Kampania Społeczna Roku 2013 – nominacje

Do nagrody Kampania Społeczna Roku 2013 jury nominowało 36 kampanii. Kampanie społeczne zmieniają postawy - w związku z tym powinny być wyjątkowe, efektywne, skuteczne oraz kompleksowe i właśnie takie po raz szósty poznamy 7 maja.
O autorze
3 min czytania 2014-04-02

W VI edycji Konkursu „Kampania Społeczna Roku” nadesłano opisy 93 kampanii w ośmiu kategoriach. Wśród zgłaszających znalazły się firmy, instytucje rządowe, organizacje pozarządowe, agencje reklamowe oraz PR, a także osoby prywatne.

„Z każdą kolejną edycją apetyt jurorów na skuteczne i dobrze zaplanowane kampanie rośnie i dlatego też obrady były w tym roku wyjątkowo burzliwe. Nie wszystkie dyskusje zakończyły się kompromisem” – mówi Paweł Prochenko, przewodniczący jury w Konkursie Kampania Społeczna.

Zwycięskie kampanie poznamy 7 maja na uroczystej Gali. Jak co roku najlepszą kampanię w kategorii Akcje Zaangażowane Społecznie wybierali Internauci za pośrednictwem portalu kampaniespoleczne.pl, a najlepszą kampanię zagraniczną w kategorii Świat wybrało międzynarodowe jury. Laureaci tych kategorii także zostaną ogłoszeni na Gali.

Nominowani w kategorii Kampanie Organizacji Pozarządowych (kolejność alfabetyczna)

  • „Adoptuj Pszczołę” Nadawca i Wykonawca: Fundacja Greenpeace Polska
  • „Bardzo Dobre Maniery” Nadawca: Polski Czerwony Krzyż Wykonawca: Cheil Polska
  • „Nie mażę się, ale marzę o…” Nadawca: Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci ze Złożoną Niepełnosprawnością „ Potrafię Więcej” Wykonawca: „Visual Heads”
  • „Rodzice: odważcie się mówić!” Nadawca: Kampanie organizacji pozarządowych Wykonawca: LOWE Warsaw
  • „Rodzice odwołują reformę” Nadawca: Fundacja Rzecznik Praw Rodziców Wykonawca: moonstudio.pl
  • „Wyloguj się do życia” Nadawca: Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii Wykonawca: FIRST Fundacja Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych

Nominowani w kategorii Instytucje Publiczne (kolejność alfabetyczna)

  • „Akcja społeczna NIE! DLA CZADU. Kampania Graj o życie” Nadawca: Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej Wykonawca: AMBASADA BC
  • „Kieruj się rozsądkiem” Nadawca: Komenda Główna Policji Wykonawca: Fabryka Komunikacji Społecznej
  • „Klub Pancernika Klika w Fotelikach” Nadawca: Instytut Transportu Samochodowego Wykonawca: Fabryka Komunikacji Społecznej
  • „Polak TYM bardziej oszczędza ciepło” Nadawca: Ministerstwo Środowiska Wykonawca: Grupa Eskadra
  • „Poland. Come and complain” Nadawca: Instytut Adama Mickiewicza Wykonawca: Blacklama
  • „Reaguj. Masz prawo” Nadawca: Rzecznik Praw Dziecka Wykonawca: UpSide Agency
  • „The Most Wanted App” Nadawca: Komenda Główna Policji Wykonawca: DDB Warszawa

Nominowani w kategorii Kampanie Lokalne (kolejność alfabetyczna)

  • „Kraków chce oddychać” Nadawca: Krakowski Alarm Smogowy Wykonawca: Schulz Brand Friendly
  • „Majewskich posadzili” – kampania promująca ideę Książek w Pudle” Nadawca: Fundacja ZMIANA Wykonawca: LokaLOVE
  • „Pierwsza w Polsce miejska EKOchoinka warta POZnania” Nadawca i Wykonawca: Fundacja Allegro All for Planet
  • „Przyjaciół się nie wyrzuca” Nadawca : MPO Łódź Wykonawca: Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania, Fundacja Niechciane i Zapomniane – SOS dla Zwierząt oraz Klinika Weterynaryjna Gdańska 81
  • „Spartanie Dzieciom – Biegniemy dla Stasia” Nadawca : Spartanie Dzieciom Wykonawca: Partner of Promotion

Nominowani w kategorii Kampanie o tematyce zdrowotnej (Kolejność alfabetyczna)

  • „Ciśnienie na życie” Nadawca: Polfa Warszawa Grupa Polpharma Wykonawca: TELESCOPE, PROCONTENT
  • „Kraków chce oddychać” Nadawca: Krakowski Alarm Smogowy Wykonawca: Schulz Brand Friendly
  • „Palenie jest słabe” Nadawca i Wykonawca: Stowarzyszenie MANKO, organizacja pozarządowa
  • „Pieniądze mogą pokonać raka” Nadawca: Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych Wykonawca: DDB Warszawa, Platige Image, Rc2 – Raczkiewicz-Chenczke Consultants, Studio PostBOX
  • „WAŻNIEJSZE NIŻ SM” – 2 edycja kampanii SM – WALCZ O SIEBIE!” Nadawca: Telescope, PTSR, Neuropozytywni, Fundacja Urszuli Jaworskiej Wykonawca: Telescope, Eura7.

