O testowanej przez Instagrama opcji ukrycia licznika polubień informowaliśmy w połowie lipca br. Wtedy wówczas przedstawiciele platformy oficjalnie poinformowali, że użytkownicy wybranych państw mogą nie widzieć liczby polubień pod swoimi zdjęciami. Do tej pory nie wiadomo jednak czy funkcja ta zostanie poszerzona o kolejne kraje.
Teraz znana badaczka mediów społecznościowych i programistka Jane Manchun Wong zauważyła, że podobne testy prowadzi Facebook. Odkryła to wykorzystując tzw. inżynierię wsteczną kodu w aplikacji Facebooka na system Android w wersji beta.
Zobacz również
Jak wówczas tłumaczyli przedstawiciele Instagrama, wprowadzenie opcji ukrywania polubień miałoby na celu m.in. walkę z botami, które tworzą sztuczne zasięgi na kontach danych użytkowników, oraz zachęcenie internautów, by poświęcali większą uwagę zdjęciom oraz filmom, które są udostępniane, a nie liczbie lajków. Być może podobne powody ma też Facebook.
zdjęcie: twitter.com/wongmjane
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Facebook ogłosił wprowadzenie dwóch zmian, które pozwolą użytkownikom lepiej zrozumieć jego system reklamowy. Internauci otrzymają więcej informacji na temat targetowania danej reklamy oraz dowiedzą się, które firmy wykorzystywały ich dane w tym celu.
PS2
Facebook zablokował profile społecznościowe startupu Brand24 i jego CEO – Michała Sadowskiego. Ma to związek z publikacją amerykańskiego Business Insidera, w której polską firmę oskarżono o posługiwanie się nielegalnymi metodami pozyskiwania danych.