Netflix przejmuje studio gier wideo Night School Studio

Netflix przejmuje studio gier wideo Night School Studio
Platforma streamingowa rozszerza swoją ofertę gier wideo, udostępniając kolejne pozycje graczom w kilku krajach Europy. Kolejnym krokiem jest kupienie studia gier i współpraca z zespołem Night School Studio.
O autorze
1 min czytania 2021-09-30

Netflix w lipcu 2021 roku zapowiedział wejście na rynek gier i stworzenie pozycji dla graczy nawiązujących do swoich najpopularniejszych produkcji filmowych i serialowych. W związku z tym firma stworzyła nowe stanowisko wiceprezesa ds. rozwoju gier. Pozycję tę objął Mike Verdu, związany z rynkiem gier były dyrektor Electronic Arts i wiceprezes Facebooka.

W sierpniu Netflix zadebiutował swoimi grami mobilnymi – w pierwszej kolejności użytkownicy z Polski mogli skorzystać z testowej oferty gier w ramach subskrypcji pakietu Netflix. Niedawno do gier „Stranger Things 3” oraz „Stranger Things: 1984” dołączyły także trzy nowe pozycje. Gigant streamingowy udostępnił gry „Teeter Up”, „Shooting Hoops” i „Card Blast”, w które mogą zagrać już nie tylko polscy subskrybenci, ale także użytkownicy z Włoch i Hiszpanii.

 

Netflix stale rozwija swoją pozycję na rynku gier, dlatego firma właśnie ogłosiła przejęcie studia gier wideo – Night School Studio. Kalifornijskie studio założone w 2014 roku jest znane z takich gier jak Oxenfree czy Afterparty. Współpraca ma zaowocować kolejnymi grami nawiązującymi do produkcji Netflixa, a także stworzeniem kontynuacji flagowej produkcji studia Night School, czyli Oxygenfree II.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Oczywiście to surrealistyczny zaszczyt być pierwszym studiem gier, które dołączyło do Netflix! Nie tylko możemy dalej robić to, co robimy i jak lubimy to robić, ale także zajmujemy miejsce w pierwszym rzędzie na największej platformie rozrywkowej na świecie. Zespół Netflix wykazał najwyższą dbałość o ochronę naszej kultury studyjnej i kreatywnej wizji – napisali przedstawiciele  Night School Studio na firmowym blogu.

– Doskonałość artystyczna i sprawdzone osiągnięcia Night School Studio sprawiają, że są nieocenionymi partnerami we wspólnym budowaniu kreatywnych rozwiązań i biblioteki gier Netflixa – podsumował Netflix.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

fot. nightschoolstudio.com

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Na rynku gier pojawiają się współprace z brandami związanymi z motoryzacją, men carebeauty czy FMCG.

PS 2
Discord nie funkcjonuje już wyłącznie jako platforma dla graczy, a staje się jedną z największych platform społecznościowych.

PS 3
Netflix stawia na oryginalną promocję swoich filmów i seriali, tworząc kreatywne kampanie i konkursy dla fanów Domu z papieru czy LucyferaW kampanii promocyjnej filmu Schumacher Netflixa, na ścianie jednego z niemieckich budynków pojawiła się instalacja z repliką pojazdu F1.