Znany niemiecki browar Beck’s rozpoczął kampanię przeciwko starzeniu się, w ramach której powstał produkt Beck’s 70+. Firma chce dotrzeć z nowym piwem do odbiorców powyżej 70. roku życia, dlatego różni się ono od klasycznego browaru, zarówno smakiem, jak i designem.
Nowy Beck’s zawiera więcej goryczy, ponieważ marka nie chce odbierać przyjemności z picia piwa, a zwróciła uwagę na to, że kubki smakowe osób dojrzałych są bardziej odporne na gorzki smak. Zmianie uległ również wygląd opakowania i zamiast klasycznej czerni wykorzystano kolor szary, który ma być definicją starzenia się.
Zobacz również
W ramach promocji powstała również parodia kultowej sceny McLovina z filmu „Superbad”.
– Wraz z nowymi zachowaniami w życiu codziennym dojrzałość nabiera innego znaczenia w dzisiejszym społeczeństwie. Idea dobrego starzenia się, która kiedyś ograniczała się do młodszego wyglądu, bez zmarszczek i siwych włosów, nabrała nowych znaczeń. Dziś dobre starzenie się to móc nadal cieszyć się wszystkimi najsmaczniejszymi doświadczeniami w życiu – w tym wspaniałym piwem. To dialog z ruchem kultury pro-aging, który rozumie, że wiek nie ogranicza ludzkich pragnień i aspiracji – powiedział Rodrigo Barbosa, dyrektor kreatywny w AKQA.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Beck’s będzie promować nowy produkt także podczas wydarzenia Gop Tun Festival, gdzie VIP-y powyżej 70. roku życia będą mogły spróbować limitowanej edycji napoju. Marka stworzyła również ograniczenia w kupnie piwa – w sklepie internetowym należy przesłać dokument potwierdzający ukończenie 70. roku życia, a w sklepach stacjonarnych okazać dowód tożsamości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Amerykanie bojkotują markę piwa z powodu reklamy z udziałem transpłciowej influencerki
Reklama z udziałem transpłciowej influencerki i aktorki Dylan Mulvaney doprowadziła do tego, że koncern stojący za ulubionym piwem amerykańskich konserwatystów zaliczył spadek akcji o ponad 5 proc. Co więcej, sprowokowała nawet samego Kida Rocka, który postanowił chwycić za broń.
PS 2 Silverzy w digitalu i nie tylko
W Polsce mamy ok. 14 mln osób w wieku 50+, o których często zapomina się, planując działania marketingowe. Jak funkcjonuje „silver generation”? Dla których marek jest to idealna grupa docelowa i jak się z nią komunikować?