FOREAL to design studio z Niemiec, które skupia się na ilustracji, animacji i sztuce. Założone i kierowane przez zuchwały duet: Benjamina Simona i Dirka Schustera. Po pierwsze pomysł, po drugie dwóch facetów. A na koniec 3D. NAPRAWDĘ. To była ich podstawa, kiedy zaczynali w 2013 roku. Dzisiaj mają całe studio, wielkie ekrany i międzynarodowych klientów, jak na przykład: Adobe, Mercedes, Microsoft, Netflix, Nike, Red Bull, Samsung, Swatch, Xbox. Duet wystąpi podczas tegorocznej konferencji Imagination Day już 19 listopada w Warszawie.
Który z projektów nagrodzonych w tym roku podczas Festiwalu Cannes Lions podobał Wam się najbardziej?
Niestety, ponieważ jesteśmy studiem ilustratorskim, raczej daleko nam do wydarzeń konkursowych w branży, jak to ma miejsce w przypadku dużych agencji. Brak nam perspektywy w tym temacie. Tym bardziej zaskoczyło nas zdobycie lwa w 7 kategoriach, włącznie z Grand Prix w kategorii Kreatywny eCommerce, jako kluczowy współautor niesamowitego projektu Microsoft Xbox dla londyńskiego oddziału McCann.
Zobacz również
Jaki jest najbardziej wymagający projekt, nad którym pracowaliście? Z którego projektu jesteście najbardziej dumni?
Najbardziej wymagającym projektem, który niedawno zrealizowaliśmy, były główne tytuły na ostatnim festiwalu OFFF w Tel Awiwie. Jako małe studio, które głównie zajmuje się ilustracjami i statycznymi obrazami, czuliśmy wielką presję związaną ze stworzeniem sekwencji tytułowej na tym samym poziomie, jaki prezentują wspaniałe produkcje zrobione w dużych wytwórniach.
Skąd bierzecie inspiracje do kreatywnej pracy? Jakie źródło inspiracji jest najlepsze?
To pytanie w zasadzie zajmie główną część naszego wystąpienia podczas Imagination Day 8 w Warszawie, a odpowiedź brzmi: nie wiemy i nie przywiązujemy do tego wagi. Generalnie inspiracja przychodzi w czasie wykonywania pracy samej w sobie. Trzeba tylko zacząć, to bardziej kwestia motywacji niż inspiracji. Żyjemy w świecie, który jest zalewany inspiracją, więc nie ma potrzeby jej szukać.
Co jest najtrudniejsze w kreatywnej pracy?
Brak briefu, wytycznych, czegokolwiek. Tworzenie czegoś nowego tylko po to, by to tworzyć.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Co Was najbardziej ekscytuje w pracy w branży kreatywnej?
Doceniamy to, że każdy projekt niesie ze sobą coś nowego i jest pełen wyzwań. Z każdym kolejnym briefem pojawiają się nowe problemy, z którymi się konfrontujemy i dostrzegamy kreatywne ścieżki prowadzące do ich rozwiązania. W pewnym sensie nasza droga kariery nigdy się nie kończy i jest ciągłym rozwojem. Ponieważ zazwyczaj realizacja projektu zajmuje nam około miesiąca, nasza praca jest bardzo zróżnicowana.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co jest obecnie największym trendem reklamowym?
Inspirowanie się wschodzącymi artystami, którzy są aktywni w obszarze social media, na Instagramie. To łączenie ich świeżych pomysłów, kręconych na żywo oraz ich estetyki i dodawanie tej wartości do marki.
Czego możemy się spodziewać po Waszym wystąpieniu na konferencji Imagination Day 8?
Mamy kilka naprawdę interesujących I zabawnych insightów z naszych procesów kreatywnych. Pokażemy niektóre z naszych najlepszych prac, jak i kilka tych najgorszych. Nie będziemy wyskakiwać z klasycznymi cytatami motywacyjnymi, nie będziemy też wrzucać w prezentację zwykłych animowanych gifów. Doprawimy to wszystko świetnie zrenderowanymi piersiami i penisami, żeby utrzymać zainteresowanie publiczności.
>>> Alex Sinclair (IBM): Gdziekolwiek jest emocja, tam pojawia się szansa do działania
>>> Bohb Blair (Starcom): Naszym produktem jest doświadczenie
>>> Kuba Sagan (KTR): Sensem istnienia branży kreatywnej jest poruszanie ludzi
>>> Andrew Popplestone (Territory Studio): Najtrudniejsze jest, aby zdać sobie sprawę, kiedy należy przestać eksperymentować
>>> Rey Andrade (72andSunny Amsterdam): Każdy projekt jest wyzwaniem i powinniśmy być za to wdzięczni