Według raportu „PL CMO Survey 2024/2025” autorstwa Polskiej Organizacji Reklamodawców i K+ Group, Zdecydowanie ponad połowa respondentów przewiduje, że zarówno 2024, jak i kolejny rok będą dla branży lepsze niż 2023. 67% pytanych mówi w ten sposób o roku 2024, a 57% o 2025 r. Na najbliższe lata zapowiadany jest też wzrost wydatków marketingowych, które są coraz częściej uznawane za ważny element strategii biznesowych firm. Wśród wyzwań, pytani wymieniają m.in. zoptymalizowanie wydatków marketingowych, efektywne wykorzystanie potencjału AI oraz zarządzanie talentami wewnątrz organizacji.
Zobacz również
– PL CMO Survey to kluczowy projekt dla Polskiej Organizacji Reklamodawców. Wyniki tego badania pomogą nam nie tylko lepiej zrozumieć wyzwania, z jakimi mierzy się branża marketingowa w Polsce, ale też wyznaczyć kierunki działań, które wzmocnią pozycję marketerów na rynku oraz podniosą standardy pracy – mówi Marta Życińska, Country Manager Poland, Mastercard, Wiceprzewodnicząca Rady Polskiej Organizacji Reklamodawców.
91% marketerów uznaje, że już dziś reprezentowane przez nich działy są istotne dla firm, a według prognoz niemal 2/3 badanych rola dyrektorów marketingu w ciągu najbliższych 5 lat jeszcze wzrośnie. Marketerzy wciąż jednak, mimo wyraźnego optymizmu, skupiają się na poszukiwaniu optymalnych i efektywnych sposobów lokowania budżetów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Cały raport „PL CMO Survey 2024/2025” pobierzesz TUTAJ >>
Zdjęcia: raport „PL CMO Survey 2024/2025”
PS NMInsights Gemius: „E-commerce w Polsce 2024” [RAPORT]
Ukazał się najważniejszy, coroczny raport e-commerce opublikowany przez Gemius. Z „E-commerce w Polsce 2024” wynika m.in., że odsetek polskich internautów, którzy kupują online, utrzymał się na poziomie 78%, czyli zbliżonym do tego z 2023 roku.