Nie trzeba już chyba nikogo przekonywać, że TikTok to zdobywająca coraz większą popularność aplikacja społecznościowa, której marketerzy, tworząc strategie dla marek, nie powinni już bagatelizować. Wygląda na to, że sukcesu muzycznej platformie pozazdrościli twórcy Instagrama, którzy to postanowili wprowadzić nową funkcję o nazwie Reels.
Zobacz również
Jest to swego rodzaju mini platforma, która pozwala na tworzenie 15-sekundowych filmów z wykorzystaniem utworów muzycznych lub oryginalnych dźwięków z innych wideo. Nagrywając filmik, użytkownicy mogą korzystać z wielu ciekawych efektów, np. z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości.
Stworzony film będzie można publikować na swoim profilu w specjalnie stworzonej do tego zakładce (tuż obok zdjęć, IGTV i postów z oznaczeniem). Klipy wideo będzie można też udostępniać w relacjach, a także wysyłać innym użytkownikom przez direct message.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Co więcej, Instagram stworzył także oddzielne miejsce, gdzie będą pojawiały się filmiki z publicznych kont – zostaną one umieszczone w zakładce Explore.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Funkcja Reels pojawiła się już na Instagramie w 50 krajach na świecie, niestety w polskiej wersji aplikacji jeszcze jej nie znajdziemy.
PS
Zachęcamy do sprawdzenia naszego cyklu „Marki na TikToku”, w którym prezentujemy działania znanych brandów na zdobywającej coraz większą popularność platformie społecznościowej.
PS2
Social media stają się coraz bardziej zaawansowane w świecie e-commerce. Obecnie mamy już do czynienia ze zjawiskiem określanym mianem social commerce. Według Business Insidera do 2024 roku sprzedaż przez media społecznościowe będzie stanowić niemal 8% całkowitej sprzedaży w sieci. Więcej na ten temat przeczytacie w artykule Z like do buy – Instagram zmienia się w platformę e-commerce.