Sąd Apelacyjny orzekł, że właściciel portalu pudelek.pl ma opublikować przeprosiny dla Omeny Mensah i zapłacić jej 30 000 zł zadośćuczynienia za rozpowszechnianie zniesławiających i rasistowskich tekstów na jej temat. „Prowadzę fundację, w której walczę z rasizmem oraz promuję wartości tolerancji i nigdy nie zgodzę się, żeby obok mojej osoby w mediach pojawiały się tendencyjne teksty wyzwalające falę nienawiści, czy ksenofobii, obrażające mnie i bliskie mi osoby.” – mówi Omenaa Mensah i dodaje – „Misją mediów powinno być m.in. edukowanie społeczeństwa, a nie bazowanie, a wręcz promocja najbardziej prymitywnych emocji. Mam nadzieję, że mój wygrany proces będzie dla innych przykładem, że czasami warto powiedzieć „stop rasizmowi”, „stop kłamstwom”, „stop hejtowi” i zawalczyć o swoje dobre imię oraz o przerwanie, z premedytacją nakręcanej, fali agresji słownej.”
Omenaa Mensah w pozwie wnosiła o usunięcie publikacji oraz komentarzy naruszających jej dobra osobiste w postaci wizerunku, godności oraz dobrego imienia, zamieszczenia przeprosin na portalu oraz zasądzenie zadośćuczynienia. Wszystkie roszczenia zostały uwzględnione przez Sąd. Omenaa całą kwotę wygraną w procesie przekaże na budowę szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie.
Zobacz również
Przeprosiny ukazały się dziś na stronie głównej portalu i będą emitowane przez 7 dni kolejnych dni.
PS
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Na początku września 2018 roku wystartowała kampania społeczna Love Over Hate! Jej celem było zachęcenie Polaków do walki z hejtem poprzez okazywanie sobie pozytywnych emocji, wzajemnego zrozumienia i akceptacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
„Kierowcą tira nie zostajesz jak masz skończoną astronomię na UJ-ocie”, „Czy ktoś o zdrowych zmysłach idzie na kierowcę? Kto zostaje kierowcą?”, „praca dla przygłupów”– firma spedycyjna Adar zwraca uwagę na falę krytyki i hejtu, jaka dotyka kierowców tirów oraz ich rodziny.
PS3
„Pedał”, „szmata”, „brudas” – a jeśli kiedyś tak nazwą Twoje dziecko? Społeczna kampania HejtStop przypomina, że niespełna kilka sekund czasu wystarczy, aby przeciwstawić się zalewowi mowy nienawiści w sieci.
PS4
Fundacja Cybersmile stworzyła wraz z Chessie King (instagramerką, która bardzo mocno działa na rzecz samoakceptacji) kampanię, która demonstruje niszczący wpływ negatywnych komentarzy. Akcja zaczęła się od zwykłego postu na profilu Chessie, gdzie ta mówiła o pewności siebie.
PS5
Rimmel postanowił walczyć z beauty hejtem, który dotyka co czwartej kobiety na świecie. W związku z tym marka stworzyła akcję #IWillNotBeDeleted, której ambasadorkami są Cara Delevigne, Rita Ora oraz Red Lipstick Monster.
PS6
Hejt w internecie jest ważnym problemem, co nie umknęło uwadze organizatorów tegorocznej edycji festiwalu See Bloggers. W jego ramach zorganizowano debatę na temat mowy nienawiści, w której udział wzięły dr Monika Kopytowska z Wydziału Filologicznego UŁ, Omenaa Mensah, Zosia Zborowska, Paula Bruszewska.