TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Interbrand: Najcenniejszymi markami ponownie Apple i Amazon, Facebook wypadł z pierwszej dziesiątki

Interbrand: Najcenniejszymi markami ponownie Apple i Amazon, Facebook wypadł z pierwszej dziesiątki
Firma Interbrand opublikowała swój doroczny raport najcenniejszych marek na świecie. Na pierwszym miejscu ponownie znalazło się Apple, natomiast Facebook już drugi rok z rzędu wypadł z pierwszej dziesiątki.
O autorze
1 min czytania 2020-10-21

Firma Interbrand zaprezentowała swój najnowszy, coroczny raport poświęcony najcenniejszym markom świata. W rankingu jak zawsze brane są pod uwagę takie czynniki, jak m.in. kondycja finansowa, znaczenie marki dla konsumentów, a także działania marketingowe, na podstawie których szacowane są ich przyszłe dochody.

Pierwsze miejsce w rankingu bez zaskoczeń – już od kilku lat zajmuje je marka Apple, której szacowane dochody wzrosną o 38%, do 323 mld dolarów. Tuż za nią znalazł się Amazon (wzrost dochodów o 60%) oraz Microsoft (+53%). 

Google zaś, w porównaniu do ubiegłego roku, z drugiego miejsca spadło na czwarte – jak bowiem oszacowano, firma ma stracić w tym roku 1% dochodów. Z kolei Facebook już po raz drugi wypadł z pierwszej dziesiątki – spółka zajmuje 13. miejsce ze stratą dochodów na poziomie 12%. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W rankingu jest kilka nowości – mowa tutaj dokładnie o markach z branży mediów społecznościowych. Debiutantami są m.in. Instagram na 19. miejscu, YouTube (30. pozycja), a także Zoom, który uplasował się na 100. miejscu. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Po raz pierwszy w rankingu pojawiły się też takie marki, jak Tesla (40. miejsce) oraz Johnnie Walker na 98. pozycji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Eksperci Interbrand zwrócili uwagę na tzw. efekt COVID-19, który dotknął niektóre branże. Globalne zamykanie sklepów, w tym odzieżowych, spowodowało, że wartości marek takich, jak Zara czy też H&M spadły odpowiednio o 13% i 14%. Są jednak też i firmy, które skorzystały na wspomniany efekcie wywołanym pandemią – wzrost zanotowały spółki z branży logistycznej, czyli UPS, DHL oraz FedEx.