TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Kinga Zwierzchowska (Hisense Group): Każda konkurencja sprzyja rozwojowi, innowacjom – czyli temu, co jest wpisane w DNA firmy Hisense

Kinga Zwierzchowska (Hisense Group): Każda konkurencja sprzyja rozwojowi, innowacjom – czyli temu, co jest wpisane w DNA firmy Hisense
– Tym, co również napędza Hisense, są ciągłe innowacje, które dzięki wykorzystaniu najwyższej klasy technologii mają ułatwiać życie klientów i czynić je bardziej komfortowym – na temat wejścia na polski rynek marki Hisense rozmawiamy z Kingą Zwierzchowską, marketing manager w Hisense Group.
O autorze
3 min czytania 2021-06-15

Na początek powiedz kilka słów o marce Hisense, czym się ona zajmuje, charakteryzuje, wyróżnia na tle konkurencji?

Choć Hisense niedawno wystartował w Polsce i dopiero zaczyna być rozpoznawany w naszym kraju, to jest to globalna marka, znana już na całym świecie. Jesteśmy liderem rynku chińskiego i w czołówce rynku amerykańskiego, a nasze produkty zdobyły też serca milionów klientów w Europie Zachodniej. A czym się charakteryzuje? Myślę, że przede wszystkim tym, iż Hisense ma kompletną ofertę dla klientów – nie tylko najwyższej jakości telewizory, jak Laser TV, ale także duże nowoczesne sprzęty AGD – lodówki, kuchnie, przez mniejsze urządzenia domowe z kategorii SDA, aż po klimatyzację. Hisense chce bowiem zaspokoić każdą potrzebę klientów, chcących pięknie i nowocześnie wyposażyć swoje mieszkanie, przy zachowaniu atrakcyjnej ceny naszych produktów. Tym, co również napędza Hisense, są ciągłe innowacje, które dzięki wykorzystaniu najwyższej klasy technologii mają ułatwiać życie klientów i czynić je bardziej komfortowym. Bliskie są nam bowiem światowe trendy – technologia w służbie człowiekowi.

Marka Hisense zadebiutowała w Polsce niedawno. Dlaczego zdecydowaliście się wejść na polski rynek? Tym bardziej teraz, w niezbyt sprzyjającym okresie pandemii?

Za tym krokiem przemawiało wiele czynników, a najważniejszym było przejęcie w skali globalnej – więc także w naszym kraju – marki Gorenje. Analizując to jednak z innej strony, sądzę, że Hisense – z dalekowschodnią topową technologią połączył swoje siły z wypracowaną, długoletnią tradycją europejskiej marki, co myślę, dobrze wpisuje się w polską specyfikę – kraju łączącego kulturę wschodu i zachodu. Natomiast właśnie okres pandemii wzmocnił pozycję obu marek – Hisense i Gorenje, gdyż dzięki know-how chińskiego globalnego lidera, zachowano ciągłość dostaw i dostępność produktów obu marek.

Marka ta nie jest szerzej znana w naszym kraju; jakie działania planujecie podjąć w celu zwiększenia świadomości na polskim rynku?

Jesteśmy świadomi, że nie wszyscy jeszcze znają naszą markę, ale cieszymy się, że Hisense będzie zdobywać zaufanie coraz większej liczby klientów w Polsce. Planujemy szeroko nasze działania, nie na kwartał, czy dwa, ale są one rozpisane na najbliższe lata, z sukcesywnym budowaniem pozycji marki na naszym rynku. Myślę tu przede wszystkim o ukierunkowanej polityce handlowej i pozycjonowaniu, które wraz z działaniami marketingu 360 stopni, jest naszym przepisem na sukces. Wierzymy, że dzięki naszemu bogatemu portfolio produktów osiągniemy w Polsce szybko to, co jest naszą przewagą na świecie – rozpoznawalna globalna marka znana z innowacji i technologii w przystępnej cenie. Jestem również pewna, że już niedługo będzie o nas naprawdę głośno, co łączę ze sponsoringiem sportowym największego europejskiego wydarzenia sportowego tego roku, czyli UEFA Euro 2020, których jesteśmy dumnym partnerem!

