Jak poradzić sobie ze zjawiskiem ageizmu? Co zrobić, aby czas spędzony na emeryturze nie był stracony, ale został wypełniony spełnionymi marzeniami? Krótko mówiąc: jak zaktywizować najstarsze pokolenia? Odpowiedzi na te pytania zna singapurska Agencja Opieki Zintegrowanej (AIC), która zorganizowała akcję „Przebij srebrny sufit” (ang. Break The Silver Ceiling).
fot. aic.sg
Zobacz również
Wydarzenie skierowane jest do osób powyżej wieku produkcyjnego, które przebywają już na emeryturze albo mają problem ze znalezieniem zajęcia. Cel jest prosty: przekonać uczestników i obserwatorów, że wiek to tylko liczba, a jeśli czegoś naprawdę chcemy — wszystko jest możliwe.
Biegać każdy może — udowadnia AIC
W ramach akcji „Przebij srebrny sufit” promocją objęta została także specjalna grupa biegowa założona przez 63-letniego Jacka Neo. Mężczyzna, w przeszłości będący filmowcem i komikiem, zachęca do wspólnej aktywności fizycznej i przekonuje, że podejście ma znaczenie. „Jeśli sądzisz, że jesteś stary i nie dasz rady czegoś zrobić, to znak, że jesteś naprawdę stary” – mówi Neo.
Na ten moment biegową drużynę tworzy pięć osób, ale dołączyć do treningów może każdy. Wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej akcji i przyjść w miejsce zbiórki w umówionym terminie. Dodatkowo, Jack Neo organizuje też specjalny marsz przeciwko ageizmowi. Do przebycia będzie 5 km, a dołączyć może każdy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
AIC nawiązała też współpracę z projektantem odzieży streetowej — Markiem Ongiem, działającym pod pseudonimem Mr Sabotage. Efektem tych działań są koszulki do biegania, których nowoczesny design łączy się z misją: szerzeniem poczucia jedności i inkluzywności wśród klientów marki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Seniorzy podbijają TikToka
Głównym elementem akcji jest tiktokowe wyzwanie polegające na zastosowaniu dedykowanego filtra i hasztagu #BreakTheSilverCeiling Challenge i wykonanie specjalnie przygotowanych zadań. W kolejnym kroku uczestnicy proszeni są o publikację zdjęć w mediach społecznościowych i opatrzenie ich informacją o wyniku. Co w tym szczególnego? Choćby to, że wspomniany wynik to wiek, którym według TikToka poszczycić się mogą uczestnicy wyzwania.
fot. TikTok
Organizatorzy kampanii „Przebij srebrny sufit” zaangażowali do współpracy pięcioro influencerów o różnorodnych zainteresowaniach. Jest wśród nich m.in. Mary Koh, 73-latka, której pasją jest cha-cha, a także Arun Rosiah – 59-letni model udowadniający, że branża fashion nie zna granic i pozostaje otwarta na przedstawicieli różnych pokoleń. Wyjątkową akcję promuje także Danny Yeo, 74-latek znany z programu pt. „Squid Game: The Challenge”, stworzonego na bazie entuzjastycznie przyjętego przez widzów na całym świecie serialu Netflixa pt. „Squid Game”.
Zdjęcie główne: aic.sg
Aktywizacja najstarszych przedstawicieli społeczeństwa to dziś punkt obowiązkowy działań coraz większej liczby firm i organizacji. Nic w tym dziwnego, bowiem wiele badań, jak choćby raport Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej udowadnia, że struktura światowej populacji z roku na rok zmienia się, a seniorzy z roku na rok stają się w nim coraz liczniejszą grupą.
PS Bezpłatne karnety dla seniorów – program aktywizacji osób starszych w CityFit
W styczniu 2023 r. w sieci klubów fitness CityFit wystartuje Projekt Senior. Celem jest aktywizacja osób starszych, poprawa kondycji fizycznej oraz psychicznej, włączenie społeczne seniorów. To pierwszy tego typu projekt w polskiej branży fitness.
PS2 Dove walczy z ageizmem i prezentuje szare logo
W ramach inicjatywy „Keep the Grey” Dove tymczasowo zmieniło kolor swojego logo w mediach społecznościowych. Przekonując, że siwy jest piękny, marka okazuje wsparcie kobietom, które doświadczyły dyskryminacji w pracy ze względu na wiek.
PS3 Holenderski supermarket Jumbo wprowadził „rozgadaną kasę” dla samotnych osób i seniorów
Holenderski supermarket Jumbo wprowadził niedawno ciekawe rozwiązanie, które skierowane jest przede wszystkim do osób samotnych oraz seniorów – w sklepie pojawiła się tzw. „rozgadana kasa”, przy której każdy może spokojnie, bez pośpiechu porozmawiać z kasjerem.
PS4 Pokolenie silver wciąż pomijane w reklamach
Osoby po pięćdziesiątym roku życia występują tylko w co dziesiątej reklamie telewizyjnej. W bloku reklamowym niezmiennie królują dorośli przed pięćdziesiątką– wynika z nowej fali badania zawartości reklam przeprowadzonego przez Biuro Reklamy TVP.
PS5 Do 2050 r. ⅓ społeczeństwa będą stanowić 60-latkowie. Czy marketing powinien otworzyć się na starszych?
Społeczeństwo – i to nie tylko polskie – znacząco się starzeje. Za niecałe 30 lat, spora część z nas będzie po 60. A jak pokazują badania – osoby starsze nie chcą kupować produktów kierowanych do młodzieży. Jak marketing może rozwiązać ten problem?