W dzisiejszych czasach prywatność w internecie to niezwykle nośny i istotny temat, na który zwraca uwagę coraz więcej użytkowników. Niektóre portale społecznościowe chronią nasze dane nieco lepiej, niektóre nieco gorzej. Zadowalający jest jednak fakt, że coraz więcej firm faktycznie zabiera się za działania, które mają na celu zwiększenie naszej prywatności.
Od jakiegoś czasu Facebook stawia duży nacisk na zapewnienie użytkownikom ochrony ich danych w internecie, a także uniemożliwienie osobom trzecim uzyskania dostępu do ich kont w serwisie. Teraz firma Marka Zuckerberga postanowiła nieco bardziej wzmocnić bezpieczeństwo użytkowników i ich prywatność w popularnym komunikatorze – Messengerze.
Zobacz również
Jak podaje portal engadget.com, Facebook pracuje aktualnie nad rozwiązaniem, które umożliwi uruchomienie dodatkowego zabezpieczenia w komunikatorze – dostęp do aplikacji byłby wówczas możliwy po weryfikacji Face ID, odcisku palca czy też po wpisaniu specjalnego kodu stworzonego przez użytkownika telefonu. W ten sposób dostęp do naszych wiadomości mielibyśmy tylko my, a nie jakaś postronna osoba.
Co więcej, dzięki nowemu rozwiązaniu moglibyśmy też ustawić, po jakim czasie komunikator wymagałby od nas ponownej weryfikacji – na przykład po minucie, kwadransie czy też po godzinie po opuszczeniu aplikacji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
źródło: engadget.com
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przedstawiciele Facebooka potwierdzili testy nowej funkcji w rozmowie z portalem engadget.com. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy rozwiązanie zostałoby docelowo wprowadzone do komunikatora.
PS
28 stycznia br. przedstawiciele Facebooka poinformowali o wprowadzeniu funkcji Off-Facebook Activity – dzięki niej użytkownicy będą mogli zarządzać swoimi danymi, które są udostępniane reklamodawcom.
PS2
Facebook chce walczyć z wizerunkiem firmy, która nie dba o prywatność swoich użytkowników i w związku z tym postanowił otworzyć tzw. pop-upowe kawiarnie w Wielkiej Brytanii, w których będzie m.in. edukować na temat prywatności w serwisie.
PS3
W lipcu 2019 roku Facebook ogłosił wprowadzenie dwóch zmian, które pozwolą użytkownikom lepiej zrozumieć jego system reklamowy. Internauci otrzymają więcej informacji na temat targetowania danej reklamy oraz dowiedzą się, które firmy wykorzystywały ich dane w tym celu.