Netflix w lipcu 2021 roku zapowiedział wejście na rynek gier i stworzenie pozycji dla graczy nawiązujących do swoich najpopularniejszych produkcji filmowych i serialowych. W związku z tym firma stworzyła nowe stanowisko wiceprezesa ds. rozwoju gier. Pozycję tę objął Mike Verdu, związany z rynkiem gier były dyrektor Electronic Arts i wiceprezes Facebooka.
W sierpniu Netflix zadebiutował swoimi grami mobilnymi – w pierwszej kolejności użytkownicy z Polski mogli skorzystać z testowej oferty gier w ramach subskrypcji pakietu Netflix. Niedawno do gier „Stranger Things 3” oraz „Stranger Things: 1984” dołączyły także trzy nowe pozycje. Gigant streamingowy udostępnił gry „Teeter Up”, „Shooting Hoops” i „Card Blast”, w które mogą zagrać już nie tylko polscy subskrybenci, ale także użytkownicy z Włoch i Hiszpanii.
Zobacz również
Netflix stale rozwija swoją pozycję na rynku gier, dlatego firma właśnie ogłosiła przejęcie studia gier wideo – Night School Studio. Kalifornijskie studio założone w 2014 roku jest znane z takich gier jak Oxenfree czy Afterparty. Współpraca ma zaowocować kolejnymi grami nawiązującymi do produkcji Netflixa, a także stworzeniem kontynuacji flagowej produkcji studia Night School, czyli Oxygenfree II.
– Oczywiście to surrealistyczny zaszczyt być pierwszym studiem gier, które dołączyło do Netflix! Nie tylko możemy dalej robić to, co robimy i jak lubimy to robić, ale także zajmujemy miejsce w pierwszym rzędzie na największej platformie rozrywkowej na świecie. Zespół Netflix wykazał najwyższą dbałość o ochronę naszej kultury studyjnej i kreatywnej wizji – napisali przedstawiciele Night School Studio na firmowym blogu.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Doskonałość artystyczna i sprawdzone osiągnięcia Night School Studio sprawiają, że są nieocenionymi partnerami we wspólnym budowaniu kreatywnych rozwiązań i biblioteki gier Netflixa – podsumował Netflix.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. nightschoolstudio.com
PS
Na rynku gier pojawiają się współprace z brandami związanymi z motoryzacją, men care, beauty czy FMCG.
PS 2
Discord nie funkcjonuje już wyłącznie jako platforma dla graczy, a staje się jedną z największych platform społecznościowych.
PS 3
Netflix stawia na oryginalną promocję swoich filmów i seriali, tworząc kreatywne kampanie i konkursy dla fanów Domu z papieru czy Lucyfera. W kampanii promocyjnej filmu Schumacher Netflixa, na ścianie jednego z niemieckich budynków pojawiła się instalacja z repliką pojazdu F1.