Co jest najtrudniejszego w budowaniu świadomości nowej marki z segmentu AGD i elektroniki użytkowej na rynku polskim? Jakie są największe wyzwania? Co sprawiło, sprawia Wam najwięcej trudności?

· Nie ma co ukrywać, wiemy, że mamy bardzo silnych, inwestujących w swoje brandy konkurentów. Jest to nie lada wyzwanie i wysoko postawiona poprzeczka, ale każda konkurencja sprzyja rozwojowi, innowacjom – czyli temu, co jest wpisane w DNA firmy Hisense. Dzięki temu możemy bardziej pokazać nasze silne strony, kreując nowe trendy naszymi technologiami, i wprowadzając całkowicie nowe segmenty produktów. Promujemy na przykład własne platformy smart TV – VIDAA, i jak już wspomniałam, jesteśmy bardzo dumni z obecności w marketingu sportowym, co jest naszym wyróżnikiem i zaowocuje wymiernymi efektami.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Hisense jako marka mocno stawia na partnerstwa w świecie sportu. Jak tego typu sponsoring sportowy wpisuje się w strategię marketingową Waszej marki?

W Hisense głęboko wierzymy, że celem innowacyjnego lidera technologicznego powinno być nie tylko oferowanie produktów najwyższej jakości, które ułatwią życie naszych klientów. Równie ważne dla nas jest towarzyszenie im w ich codzienności, wspieranie pasji, poczucia bliskości. Jesteśmy przekonani, że właśnie partnerstwo sportowe dobrze wypełnia to nasze zadanie. Mówię tu nie tylko w imieniu polskiego oddziału – bo ten kierunek nadał globalny zarząd Hisense. W tym roku stawiamy na turniej Euro 2020, jesteśmy sponsorami klubu Paris Saint-Germain z francuskiej Ligue 1, ale już myślimy o mundialu w Katarze w przyszłym roku, więc sportowo-technologicznych emocji z Hisense na pewno nie zabraknie!

Jak kształtuje się struktura wydatków w Waszych budżetach reklamowych? Na które kanały i działania przeznaczacie, planujecie przeznaczyć więcej?

Pierwszymi krokami, jakie podjęliśmy, było zaistnienie i wzmocnienie aktywności w kanałach SoMe oraz wyłonienie sprawnej i doświadczonej agencji PR. Nie zabrakło oczywiście następnych priorytetowych etapów, w postaci silnych działań SEM i SEO, a także postawienie na rozbudowane kampanie digital. W niedalekiej przyszłości rozwiniemy również nasze działania w kanałach ATL. Jednocześnie razem z naszym partnerem prowadzimy działania w miejscach sprzedaży – zarówno tradycyjne (POS), jak i ukazujące jednocześnie możliwości naszych produktów (ePOS). Dodatkowo także partnerstwo nad Euro 2020 było także podstawą znacznej kampanii digitalowej, która objęła szeroko pojętą obecność w internecie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie macie plany na najbliższy rok?

Rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój! To to, co napędza całą firmę Hisense. A w szczegółach – będzie to zwiększenie naszego portfolio, wprowadzanie nie tylko nowych produktów, ale także i zupełnie nowych kategorii. Po stronie marketingu na pewno skupimy się na wydarzeniach sportowych i działaniach wspierających i oczywiście na tym, od czego zaczęliśmy naszą rozmowę – czyli wzmocnieniu świadomości marki. To tylko pokrótce zebranie wszystkich działań, którymi zajmie się kierowany przeze mnie dział marketingu w tym roku. Wiem też, że jedno jest pewne – głośno i wyraźnie będziemy mówić Hi Hisense!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się