Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Facebook zapłaci 90 mln dolarów odszkodowania za śledzenie użytkowników portalu

Facebook zapłaci 90 mln dolarów odszkodowania za śledzenie użytkowników portalu
Są już efekty pozwu zbiorowego, który został wymierzony w stronę giganta technologicznego w 2012 roku. Firma zostanie ukarana za nielegalne śledzenie działań internautów w sieci.
O autorze
1 min czytania 2022-02-17

Sprawa zaczęła się w Stanach Zjednoczonych 10 lat temu – wówczas został złożony pozew zbiorowy przeciwko Facebookowi (dziś firma funkcjonuje pod nazwą Meta). Zarzutem wobec Facebooka było używanie tzw. web tracków do śledzenia użytkowników sieci w latach 2010-2011 – oczywiście bez ich zgody i wiedzy. Śledzenie wszystkich kroków internautów miało się odbywać nawet po wylogowaniu z Facebooka, co było bezsprzecznym naruszeniem przepisów obowiązujących na terenie Stanów. 

Jak skończyła się sprawa? Facebook będzie musiał zapłacić uczestnikom pozwu zadośćuczynienie za łamanie ich praw związanych z prywatnością w sieci. Oficjalnie zawarto porozumienie, w ramach którego Facebook zobowiązał się do zapłacenia 90 mln dolarów odszkodowania  za swoje bezprawne działania, co jest jedną z najwyższych w historii kar za tego typu działania w internecie. O zatwierdzeniu tej umowy ostatecznie ma zdecydować Sąd Okręgowy dla Północnego Dystryktu Kalifornii. 

PS

To jednak nie koniec problemów Facebooka. Firma została oskarżona o nieuczciwe wykorzystywanie swojej dominacji na rynku i narzucanie brytyjskim użytkownikom warunków korzystania z serwisu. Nieuczciwe praktyki miały na celu gromadzenie danych około 44 milionów internautów, za co grozi kara w wysokości co najmniej 2,3 miliarda funtów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS 2

Facebook, niegdyś lider wśród serwisów społecznościowych, wraz z nowym rokiem odnotował pierwszy spadek średniej dziennej liczby użytkowników. Reakcje inwestorów doprowadziły do rekordowych, ponad 26-procentowych spadków akcji Mety.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się