciły do zestawienia po przerwie.
Kampanie, akcje i raporty warte uwagi
- Badanie „Monitor programów lojalnościowych 2024” pokazuje, że wzrósł odsetek osób deklarujących korzystanie z co najmniej jednego programu lojalnościowego.
- Y&LOVERS, mBank oraz PTBRiO opublikowali raport „Prestiże i wstydy Zetek”. W raporcie szukano odpowiedzi między innymi na to, czym flexuje (chwali) się pokolenie Z, a co jest dla nich cringem (czymś żenującym).
- Inspekcja Handlowa przeprowadziła kontrolę 165 partii różnorodnych towarów. Zbadano m.in. pościel, galanterię i przyrządy sportowe. Największe przekroczenia w zawartości niebezpiecznych substancji wykryto w hantlach i pościeli.
- Teatr Muzyczny w Poznaniu przygotował kampanię teaserową, związaną z premierą swojego najnowszego spektaklu „Drogi Evanie Hansenie”. Akcja jest związana ze zdrowiem psychicznym. Porusza temat relacji rówieśniczych oraz międzypokoleniowych.
- Wystartował program Sportowy ORLEN dla amatorskich klubów sportowych, a wraz z nim kampania społeczna „Sport to szkoła życia”. Akcje mają zachęcać do uprawiania sportu od najmłodszych lat. Ambasadorami kampanii są polscy olimpijczycy: Anita Włodarczyk, Aleksandra Mirosław i Bartosz Kurek.
- Ruszyła 11. edycja akcji „Mosznowładcy”.
- Bracia Sekielscy zostali ambasadorami kampanii społecznej „Nigdy byś się nie spodziewał”, której celem jest przeciwdziałanie wykorzystywaniu seksualnemu małoletnich.
- Marka YES zaprosiła Krzysztofa Zalewskiego do współpracy przy stworzeniu nowej kolekcji.
- Bank Pekao S.A. postanowił stokenizować kolejne spośród ponad 1200 należących do niego dzieła sztuki, a następnie zarchiwizować je w Światowym Archiwum Arktycznym.
- WWF prezentuje kampanię „Recepta na naturę”, w której nagłaśnia kwestie związane z wpływem natury na zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie.
- Firma mio ruszyła z kampanią „Bottle Boards”, w której zachęca do korzystania z butelek wielorazowych i przekonuje, że można w ten sposób zarobić.
- Powstał eksperyment od FUTURES i DoomScroller. Firmy stworzyły robota, którego celem jest przekonanie innych o tym, że można przewijać strony internetowe bardziej świadomie. I, że warto to robić.
- Stowarzyszenie Alzheimer’s Society rozpoczęło kampanię uświadamiającą na temat demencji w społeczeństwie. W londyńskim Southbank pojawiła się olbrzymia instalacja, której celem jest uświadomienie osobom zdrowym, jakie wyzwania niesie ze sobą życie z chorobą Alzheimera.
- Podczas meczu katalońskiego RCD Espanyol piłkarze wyszli na murawę w towarzystwie psów. W ten sposób sportowcy chcieli pomóc czworonogom w znalezieniu nowych domów.
- Netflix oraz organizacja Mind otworzyły charytatywne pop-up store’y. Akcja została zorganizowana z okazji Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego.
- Powstanie Miasto Polskich Mistrzów Olimpijskich. Jednym z partnerów biznesowych został Robert Lewandowski.
- Ruszył plebiscyt Młodzieżowe Słowo Roku. PWN zaprasza do zgłaszania swoich propozycji.
- PKP Intercity wprowadził możliwość kompensacji CO₂. Funkcja jest dostępna online w aplikacji mobilnej i systemie e-IC 2.0.
- W Częstochowie uruchomiono darmowy odbiór używanych lub niepotrzebnych tekstyliów. Samorządowa inicjatywa zbiórki i odzysku odzieży to – zdaniem Ministerstwa Klimatu i Środowiska – pomysł wychodzący naprzeciw mieszkańcom i wspierający efektywny recykling.