Kraków pokazuje efekty wprowadzenia ustawy krajobrazowej. Chaos reklamowy znika

Kraków pokazuje efekty wprowadzenia ustawy krajobrazowej. Chaos reklamowy znika
Mniej szpecących billboardów w przestrzeni publicznej – taki cel postawiło sobie kilka miast w Polsce, do których dołączył także Kraków. Jak prezentuje się stolica Małopolski z mniejszą liczbą reklam zewnętrznych?
O autorze
1 min czytania 2022-06-29

fot. Twitter/krakow.pl

1 lipca 2020 roku w Krakowie weszła w życie tzw. uchwała krajobrazowa. Od tego momentu reklamodawców obowiązują nowe zasady sytuowania szyldów, reklam, ogrodzeń i obiektów małej architektury w przestrzeni publicznej. Zgodnie z przyjętą uchwałą Kraków został podzielony na trzy strefy i podobszary określające zasady sytuowania urządzeń reklamowych.

Okres dostosowawczy uchwały krajobrazowej kończy się już 30 czerwca, co oznacza, że reklamodawcy mają ostatni moment na dostosowanie szyldu, tablicy reklamowej czy billboardów cyfrowych do nowych wymogów. W związku z tym w ostatnich dniach demontaż nośników reklamowych na krakowskich ulicach znacznie przyspieszył. Przykładowo z terenu Parku Zdrojowego Mateczny usunięto aż 47 billboardów w ciągu tygodnia.

Jak podają władze Krakowa – od początku obowiązywania tzw. uchwały krajobrazowej usunięto ponad 1500 reklam z przestrzeni miejskiej i odmówiono 862 instalacji nośników w przy pasach drogowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Miasto właśnie podzieliło się efektami „walki z reklamozą”, publikując zdjęcia popularnych punktów na mapie Krakowa. Różnica jest ogromna, a w przestrzeni miejskiej pojawiło się znacznie więcej zieleni.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kraków przypomina o obowiązku dostosowania się do nowych przepisów. Kara za 1 m kwadratowy szyldu, tablicy reklamowej, urządzenia reklamowego niezgodnego z zapisami uchwały krajobrazowej wynosi 122 zł dziennie.

PS
Niedawno informowaliśmy o tym, że Wisła, jako jedna z pierwszych miejscowości turystycznych w polskich górach, postanowiła ograniczyć liczbę reklam w przestrzeni publicznej. Innymi polskimi miastami, które w ciągu ostatnich kilku lat wprowadziły ustawę krajobrazową, jest Sopot, Gdańsk czy Poznań.