FAS, czyli alkoholowy zespół płodowy (ang. Fetal Alcohol Syndrome), to schorzenie wynikające ze spożywania przez matkę alkoholu w okresie ciąży. Choroba upośledza organy wewnętrzne i prowadzi do rozległych problemów zdrowotnych już od pierwszych dni życia. Co roku 9 września obchodzony jest więc Światowy Dzień FAS, podczas którego jeszcze bardziej widoczny staje się odwrócony kieliszek – symbol ruchu #FASOFF.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
W tym roku Fundacja Dom w Łodzi wraz z aktorami Teatru Polskiego w Poznaniu i agencja kreatywna Chromatique stworzyła spot, w którym głośno mówi o szkodliwości i powszechności FAS.
Scenariusz jest prosty: spotkanie rodzinne i wznoszone przy wspólnym stole toasty z okazji informacji o ciąży jednej z krewniaczek. Każdy z nich to jednak przeciwieństwo dobrze znanego „Na zdrowie!”. „Za problemy ze wzrokiem”, „za uszkodzone organy wewnętrzne”, „za problemy z koncentracją” – wymieniają kolejno bohaterowie klipu. W ten sposób jego autorzy pomagają jeszcze lepiej poznać możliwe skutki FAS.
Premierze spotu towarzyszło spotkanie przedstawicieli mediów i Regionalnego Centrum Polityki Społecznej, Fundacji Dom w Łodzi, Miss Polonia, a także Pełnomocniczki Prezydenta Miasta Łodzi, Rzeczniczki Osób Niepełnosprawnych na temat tego, jakim jest dla dziecka alkoholowy zespół płodowy.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Zdjęcie główne: YouTube
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Nie wierz w bajki. Nie pij w ciąży – ruszyła trzecia edycja kampanii społecznej FASOFF
9 września przypada Światowy Dzień Świadomości FAS (Alkoholowy Zespół Płodowy), który ma przypominać przyszłym matkom o skutkach picia alkoholu w ciąży. Fundacja „Dom w Łodzi” z Kompanią Piwowarską rozpoczynają trzecią edycję kampanii społecznej pod nazwą FASOFF, tym razem w formule mrocznych bajek.