TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Zombie ucieka z klatki i atakuje przechodniów – nowa kampania Netflixa promująca „Resident Evil”

Zombie ucieka z klatki i atakuje przechodniów – nowa kampania Netflixa promująca „Resident Evil”
Netflix postawił na jednej z ulic Kalifornii szklaną celę, w której aktor udawał, że zamienia się w zombie. 6-godzinna akcja na żywo to część promocji serialu „Resident Evil” opowiadającego o śmiercionośnym wirusie.
O autorze
1 min czytania 2022-07-27

Kampania z zombie w roli głównej

Kilka dni temu na platformie Netflix miała miejsce premiera horroru „Resident Evil” inspirowanego grą wideo o tej samej nazwie. Serial opowiada o wybuchu epidemii wirusa T, który zamienia ludzi w Zero, czyli krwiożercze zombie. Niedawno przechodnie na Times Square mogli zobaczyć trójwymiarowy billboard reklamujący horror, z którego „uwolnił się” Licker – upiorna serialowa postać.

W kolejnej kampanii promującej serial w USA, Netflix wraz z agencją kreatywną Founders (By The Network) stworzył sześciogodzinny uliczny spektakl. Aktywacja miała miejsce na jednej z najbardziej ruchliwych ulic Santa Monica w Kalifornii. W szklanej klatce został zamknięty mężczyzna, który udawał, że zamienia się w zombie.

Przez kilka godzin przechodnie mogli obserwować, jak człowiek zamknięty w izolatce krzyczy i próbuje się wydostać. Z czasem jego wygląd stawał się coraz bardziej upiorny, a zachowanie – agresywne. W końcu szklana szyba została rozbita, a zombie ruszył w kierunku przechodniów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co ciekawe, w akcję zostało zaangażowanych kilku podobnie wyglądających aktorów, którzy w kłębach sztucznego dymu wewnątrz klatki prezentowali kolejne etapy potwornej transformacji.

 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Resident Evil (@residentevilnetflix)

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Netflix ponownie szokuje

Serwis streamingowy nieraz sięgał po kampanie wywołujące strach w odbiorcach. Promując serial „All of Us Are Dead”, Netflix wypuścił na ulice Tajlandii poplamiony krwią autobus, z którego wybiegały zombie. Z kolei widmo wychodzące z cyfrowego banneru to prank i sposób na reklamę filmu „A Classic Horror Story” z 2021 roku.

Nietypowa reklama „Resident Evil” została przez niektórych internautów uznana za kontrowersyjną ze względu na drastyczne sceny, które mogły być szkodliwe dla wrażliwych odbiorców – w szczególności dla dzieci. Mimo kontrowersji, kampania Netflixa spotkała się z ogromnym zainteresowaniem odbiorców i była w stanie przykuć ich uwagę nawet na kilka godzin.

Obserwowanie reakcji ludzi było niesamowite. W dzisiejszych czasach bardzo trudno jest przykuć uwagę publiczności, a  pojawili się widzowie, którzy stali przez sześć godzin trwania występu. Najpierw przestraszeni – następnie stali w kolejce, aby zrobić sobie selfie z Zero – skomentował Felipe Rosagnol, dyrektor kreatywny Founders.