Prawie 2 mln osób obejrzało facebookowy rejs po Wiśle

W pierwszym tygodniu października br. Facebook zaprosił Polaków w wyjątkowy rejs dolnym biegiem Wisły. Prawie 2 mln internautów obejrzało przygody załogi Facebooka na trasie z Płocka do Gdańska.
O autorze
1 min czytania 2018-10-22

Załoga pokonała łącznie 260 km na wodzie i 70 km lądem, a wszystko po to, by pokazać nasz kraj z perspektywy królowej polskich rzek i lokalnych pasjonatów. Na swojej trasie łódka Facebooka odwiedziła takie miejscowości jak m.in. Płock, Włocławek, Ciechocinek, Toruń, Solec Kujawski, Bydgoszcz, Grudziądz, Tczew i Gdańsk, tym samym pokonując trasę 330 km. Nie obyło się bez przygód – pod koniec drugiego dnia, z powodu niskiego poziomu wody, łódź otarła się o słynny kamień w Solcu Kujawskim i 70 km przebyła lądem.

Oprócz trwającej łącznie ponad 26 godzin transmisji na żywo, która pokazała piękno nadwiślańskiej przyrody, załoga łodzi spotkała się z wieloma lokalnymi pasjonatami i aktywistami, którzy podzielili się swoją wiedzą nie tylko o rzece, ale także o życiu codziennym na przyległych jej terenach. Rozmowy dotyczyły m.in. ochrony przyrodniczego charakteru Wisły, odtworzenia transportu pasażerskiego w Płocku czy organizacji spływów kajakami lub gondolami. Wszystkich spotkanych rozmówców łączy jedno: pasja i miłość do Wisły. Rozmowy poprowadzone przez podróżnika i wideo blogera Piotra „Gdzie Bądź” Jurkowskiego dostępne są na profilu Facebook Polska.

– Realizując projekt „Wisłą” osiągnęliśmy nasz cel, jakim jest pomoc ludziom w łączeniu się i budowaniu społeczności. Nie tylko zabraliśmy na pokład użytkowników Facebooka, pokazując piękno polskiej przyrody, ale także przedstawiliśmy im wiele ciekawych, lokalnych inicjatyw i stojących za nimi ludzi. Chcieliśmy w ten sposób nagłośnić i wesprzeć ich inicjatywy – komentuje Robert Bednarski, country director CEE, kierujący działalnością Facebooka w regionie.

To pierwszy tego typu projekt Facebooka w Polsce. „Wisłą”, czyli pięciodniowy spływ dolnym biegiem Wisły można było śledzić na bieżąco dzięki transmisji LIVE na nowo powstałej stronie Facebook Polska (www.facebook.com/FacebookPolska), tam też można znaleźć film podsumowujący całą wyprawę.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing