Nestlé wprowadza papierowe i nadające się do recyklingu opakowania na batony

Nestlé wprowadza papierowe i nadające się do recyklingu opakowania na batony
Nestlé wprowadza na rynek baton YES! w nowym, nadającym się do recyklingu papierowym opakowaniu. Jest to kolejny krok firmy w wypełnianiu zobowiązania o wprowadzeniu do 2025 roku opakowań w 100% nadających się do ponownego wykorzystania.
O autorze
1 min czytania 2019-07-10

Nowe opakowanie batona YES! zostało stworzone dzięki wykorzystaniu innowacyjnych technologii szybkiego owijania, które do tej pory odbywało się tylko przy użyciu folii i laminatów z tworzyw sztucznych. Teraz natomiast rozwiązanie to może być wykorzystywane również do tych papierowych opakowań produkowanych na przemysłową skalę, gwarantując przy tym zachowanie jakości i świeżości produktu.

Jak informuje Nestlé, materiał stosowany do produkcji opakowania batona YES! pochodzi ze źródeł zrównoważonych, certyfikowanych przez Forest Stewardship Council (FSC) i Program for the Endorsement of Forest Certification. Po zużyciu może zostać ono poddane recyklingowi.

– Konsumenci wybierając przekąski, szukają bardziej naturalnych i zrównoważonych opcji, zarówno pod względem składników, jak i opakowań. Nasze batony YES! wyprodukowane są ze składników prezentujących różnorodność natury. Teraz oferujemy te przekąski w papierowym opakowaniu, które jest łatwe do przetworzenia, co przyczynia się do ograniczania ilości odpadów plastikowych – powiedział Patrice Bula, szef strategii, marketingu i sprzedaży, Nestlé S.A.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Nestlé ogłosiło, że do 2025 roku wprowadzi opakowania w 100% nadające się do recyklingu lub takie, które będzie można ponownie wykorzystać. Z kolei już w od lutego br. firma rozpocznie eliminację plastikowych słomek, wykorzystując w tym celu alternatywne materiały, takie jak papier.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych. Podobną deklarację złożyły marki koncernu Beiersdorf, takie jak Nivea, Tesa, La Prarie, Eucerin i Hansaplast.

PS3

Żywiec Zdrój podczas szczytu Klimatycznego ONZ w Katowicach (COP24) ogłosił zobowiązanie, że już w 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką wprowadzi na rynek, zostanie zebrana i poddana recyklingowi. Firma jednocześnie będzie też pracować nad rozwiązaniami alternatywnymi dla plastikowych opakowań.

PS4

Zalando przeprowadza całkowitą wymianę toreb dla produktów kosmetycznych z plastikowych na papierowe. Zmiana ta pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku niemal o 9,5 tys. kg rocznie. Firma zapowiada również przestawienie się na materiały w 100% zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju do 2020 roku.

PS5

Lidl Polska kontynuuje rewolucję w temacie opakowań. W marcu br. w ofercie sieci pojawiły się warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Klienci będą mogli zakupić m.in. BIO ziemniaki, BIO cebulę lub BIO marchew w pełni nadających się do recyklingu opakowaniach.