fot. Twitter/krakow.pl
1 lipca 2020 roku w Krakowie weszła w życie tzw. uchwała krajobrazowa. Od tego momentu reklamodawców obowiązują nowe zasady sytuowania szyldów, reklam, ogrodzeń i obiektów małej architektury w przestrzeni publicznej. Zgodnie z przyjętą uchwałą Kraków został podzielony na trzy strefy i podobszary określające zasady sytuowania urządzeń reklamowych.
Zobacz również
Okres dostosowawczy uchwały krajobrazowej kończy się już 30 czerwca, co oznacza, że reklamodawcy mają ostatni moment na dostosowanie szyldu, tablicy reklamowej czy billboardów cyfrowych do nowych wymogów. W związku z tym w ostatnich dniach demontaż nośników reklamowych na krakowskich ulicach znacznie przyspieszył. Przykładowo z terenu Parku Zdrojowego Mateczny usunięto aż 47 billboardów w ciągu tygodnia.
Jak podają władze Krakowa – od początku obowiązywania tzw. uchwały krajobrazowej usunięto ponad 1500 reklam z przestrzeni miejskiej i odmówiono 862 instalacji nośników w przy pasach drogowych.
Miasto właśnie podzieliło się efektami „walki z reklamozą”, publikując zdjęcia popularnych punktów na mapie Krakowa. Różnica jest ogromna, a w przestrzeni miejskiej pojawiło się znacznie więcej zieleni.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
#Krakow #UchwałaKrajobrazowa w praktyce! Znikają reklamy przy rondzie Matecznego. Parku Zdrojowego nie będą już zasłaniać wielkie bilbordy. @grzyb_grzyb @krakow_pl pic.twitter.com/kiXvJQZqop — Kraków (@krakow_pl) June 28, 2022
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kraków przypomina o obowiązku dostosowania się do nowych przepisów. Kara za 1 m kwadratowy szyldu, tablicy reklamowej, urządzenia reklamowego niezgodnego z zapisami uchwały krajobrazowej wynosi 122 zł dziennie.
PS
Niedawno informowaliśmy o tym, że Wisła, jako jedna z pierwszych miejscowości turystycznych w polskich górach, postanowiła ograniczyć liczbę reklam w przestrzeni publicznej. Innymi polskimi miastami, które w ciągu ostatnich kilku lat wprowadziły ustawę krajobrazową, jest Sopot, Gdańsk czy Poznań.