KER: Reklama napoju Devil Energy Drink z małym chłopcem narusza dobre obyczaje

KER: Reklama napoju Devil Energy Drink z małym chłopcem narusza dobre obyczaje

Zdaniem Zespołu Orzekającego KER reklama internetowa napoju Devil Energy Drink, przedstawiająca małego chłopca z rozchylonymi ustami i okraszona hasłem „Roman już wie, co niedługo będzie miał w ustach” narusza dobre obyczaje i może wprowadzać dzieci oraz młodzież w błąd.

Przedmiotem kilku skarg, które wpłynęły do Komisji Etyki Reklamy była kreacja, która pojawiła się pod koniec stycznia br. na facebookowym profilu napoju Devil Energy Drink. Przedstawiała ona małego chłopca z rozchylonymi ustami, całość zaś dopełniał napis – „Roman już wie, co niedługo będzie miał w ustach”.   

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Reklama wówczas wywołała niemały szum w mediach społecznościowych – internauci zarzucali marce, że grafika „jest bardzo mocno dwuznaczna i nawiązuje do wykorzystywania seksualnego dzieci”. W skargach złożonych do KER użyto podobnych argumentów – nawet pokuszono się o stwierdzenie, że „reklama jednoznacznie nawiązuje do treści pedofilskich”.

Zespół Orzekający KER ocenił, że kreacja napoju Devil Energy Drink nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i narusza dobre obyczaje. Ponadto, Komisja uznała też, reklama zawiera treści, które mogą wprowadzać w błąd dzieci i młodzież przez wykorzystywanie ich naturalnej ufności i brak doświadczenia.

zdjęcia: facebook.com/DevilEnergy

PS

Firma Waterius, którą sąd w 2018 roku zobowiązał do przeprosin i zapłaty 60 tys. zł za opublikowanie niezgodnej z dobrymi obyczajami reklamy słodzonego napoju Devil Energy, przegrała kolejną sprawę sądową ze Stowarzyszeniem Twoja Sprawa.

PS2

We wrześniu br. producent napoju Devil Energy Drink zbierał środki na pokrycie kary sądowej i sprzedawał plakaty z reklamą, za którą został ukarany w sierpniu przez Sąd Okręgowy w Legnicy.

PS3

Według decyzji Rady Reklamy reklamy m.in. fabryki rajstop ADRIAN, napoju energetycznego Devil i filmu Botoks naruszyły normy Kodeksu Etyki Reklamy. Kto jeszcze przesadził w swoich kreacjach i został ukarany przez KER? O tym przeczytacie w naszym cyklu Grzechy polskiej reklamy.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij