>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- Tworzymy Playbook o e-commerce – przewodnik pełny praktycznych wskazówek i inspiracji. Znajdziesz w nim między innymi: trendy (najciekawsze kierunki w sprzedaży transgranicznej), komentarze ekspertów (liderzy e-commerce podzielą się doświadczeniami z rozwijania e-sklepów na nowych rynkach), do’s & don’ts (co warto robić, a czego unikać podczas planowania ekspansji międzynarodowej, aby uniknąć kosztownych błędów). Dołącz do gry! Wypełnij ankietę. >>> Czytaj więcej.

Zobacz również
- W siódmym odcinku #InfluLAB Marta Polakow-Stepanow rozmawia z Olą Nowak, jedną z topowych influencerek w Polsce. Jakie są największe wyzwania przy współpracach z markami? >>> Sprawdź.
- Z okazji Dnia Kobiet wiele marek przygotowało specjalne akcje. Oprócz kreatywnych postów i pomysłów na prezent pojawiają się także kampanie i inicjatywy poruszające ważne problemy społeczne. Sprawdź najciekawsze propozycje wybrane przez redakcję Nowego Marketingu. >>> Sprawdź przegląd.

- W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Crispy Natural. >>> Czytaj więcej.

- O przepisach na skuteczną kampanię reklamową uczelni wyższej opowiadają członkowie jury XII edycji konkursu Genius Universitatis: Bartosz Dembiński (projektant komunikacji w Dembiński PR•Komunikacja), Katarzyna Dragović (założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy), prof. Artur Krajewski (przewodniczący konkursu Genius Univeristatis), Ewa Opach (dyrektor ds. edukacji i certyfikacji IAB Polska), Piotr Płachecki (Creative Director w FABRYCE KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ) i Bartosz Stawiarz (dyrektor operacyjny Perspektywy Press). >>> Sprawdź.
- Jakie czynniki najmocniej wpływają na promocję festiwali muzycznych w Polsce? Które formaty są najskuteczniejsze do reklamowania takich wydarzeń? M.in. o tym opowiadają: Agnieszka Kopiewska (Good Taste Production), Łukasz Kubacki (agencja LIVE) i Łukasz Warna-Wiesławski (Audioriver). >>> Sprawdź.
- Maja Musznicka-Janiec pisze o wyzwaniach oraz nowych możliwoścach influencer marketingu. >>> Czytaj więcej. To artykuł, który ukazał się w Playbooku #1 o influencer marketingu >>
- Marek Mardosewicz pisze w swoim felietonie o tym, jak świat kreacji odnajduje się w czasach, w których prężnie rozwija się sztuczna inteligencja. >>> Czytaj więcej.
- Jak marki wspierają zdrowie kobiet? Coraz więcej firm angażuje się w działania na rzecz kobiecego zdrowia, oferując innowacyjne produkty i rozwiązania. Sprawdź, które marki podejmują realne inicjatywy i w jaki sposób wpływają na życie kobiet. Przegląd przygotowała Izabela Komorowska. >>> Czytaj więcej.
- Prawie 10 lat trwała zmowa pomiędzy spółką Jura Poland i właścicielami sklepów RTV Euro AGD, Media Markt i Media Expert. Przedsiębiorcy ustalali wspólnie ceny ekspresów do kawy marki Jura, przez co konsumenci nie mogli kupić taniej tych produktów. Prezes UOKiK nałożył na przedsiębiorców ponad 66 mln zł kar. >>> Sprawdź.
- Jak podaje „The Information”, Instagram może pracować nad osobną aplikacją dla swojego formatu Reels. >>> Sprawdź.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Marka YSL Beauty rozpoczęła kampanię „Don’t Call It Love”, która ma na celu podniesienie świadomości na temat przemocy w związku partnerskim. >>> Sprawdź.
- Powstała kampania „See What She Sees”, która pozwala mężczyznom spojrzeć na niebezpieczeństwa oczami kobiet. >>> Sprawdź.
- Persil oraz żeńska drużyna Arsenalu Londyn przełamują tabu związane z miesiączkowaniem sportsmenek w kampanii „Every Stain Should Be Part of the Game”. >>> Sprawdź.
- Marka fashion Samsøe Samsøe zorganizowała akcję, w ramach której uczestnicy Paris Fashion Week mogli „wymienić” czas wolny od ekranu telefonu na zniżki w sklepie. >>> Sprawdź.
- Organizacja Second Chance i agencja BETC Paris postanowiły wykorzystać przebój Taylor Swift „The Black Dog” do promowania adopcji czarnych psów. Badania pokazują, że zwierzęta w tym kolorze znacznie rzadziej znajdują domy. >>> Sprawdź.
- Brytyjska organizacja charytatywna Pets Battersea postanowiła połączyć w pary zwierzęta szukające domu z… gatunkami filmów i seriali na Netflixie. W ten sposób chce promować adopcję psów i kotów, a także udowodnić, że znalezienie „perfect match” dla zwierzaka i jego opiekuna jest naprawdę łatwe. >>> Czytaj więcej.
- Francuska organizacja En Avant Toute(s) wraz z agencją Artefact 3000 stworzyły fikcyjne „Muzeum Patriarchatu” – kampanię, która skłania do refleksji nad nierównościami płciowymi i przemianami społecznymi. >>> Sprawdź.
- 18-metrowy balon przedstawiający Kim Kardashian w bikini promował markę Skims na Times Square. >>> Czytaj więcej.

Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]
- Powstał font Times New Ramen, idealny dla miłośników azjatyckiego makaronu. >>> Czytaj więcej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing
Raporty
- Jak Polacy korzystają z social mediów? Sprawdź wnioski z raportu „Digital 2025: Poland”. >>> Czytaj więcej.

- PKDP, Fundacja „Instytut Cyfrowego Obywatelstwa”, Polskie Badania Internetu oraz Gemius opublikowały raport „Internet dzieci”, z którego wynika między innymi, że ponad 50% dzieci w wieku 7-12 lat aktywnie korzysta z min. jednego serwisu społecznościowego lub komunikatora dozwolonego od 13. roku życia. >>> Sprawdź pozostałe wnioski.

- Jak zarządzano budżetami marketingowymi w 2024 roku? Jakie są największe obawy marketerów? Odpowiedź m.in. na te pytania znajdziesz w raporcie CIMO Standards & Foresight „Marketing 2025 – świadomy i wyważony”. >>> Sprawdź.

- See Bloggers oraz Influtool ogłaszają najnowszy ranking najpopularniejszych osób w polskim internecie. W TOP 4 znaleźli się: Doda, Wersow, Rober Lewandowski i Łatwogang. >>> Sprawdź pełny raport.
- Jakie są współczesne kobiety? Sprawdź wyniki badania „Świat współczesnych kobiet” serwisu Prezentmarzeń. >>> Czytaj więcej.

- Prezentmarzeń sprawdził również jacy są współcześni mężczyźni. >>> Czytaj więcej.

- Jak wynika z badania PBI i Gemius na bazie danych z Mediapanelu, polskie internautki w wieku 25-49 lat spędzają w sieci średnio 99 godzin miesięcznie, o 4 godziny więcej niż przeciętny użytkownik. 85% z nich codziennie łączy się z siecią za pomocą smartfona. Najchętniej zaglądają na strony poświęcone kulturze i rozrywce, stylowi życia oraz informacjom. >>> Sprawdź więcej wniosków z raportu.
- Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, w styczniu 2025 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 101,969 mld PLN. Okazały się one o 16,4% niższe niż w grudniu 2024 roku oraz o 5,5% wyższe niż w styczniu roku 2024. >>> Sprawdź pozostałe wnioski z badania KiG ze stycznia 2025 roku.

Wydarzenia
- Jak budować markę w kulturze? Jak prowadzić marketing dla marek z długoletnią historią? Jak nie dać się bieżączce? Odpowiedzi między innymi na te pytania poznają uczestnicy konferencji „Marketing w kulturze”. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę online. Wydarzenie odbędzie się w dniach od 11 do 13 marca 2025 roku w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku. >>> Czytaj więcej. Sprawdź program konferencji.

#PolecajkiNM
Sprawdź 41. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Tym razem polecamy:
raport „Świat współczesnych kobiet” od serwisu Prezentmarzeń,
kolejny odcinek podcastu #InfluLAB, tym razem Marta Polakow-Stepanow gości influencerkę Olę Nowak,
raport „Internet dzieci” od PKDP, Fundacji Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa, Polskich Badań Internetu oraz Gemius,
kolejny odcinek podcastu Oskara Lipińskiego „Z buta w marketing”, którego gościem jest Wojtek Kardyś, tematem odcinka jest sekret skutecznego e-commerce marketingu 2025.