Jesienią minionego roku wśród klientów sieci IKEA zawrzało. Ludzie masowo zaczęli skarżyć się na opóźnienia dostaw i brak możliwości reklamacji zamówień. Sieć poinformowała wówczas, że problemy pojawiły się wraz z zakłóceniami w globalnych łańcuchach dostaw, wzmożonym popycie, zatorach w portach, opóźnieniach w dostawach na międzynarodowych rynkach. Po kilku miesiącach klienci sklepów IKEA zauważyli także znaczny wzrost cen wszystkich produktów sieci. W przypadku niektórych mebli czy akcesoriów gospodarstwa domowego są to podwyżki sięgające nawet kilkudziesięciu procent.
Choć w różnych krajach podwyżki cen w sklepach IKEA będą się różniły w zależności od lokalnej presji inflacyjnej i dostępności do surowców, szwedzki gigant meblowy poinformował, że ceny dla Grupy Ingka na całym świecie wzrosną średnio o 9 proc.
Zobacz również
– Podobnie jak w przypadku wielu innych branż, jako IKEA wciąż borykamy się ze znacznymi ograniczeniami w transporcie międzynarodowym i dostępie do surowców, co skutkuje wzrostem kosztów, a prognozy dotyczące nadchodzących miesięcy nie przewidują zatrzymania się tego procesu. Podejmujemy ten trudny krok już teraz, aby mieć pewność, że będziemy w stanie realizować nasz cel, jakim jest tworzenie lepszego życia codziennego dla wielu ludzi oraz aby chronić naszą konkurencyjność i odporność – powiedziała w rozmowie z dlahandlu.pl Anita Ryng, dyrektorka ds. komunikacji IKEA Retail w Polsce.
Produkty sieci IKEA kojarzone są wśród konsumentów z wysoką dostępnością i przystępnymi cenami. Grupa Ingka zapowiada, że w zaistniałej sytuacji poszerzy ofertę produktów o niskich i bardzo niskich cenach. W ten sposób sieć dąży do tego, aby większość asortymentu należała do niskiej kategorii cenowej.
– Przystępność cenowa nieustannie pozostaje jednym z zasadniczych priorytetów naszej działalności – dodała Anita Ryng.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Jak Polacy podchodzą do podwyżek cen? 95% badanych jest zdania, że ceny będą dalej rosły, a 69% – że będzie to wzrost dynamiczny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2
Polski Komitet Energii Elektrycznej poinformował o planach na przygotowanie specjalnej kampanii, dzięki której Polacy lepiej zrozumieją nadchodzący skok cen za energię.
PS 3
W 2021 r. IKEA Retail w Polsce przeznaczyła ok. 76 mln zł na szeroki pakiet świadczeń, benefitów, wynagrodzeń i nagród dla pracowników firmy.