Nominowani w kategorii Kampanie Firm i Fundacji Firm (kolejność alfabetyczna)

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • „Ciśnienie na życie” Nadawca: Polfa Warszawa Grupa Polpharma Wykonawca: Telescope, Procontent
  • „Kumulacja aktywności” Nadawca: Fundacja LOTTO Milion Marzeń Wykonawca: Fabryka Komunikacji Społecznej
  • „Nie bądź burak, jedz warzywa!” Nadawca i wykonawca: Fundacja Allegro All for Planet
  • „Pomoc mierzona kilometrami, czyli pomaganie niepełnosprawnym ruchowo dzieciom poprzez aktywność wszystkich Polaków” Nadawca i wykonawca: T – Mobile Polska
  • „Rak. To się leczy!” Nadawca: CAE Agency Wykonawca: CAE Agency, MusicArt i f2f evolution, Fama PR, ING Życie
  • „Think Blue” Nadawca: Volkswagen Wykonawca: dobocom, Face to face

Nominowani w kategorii Marketing Zaangażowany Społecznie (CRM) (kolejność alfabetyczna)

  • „Codziennie bądźmy razem” Nadawca i Wykonawca: Fundacja Faktu, Jeronimo Martins Polska
  • „Stylowy Recykling” Nadawca: Cenra Outlet Factory Wykonawca: Grupa Eskadra
  • „Paka dla Bezdomniaka” Nadawca: Fundacja VIVA! Akcja dla zwierząt oraz Keko.pl Wykonawca: AtomClick

Nominowani w kategorii Kampanie 1% (kolejność alfabetyczna)

  • „Dzieci porzucone – wyścig z czasem o dzieciństwo w rodzinie” Nadawca: Fundacja Rodzin Adopcyjnych Wykonawca: Kreacja – Agencja Heart&Brain, PR – Agencja Point of View
  • „Najtrudniejsze zadanie” Nadawca: Fundacja Itaka Wykonawca: BBDO Warszawa
  • „Pieniądze mogą pokonać raka” Nadawca: Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych Wykonawca: DDB Warszawa, Platige Image, Rc2 – Raczkiewicz – Chenczke Consultants, Studio PostBOX
  • „Ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy” Nadawca: Fundacja Hospicyjna Wykonawca: Agencja Reklamowa Mr. Bloom Sp.z o.o.

Nominowani w kategorii Akcje Zaangażowane Społecznie (Kolejność alfabetyczna)

  • „Bowbasket” Nadawca: Przemysław Stępień, Szymon Dąbrowski
  • „Motopomocni.pl” Nadawca: Motopomocni
  • „Unbreakable” Nadawca: Xantus, Hot Head

Nominowani w kategorii Kampanie Zagraniczne (Kolejność alfabetyczna)

  • „Baby Love ( Ash Babies)” Nadawca: Cancer Society of Finland Wykonawca: Havas Oy Helsinki, Kraj: Finlandia
  • “Doctor’s Appointment” Nadawca: Fundaseno Wykonawca: Publicis, Kraj: Wenezuela
  • “If only for a second” Nadawca: Mimi Foundation Wykonawca: Leo Burnett ( Paris), Kraje: Belgia, Francja, Szwajcaria
  • „I’m a fishlover. Are you?” Nadawca: FISHLOVE, Kraj: Wielka Brytania
  • „Hey mate” Nadawca: White Ribbon Wykonawca: ARCHIBALD/WILLIAMS, Kraj: Australia
  • „Homofobia szkodzi” Nadawca: Kampania Przeciw Homofobii, La Camera Independent Wykonawca: La Camera Independent, Kraj: Polska
  • „Horse” Nadawca: Cycling Scotland ( The Scottish Government) Wykonawca: Newhaven ( Edinburgh) Kraj: Wielka Brytania
  • „Mad sausage” Nadawca: Mercy for Animals Wykonawca: Louis van Zwol + lamErika.tv, Kraj: Stany Zjednoczone
  • “Save the boy” Nadawca: St John Ambulance Wykonawca: BBH London , Kraj: Wielka Brytania
  • „Sólo para niños” Nadawca: Fundación ANAR Wykonawca: Grey Spain, Kraj: Hiszpania
  • „What R U having?” Nadawca: PFLAG, Kraj: Australia

więcej: konkurs.kampaniespoleczne.pl 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się