#NMInsights POR i K+ Group: „PL CMO Survey 2024/2025” [RAPORT]

#NMInsights POR i K+ Group: „PL CMO Survey 2024/2025” [RAPORT]
Opublikowano raport „PL CMO Survey 2024/2025”, stworzony przez Polską Organizację Reklamodawców i K+ Group. Wynika z niego m.in., że według 65% marketerów rola dyrektora marketingu w ciągu najbliższych 5 lat wzrośnie. Niemal 75% pytanych prognozuje zwiększenie budżetów marketingowych w 2025 roku.
O autorze
1 min czytania 2024-10-02

Według raportu „PL CMO Survey 2024/2025” autorstwa Polskiej Organizacji Reklamodawców i K+ Group, Zdecydowanie ponad połowa respondentów przewiduje, że zarówno 2024, jak i kolejny rok będą dla branży lepsze niż 2023. 67% pytanych mówi w ten sposób o roku 2024, a 57% o 2025 r. Na najbliższe lata zapowiadany jest też wzrost wydatków marketingowych, które są coraz częściej uznawane za ważny element strategii biznesowych firm. Wśród wyzwań, pytani wymieniają m.in. zoptymalizowanie wydatków marketingowych, efektywne wykorzystanie potencjału AI oraz zarządzanie talentami wewnątrz organizacji.

– PL CMO Survey to kluczowy projekt dla Polskiej Organizacji Reklamodawców. Wyniki tego badania pomogą nam nie tylko lepiej zrozumieć wyzwania, z jakimi mierzy się branża marketingowa w Polsce, ale też wyznaczyć kierunki działań, które wzmocnią pozycję marketerów na rynku oraz podniosą standardy pracy – mówi Marta Życińska, Country Manager Poland, Mastercard, Wiceprzewodnicząca Rady Polskiej Organizacji Reklamodawców.

91% marketerów uznaje, że już dziś reprezentowane przez nich działy są istotne dla firm, a według prognoz niemal 2/3 badanych rola dyrektorów marketingu w ciągu najbliższych 5 lat jeszcze wzrośnie. Marketerzy wciąż jednak, mimo wyraźnego optymizmu, skupiają się na poszukiwaniu optymalnych i efektywnych sposobów lokowania budżetów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Cały raport „PL CMO Survey 2024/2025” pobierzesz TUTAJ >>

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: raport „PL CMO Survey 2024/2025”

PS NMInsights Gemius: „E-commerce w Polsce 2024” [RAPORT]

Ukazał się najważniejszy, coroczny raport e-commerce opublikowany przez Gemius. Z „E-commerce w Polsce 2024” wynika m.in., że odsetek polskich internautów, którzy kupują online, utrzymał się na poziomie 78%, czyli zbliżonym do tego z 2023 roku.