fot. depositphotos.com
Subskrypcje, niegdyś kojarzone głównie z usługami VOD czy platformami muzycznymi, dziś szturmem podbijają e-commerce. Opłacając miesięczny abonament, możemy zapewnić sobie regularną dostawę kawy, produktów higienicznych, a nawet wina. Sporo zamieszania wprowadzają również subskrypcje w branży motoryzacyjnej. Do tych rozmaitych usług i produktów teraz dołączają również leki na receptę.
Zobacz również
Leki na abonament od Amazon
Gigant e-commerce poinformował o uruchomieniu usługi RxPass w ramach swojej internetowej apteki Amazon Pharmacy. Odtąd pacjenci z USA zmagający się z chorobami przewlekłymi mogą otrzymać kwalifikujące się leki za jedną stałą, miesięczną opłatą w wysokości 5 dolarów, niezależnie od liczby realizowanych recept.
W ofercie znalazło się ponad 60 leków generycznych, czyli odpowiedników oryginalnych produktów – posiadają ten sam skład, jednak różnią się wyglądem, nazwą i opakowaniem. Pacjenci mają do wyboru leki stosowane w leczeniu ponad 80 typowych schorzeń, w tym cukrzycy, nadciśnienia czy depresji. Amazon zapewnia także bezpłatną dostawę leków pod wskazany adres.
Aby skorzystać z nowej usługi, wystarczy zarejestrować się na stronie Amazon.com lub w aplikacji mobilnej, gdzie system weryfikuje uprawnienia pacjentów i informacje na temat recepty. Co istotne, klienci nie potrzebują ubezpieczenia zdrowotnego, aby wykupić abonament.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jak twierdzi John Love, wiceprezes Amazon Pharmacy, pacjenci, którzy co miesiąc wydają ponad 10 dolarów na kwalifikujące się leki, dzięki usłudze RxPass odnotują spadek kosztów recept o min. 50%. Ponadto firma podkreśla, że abonament na leki to oszczędność czasu i większa wygoda.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom zaskakująco proste, niskie ceny kwalifikujących się leków, których potrzebują każdego miesiąca – czytamy w oświadczeniu Amazon.
Usługa jest dostępna tylko dla członków programu Amazon Prime, którego cena wynosi 14,99 dolarów miesięcznie lub 139 dolarów rocznie. Na początek program ruszył w większości stanów w USA.
PS. Zmiany w polskich reklamach leków
Od początku stycznia w Polsce zaczęła obowiązywać część przepisów z nowelizowanej ustawy o wyrobach medycznych. Oznacza to m.in., że w reklamach leków i suplementów nie zobaczymy już lekarzy.