Pernod Ricard chce wprowadzić aplikację, która będzie walczyła z mową nienawiści w social mediach

Pernod Ricard chce wprowadzić aplikację, która będzie walczyła z mową nienawiści w social mediach

W związku z głośną akcją #StopHateForProfit producent alkoholi Pernod Ricard zapowiedział stworzenie aplikacji, która pozwoli użytkownikom mediów społecznościowych zgłaszać treści mogące wprowadzać w błąd lub promujące mowę nienawiści.

Od kilku dni coraz większą popularność zdobywa akcja #StopHateForProfit, która ma na celu walkę z szerzącą się w mediach społecznościowych mową nienawiści oraz dezinformacją – wszystko bowiem zaczęło się od kontrowersyjnego tweeta Donalda Trumpa, w którym zasugerował on strzelanie do osób protestujących na ulicach przeciwko rasizmowi, tuż po śmierci czarnoskórego George'a Floyda.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W ramach akcji wiele znanych marek, takich jak m.in. Lego, The North Face czy też Coca-Cola zapowiedziały wstrzymanie swoich działań reklamowych na Facebooku na co najmniej miesiąc. Tego typu bojkot ma na celu wywarcie wpływu na portal Marka Zuckerberga, aby wspólnymi siłami zostały opracowane konkretne plany, zasady, które pomogą walczyć z mową nienawiści w internecie.

Przykładem tego może być nowy plan producenta alkoholi Pernod Ricard – firma chce bowiem wprowadzić aplikację, która pozwoli użytkownikom mediów społecznościowych zgłaszać wątpliwej jakości treści promujące m.in. mowę nienawiści. 

Producent alkoholi rozpoczął poszukiwania partnerów do pomocy w opracowaniu aplikacji z uwzględnieniem ścisłych wytycznych dotyczących prywatności użytkowników. Platforma miałaby być też nadzorowana przez zewnętrznego eksperta. 

Przedstawiciele firmy przyznali, że aplikacja zapewniłaby konsumentom głos, by ci mogli mieć wpływ na treści, z którymi codziennie się spotykają. Przyniosłaby również wymierne korzyści dla firm i marek, których reklamy często pojawiają się obok niepożądanych treści, a co za tym idzie – wpływają niekorzystnie na ich wizerunek. 

PS

Organizacja STOMP Out Bullying, walcząca z wszechobecnym hejtem i znęcaniem się wśród nastolatków, stworzyła internetowe narzędzie z wykorzystaniem AI, które pokazuje, jak wszelkie negatywne słowa czy przykre czyny wpływają na mózg nastolatka.

PS2

Twitter rozpoczął testy nowej funkcji, której celem jest walka z rozpowszechnianiem się fake newsów publikowanych przez polityków oraz znane osoby. W jej ramach to m.in. użytkownicy będą mogli sami oznaczać te wpisy, które mogą zawierać nieprawdziwe informacje.

PS3

LinkedIn postanowił rozpocząć walkę przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji w internecie – w okresie od stycznia do czerwca 2019 roku portal podjął działania w sprawie 21,6 mln fałszywych kont.

PS4

W sierpniu 2019 roku dla swoich amerykańskich użytkowników Instagram wprowadził opcję oznaczania treści, które mogą być nieprawdziwe.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij