Pani Basia z viralowego hitu zachęca do wsparcia Cancer Fighters 1,5% podatku
W social mediach pojawił się krótki filmik, w którym główne role odegrały Pani Basia z viralowej rolki Elements Hotel & SPA oraz kilkuletnia Klaudia, podopieczna fundacji Cancer Fighters.
Super Bowl 2025: przegląd najciekawszych spotów reklamowych
Sprawdź, które reklamy prezentowane w przerwie Super Bowl 2025 szczególnie zapadły w pamięć redakcji NowegoMarketingu. Wśród marek, które zapłaciły ponad 8 milionów dolarów za 30-sekundowy spot, znalazły się m.in. Open AI i Instacart.

Nocna akcja IKEA w Kanadzie
IKEA sprawdza, jak śpią Kanadyjczycy i wysyła krótkie, nocne wiadomości o treści „Wstałeś?”. Na tych, którzy je odczytają i zareagują, do odbioru czeka bezpłatny materac.

Gdański mural dodaje odwagi osobom, które borykają się z chorobą alkoholową lub są nią zagrożone
W dzielnicy Wrzeszcz w Gdańsku stworzono mural z hasłem „Nigdy nie pożałujesz dnia, w którym przestał_ś pić”. Środki na jego wykonanie przekazali prywatni sponsorzy.
T-Mobile i Dawid Podsiadło w kampanii #BurzymyBariery
T-Mobile wraz ze startem nowej platformy #BurzymyBariery podejmuje wyzwanie, by walczyć z barierami komunikacyjnymi w polskim społeczeństwie. W działaniach markę wesprze nowy ambasador – Dawid Podsiadło.
Child Focus x Vinted: „The Unwearable Wardrobe”
W dobie rosnącej popularności aplikacji generujących deepnudes, organizacja Child Focus uruchamia kampanię „The Unwearable Wardrobe”. Prezentując ubrania ofiar deepnudes na portalu Vinted, akcja ukazuje emocjonalne traumy, które towarzyszą poszkodowanym.
Vanish: „Vanish Saves Your Uniform”
Niewidoczne plamy usunie tylko szczera rozmowa z bliskimi – przekonuje marka odplamiaczy Vanish w kampanii „Vanish Saves Your Uniform”. Opublikowana w sieci animacja skłania do rozmów na temat szkolnego znęcania się.
Fundacja POCIECHA: „Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka”
Fundacja POCIECHA po raz piąty wystartowała z kampanią „Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka”. Celem akcji jest walka z niedożywieniem dzieci uczęszczających do świetlic środowiskowych.
Walentynkowe zestawy LEGO: powiedz „TAK”!
Z okazji Walentynek LEGO prezentuje kreatywne pomysły na zaręczyny z wykorzystaniem klocków. Pierścionek ukryty w pudełeczku? Tak! Ale tylko, jeśli stworzysz je samodzielnie z kolorowych cegiełek.
Kartki walentynkowe, które zwracają uwagę na przemoc w związkach
W ramach kampanii „Language of Love” organizacja charytatywna NO MORE oraz agencja MullenLowe UK przygotowały serię kartek walentynkowych zawierających sygnał ostrzegawczy dla osób w związku przemocowym.
„So Win”: hymn Nike zachęca do zredefiniowania oczekiwań wobec sportu
Podczas LIX finałów Super Bowl premierę miał nowy hymn Nike „So Win”. Jego twórcy zachęcają do tego, aby podczas uprawiania sportu skupić się nie na oczekiwaniach publiczności, ale na osiąganiu jak najlepszych wyników i pobijaniu osobistych rekordów.
„Sports reIllustrated”: „niewłaściwy” typ sylwetki u sportsmenki nie istnieje
48% dziewcząt rezygnuje ze sportu po tym, jak powiedziano im, że mają „niewłaściwy” typ sylwetki. Walczyć z tą sytuacją postanowiła marka Dove i wydawcy magazynu „Sports reIllustrated” , w całości skupionego na roli dziewcząt w sporcie.

Bank BNP Paribas: „Szkoła Jazdy z kartą kredytową”
„Nie tylko autem trzeba nauczyć się jeździć, zanim zacznie się go używać. Podobnie jest z kartą kredytową” – przekonuje w akcji „Szkoła Jazdy z kartą kredytową” bank BNP Paribas.
Tesco: „It’s Not A Little Thing. It’s Everything”
Tesco prezentuje kampanię „It’s Not A Little Thing. It’s Everything”, która pokazuje, że jedzenie to coś więcej niż posiłek, to przede wszystkim emocje. W ramach akcji powstały specjalne torby zakupowe, które są nośnikami takich komunikatów jak „przepraszam” czy „kocham”.
Fundacja Rak’n’Roll x Zwrotnik Raka: „Światowy Dzień Raka”
4 lutego to Światowy Dzień Raka, choć dzień ten nazywany jest również Światowym Dniem Walki z Rakiem. Fundacja Rak’n’Roll oraz Zwrotnik Raka chcą, by druga forma nazewnictwa przestała istnieć. Zachęcają do uważności w doborze określeń, którymi opisuje się nowotwór oraz osoby chore onkologicznie.
Harley Davidson: akcja „Mid-Life Check”
Motocykliści, którzy ostatnio kupili motocykl marki Harley Davidson, mogą skorzystać z bezpłatnych badań krwi w kierunku zdiagnozowania raka prostaty podczas dokonywania przeglądu pojazdu. To wszystko w ramach akcji „Mid-Life Check”.
My Dog Twin: aplikacja matchuje psów i opiekunów
Aplikacja My Dog Twin w Korei Południowej powstała, aby dopasowywać do siebie psy i ich przyszłych opiekunów. Wszystko po to, by czworonogi i ich miłośnicy znaleźli prawdziwy „match”.

„KFC Out-Doors”: fast food usuwa drzwi ze swoich lokali, aby podkreślić otwarcie 24/7
„KFC Out-Doors” to kampania fast foodu, która zachęca miłośników kurczaka do odwiedzenia lokalu o dowolnej godzinie. Wszystko w związku z pojawieniem się na rynku barów szybkiej obsługi pod szyldem KFC, które działają w formule 24/7.
„The Missing PortrAIts”: portrety na kartonach mleka stworzone dzięki AI
Brazylijska firma Piracanjuba wraz ze stowarzyszeniem Mães da Sé realizują kampanię „The Missing PortrAIts”. Jej głównym elementem są dziecięce portrety odpowiednio postarzone dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji i umieszczone na kartonach mleka.
„Most Ignored Painting”: przejście dla pieszych jako najbardziej ignorowane dzieło sztuki
Czy przejście dla pieszych może być sztuką? Marka Volvo w kampanii „Most Ignored Painting” w ramach Miesiąca Bezpieczeństwa na Drodze pokazuje, że tak. Jednocześnie zwraca uwagę na to, jak bardzo… my nie zwracamy na to malowidło uwagi.
„Make The Ocean Great Again”: kampania, która stawia na eko-rebranding oceanów
Fundacja Surfrider i agencja .becoming, zainspirowane kontrowersyjną decyzją o przemianowaniu Zatoki Meksykańskiej, ruszają z kampanią „Make The Ocean Great Again”. Ich orężem jest ironia, a celem – ochrona mórz i oceanów. Na mapach Google zaroiło się od nowych, zaskakujących nazw, które przypominają, że los oceanów leży w rękach naszych, a nie polityków.