Już w ubiegłym roku Facebook poinformował o tym, że zamierza walczyć z dezinformacją na temat szczepionek – przede wszystkim ograniczona miała zostać działalność grup oraz stron, które rozpowszechniają fałszywe newsy na temat szczepionek.
Teraz, w dobie pandemii koronawirusa, Facebook postanowił jeszcze bardziej wzmocnić walkę z ruchem antyszczepionkowym – zakazując reklam, które zniechęcają społeczeństwo do szczepień. Zamiast tego, platforma będzie kłaść większy nacisk na promowanie treści na temat szczepionki przeciw grypie, a także będzie podkreślała znaczenie profilaktycznych badań.
Zobacz również
To jednak nie jedyne działania, które w najbliższym czasie zamierza podjąć Facebook – z uwagi na to, że na platformie pojawia się coraz więcej treści antysemickich i negujących Holokaust, firma Marka Zuckerberga wprowadzi nowe zasady dotyczące mowy nienawiści – jedna z nich dotyczyć będzie publikowania treści, które zaprzeczają lub zniekształcają informacje na temat Holokaustu.
PS
Z okazji tegorocznego dnia pod hasłem „Coming Out Day” Facebook wprowadził serię naklejek wspierających społeczność LGBT+. W Polsce jednak nie są dostępne, bo zdaniem portalu społeczności nieheteronormatywne są w naszym kraju szykanowane.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kilka dni temu media obiegła informacja, jakoby Facebook miał nieco poluzować ograniczenia, które uprzednio zostały wprowadzone dla reklamodawców – chodzi m.in. o limit dotyczący reklam zawierających ponad 20% tekstu w głównym obrazie. Postanowiliśmy więc zapytać ekspertów, co się w związku z tym faktem może zmienić.