Instagram testuje funkcję „Prezenty” jako kolejny sposób na nagradzanie twórców internetowych

Instagram testuje funkcję „Prezenty” jako kolejny sposób na nagradzanie twórców internetowych
Meta chce udostępnić twórcom nowy sposób na zarabianie za pośrednictwem Reels. Niedługo na Instagramie pojawi się opcja „Prezenty”.
O autorze
1 min czytania 2022-09-14

fot. depositphotos.com

Meta (dawniej Facebook) nie ukrywa swojego zaangażowania w rozwój Reels. Krótkie formaty wideo od jakiegoś czasu są oczkiem w głowie firmy należącej do Marka Zuckerberga, co wiąże się z mieszanymi reakcjami internautów. Wielu użytkowników Instagrama i Facebooka krytykuje usilne próby upodabniania serwisów do TikToka. Wygląda na to, że koncern ponownie zamierza wprowadzić funkcję, która sprawdziła się na konkurencyjnej platformie.

Firma obecnie pracuje nad opcją Gifts, dzięki której twórcy Rolek na Instagramie będą mogli zarabiać za pomocą systemu napiwków lub darowizn od fanów. Według dewelopera aplikacji mobilnych Alessandro Paluzzi, Meta od lipca prowadzi wewnętrzne testy funkcji „Doceniania treści”, która niedawno zyskała nową nazwę – „Prezenty”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak podkreśla Meta, do końca 2022 roku firma przekaże miliard dolarów na wsparcie twórców na Instagramie i Facebooku. Do tej pory twórcy na Instagramie mogli zarabiać m.in. dzięki opcji Reels summer bonus czy też dzięki Odznakom. Wprowadzone w 2020 roku rozwiązanie pozwala użytkownikom okazywać wsparcie ulubionym twórcom podczas transmisji na żywo. Internauci mogą wybierać Odznaki w kwocie od 0,99 dolarów do 4,99 dolarów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co więcej, Instagram zapowiedział wdrożenie płatnych funkcji dla użytkowników platformy w celu zapewnienia dodatkowego źródła dochodu dla twórców. Testy ruszyły na początku br. roku w USA.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się