[Aktualizacja: 27.07.2023]
W nawiązaniu do naszej publikacji, sieć Biedronka przesłała nam swoje stanowisko w tej sprawie:
– Wspominane wideo pokazuje krótki fragment dotyczący jednej ze zmian w sklepie i powstało z udziałem pracowników sklepu. Odnosząc się do treści internetowych komentarzy,należy mieć na uwadze, że obraźliwe wypowiedzi mogą dotknąć konkretne osoby, które pomagają nam w trakcie codziennych zakupów. Jesteśmy otwarci na informację zwrotną i działamy w sposób systemowy, dlatego nasi pracownicy mają zagwarantowaną możliwość anonimowego zgłaszania ewentualnych nieprawidłowości do Biura Obsługi Pracowników, a każdy zgłoszony sygnał jest sprawdzany przez doświadczony zespół koordynatorów do spraw relacji pracowniczych – czytamy w komunikacie Biedronki.
Zobacz również
[Artykuł z dnia: 26.07.2023]
– Jak wygląda zarządzanie zmianą w sklepie? Na czym trzeba się skupić, gdzie wyłożyć produkty z dostawy i kto dziś będzie zajmować się obsługą kasy fiskalnej? Pytań tak wiele, a odpowiedzi na nie znają Wiola i Renata ze sklepu Biedronka B2422 w Łomiankach! Sprawdźcie, jak wygląda planowanie dnia pracy podczas drugiej zmiany w sklepie – post z taką informacja pojawił się na Facebookowym koncie „Praca w Biedronce”, które jest prowadzone przez znaną sieć dyskontów.
Cel był ambitny – Biedronka chciała poprawić swój wizerunek jako pracodawcy i w tym celu oddała głos swoim pracownikom. To właśnie kierowniczka i pracowniczka sklepu w Łomiankach stały się bohaterkami wideo, w którym widzimy kulisy pracy w Biedronce (m.in. ukazano moment sprawdzania braku asortymentu na półkach i delegowanie zadań dla całego zespołu).
Niby nic kontrowersyjnego – zwykłe wideo przybliżające pracę w sklepie, które teoretycznie ma zachęcać do składania CV w Biedronce. Odbiór tego materiału wywołał jednak zupełnie inne emocje i w komentarzach na Facebooku pojawiła się lawina krytycznych komentarzy od byłych i aktualnych pracowników sieci.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Okazuje się, że warunki pracy ukazane w materiale filmowym mają się nijak do faktycznej sytuacji w Biedronce. Internauci wymieniają między innymi opresyjną atmosferę w pracy, mobbing, niewystarczającą liczbę osób w zespole i brak przerw dla pracowników. Wielu z nich przybliżało swoje historie i przyznawało się do tego, że zrezygnowało z pracy w Biedronce z powodu wycieńczenia fizycznego i psychicznego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co ciekawe, Biedronka nie usuwa niepochlebnych komentarzy pod postem i stara się na większość z nich odpowiadać. Problem jednak w tym, że odpowiedzi na konkretne zarzuty względem sklepu są takie same – są kopiowane i wklejane pod większością komentarzy.
Internauci szybko wychwycili to, że odpowiedzi są nieszczere i wyglądają jak generowane przez automat. To jedynie doprowadziło do eskalacji negatywnych emocji.
Czy taka promocja przysłużyła się marce? Pod filmem pojawiło się ponad tysiąc reakcji i ponad tysiąc komentarzy – głównie niepochlebnych i ostrzegających przed pracą dla znanej sieci dyskontów. Nie wydaje się zatem, aby faktycznie takie działania przełożyły się na zwiększenie liczby osób zainteresowanych karierą dla tej firmy.
PS Singing with employees, czyli 7 przykładów firmowych piosenek, które podbiły internet
Pracownicy firmy budowlanej PORR zaśpiewali z okazji tegorocznych walentynek romantyczną piosenkę na samym środku placu budowy. Czy firmowe piosenki to nadal dobry pomysł na komunikację i budowanie employer brandingu?
PS 2 Afera o Merci. Firmy w ramach podziekowań podarowują pracownikom po jednej czekoladce
Firma TRUMPF obdarowała swoich pracowników drobną słodkością i karteczką z podziękowaniami. Podobnie zrobiła jedna z wrocławskich fabryk. W internecie wybuchła burza – część internautów uważa to za miły gest, a inni twierdzą, że to upokarza pracowników.