19 października 2018 roku odbyła się finałowa gala 25. edycji Golden Drum Festival 2018, podczas której ogłoszono zwycięzców konkursu. Nagrodę Złota Sieć dla najlepszej agencji sieciowej otrzymała McCann Worldgroup, z kolei Złotą Różę dla najlepszej agencji otrzymał oddział McCann w Bukareszcie za kampanię Bihor Couture.
Nagrodę Brand Grand Prix przyznano Dieselowi. Tytuł najlepszej agencji niezależnej powędrował do warszawskiego oddziału agencji 180heartbeats + Jung v Matt. Łącznie w konkursie Golden Drum przyznano 26 Złotych Bębnów, 50 Srebrnych i 12 nagród Grand Prix.
Zobacz również
180heartbeats + Jung v Matt za akcję dla marki Ben & Jerry’s „Niezniszczalna tęcza”, opartą na przywróceniu tęczy na warszawski plac Zbawiciela, otrzymała Grand Prix w kategorii Out of Home, Złoty Bęben w kategorii Local Spirit oraz nagrodę The Best of Good w kategorii Social Good.
Warszawski oddział McCann Worldgroup otrzymał Złoty Bęben w kategorii Functional Efficiency za kampanię „Dobry Znak”, realizowaną we współpracy z Mastercard, Miastodwa i Traffic Design, która ma na celu wsparcie najemców i właścicieli lokali handlowo-usługowych w projektowaniu i produkcji witryn oraz szyldów.
Dwa Złote Bębny otrzymała agencja BBDO Warszawa za kampanię „Ciemność” dla firmy rowerowej Loca Bikes. Agencja została nagrodzona w kategoriach Digital & Mobile oraz Reach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Złote Bębny trafiły też w ręce agencji Saatchi&Saatchi Poland – w kategoriach Innovative i Social Good – za akcję „Bee Saving Paper” zrealizowaną we współpracy z inicjatywą Miejskie Pszczoły, w której promowano papier odżywczy dla pszczół.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Grey Group Poland nagrodzono Srebrnym Bębnem w kategorii Social Good za drukowaną reklamę, która po przyłożeniu do kratki wentylacyjnej w domu pozwalała sprawdzić, czy wentylacja działa poprawnie. Akcję wówczas wsparły sklepy Lewiatan i PEPCO, Złote Tarasy oraz Państwowa Straż Pożarna.
Agencja Plej otrzymała Srebrny Bęben w kategori Craft za reklamy z kampanii „Pomagamy na 100” dla Biedronki i Caritas Polska.
W tym roku do konkursu Golden Drum 2018 przesłano rekordową liczbę niemalże 1,2 tys. zgłoszeń, z czego najwięce, bo 188, pochodziło z Rumunii. W składzie jury zasiadali trzej Polacy: Izabela Albrychiewicz z Wavemaker, Jakub Korolczuk z Grey Group Poland i Zofia Bugajna-Kasdepke z MSL.