Przeprowadzka, narodziny dziecka czy rozstanie – IKEA Norway przekonuje, że życie jest pełne nowych początków. Na szczęście dotyczy to również mebli, które nieraz towarzyszą nam przez wiele lat. W nowej kampanii „The Life Collection 2022”, współtworzonej z agencją reklamową TRY Oslo, sieć prezentuje używane meble wraz z prawdziwymi powodami, dla których produkty ponownie trafiły na sprzedaż.
W katalogu widzimy na przykład regał Billy, od trzech lat „tymczasowo” przebywający w korytarzu, stojak na wino Omar, którego właściciel postanowił więcej nie pić czy też Biurko Idasen, które musiało ustąpić miejsca meblom dla dziecka.
Zobacz również
W kategorii „Pandemia” znalazła się komoda Galant stojąca w pustym biurze firmy, która zbankrutowała w 2021 roku. Na końcu pojawia się również krzesło Stockholm, które od ponad 3 lat przebywa na strychu, ale jednocześnie „czeka na nowe przygody”.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
IKEA podkreśla, że meble, które nie są już potrzebne w jednym domu, mogą zacząć nowe życie z nowymi właścicielami. Sieć zaprasza do odwiedzania swoich sklepów z używanymi rzeczami, gdzie czeka wiele produktów w niższej cenie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Obecnie klienci w Norwegii mogą przeglądać i rezerwować produkty online z kilku takich sklepów. W ofercie dostępne są produkty, które IKEA odkupiła od klientów w ramach usługi „IKEA buy back”. Z drugiej ręki można nabyć też sprawne i bezpieczne w użytkowaniu meble, które zostały wycofane ze sprzedaży ze względu na drobne wady fabryczne oraz takie, które wcześniej znajdowały się na wystawach. W sklepach można znaleźć też rzeczy z poprzednich kolekcji, które nie są już dostępne w tradycyjnych salonach sieci.
Nasze nowe sklepy z używanymi rzeczami są potrzebne, ponieważ życie się toczy, a my potrzebowaliśmy bardziej zrównoważonego sposobu traktowania naszych mebli – wyjaśnia Roberto Giannone, globalny kierownik ds. marketingu IKEA.
PS
W kampanii „Życie układasz całe życie” IKEA postanowiła podkreślić piękno zmian i płynności życia. Marka chce wspierać swoich klientów w byciu sobą, proponując funkcjonalne rozwiązania dla domu, które ułatwiają odkrywanie życiowych dróg.