Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Rusza Odyseja Starbucksa. Sieć łączy program lojalnościowy z kolekcjonowaniem NFT

Rusza Odyseja Starbucksa. Sieć łączy program lojalnościowy z kolekcjonowaniem NFT
Starbucks testuje cyfrowe rozszerzenie swojego programu lojalnościowego. Odtąd wybrani miłośnicy kawy z USA mogą zdobywać nagrody członkowskie w formie NFT.
O autorze
1 min czytania 2022-12-14

fot. stories.starbucks.com

Mimo wielu kontrowersji, jakie w ostatnich miesiącach budzi rynek NFT, Starbucks dostrzega potencjał niewymienialnych tokenów w swojej komunikacji marketingowej. Pierwsze wzmianki o uruchomieniu przez sieć własnej platformy skupionej wokół technologii blockchain i web3 pojawiły się już we wrześniu br. Po miesiącach przygotowań, Starbucks Odyssey w wersji beta ujrzała światło dzienne.

„Platforma lojalnościowa nowej generacji” – jak określa ją Starbucks – została uruchomiona 8 grudnia dla niewielkiej grupy klientów i pracowników firmy w Stanach Zjednoczonych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Starbucks Odyssey to rozszerzenie popularnego programu nagród Starbucks Rewards. Tym razem klienci mogą zdobywać znacznie bardziej zróżnicowany zestaw nagród – nie tylko darmowe napoje.

– Starbucks wykorzystuje znaczące elementy technologii Web3, aby nagradzać członków w innowacyjny sposób – przekonuje sieć kawiarni.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rozwiązanie oparte na technologii Web3 odblokowuje dostęp do serii interaktywnych działań zwanych „Podróżami”. To szereg aktywności takich jak rozwiązywanie quizów, oglądanie filmów czy układanie puzzli – wszystkie osadzone w tematyce kawowej i związane z historią firmy. Co ciekawe, „wyzwania Odysei” mogą obejmować nawet zakup i wypróbowanie nowych kaw, które aktualnie promuje Starbucks. Za każdą ukończoną aktywność członkowie zyskują punkty, które następnie mogą wymienić na NFT hostowane na blockchainie Polygon.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. polygon.technology/blog

Kolekcjonerskie „Punkty Odysei” odblokowują również inne doświadczenia podzielone na trzy poziomy – m.in. dostęp do wirtualnych kursów przygotowywania kaw, a nawet specjalne wydarzenia organizowane w Starbucks Reserve Roasteries czy wycieczkę na farmę kawy Starbucks Hacienda Alsacia w Kostaryce.

Członkowie, którzy zostali zaproszeni do wypróbowania wersji beta, zyskają również dostęp do rynku Starbucks Odyssey obsługiwanego przez Nifty Gateway, gdzie będą mogli kupować i sprzedawać cyfrowe znaczki kolekcjonerskie.

Firma nie podaje, ilu klientów otrzymało dostęp do wersji beta, jednak przekonuje, że zainteresowanie programem „znacznie przekroczyło jej oczekiwania”. Po zebraniu opinii pierwszych uczestników, firma dostosuje program do ich oczekiwań, aby następnie zaprosić do udziału kolejnych członków.

PS. Co warto wiedzieć na temat NFT?

Kryptowaluty i NFT często występują razem i są oparte są na tej samej technologii (blockchain). Nie oznacza to jednak, że oba terminy powinny być używane zamiennie.Czym więc jest NFT i jaki ma związek z kryptowalutami?