TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

PrzeglądTygodnia [04.03-10.03.25]: marki na Dzień Kobiet 2025, Crispy Natural w cyklu Budowanie wizerunku marki, Times New Ramen

PrzeglądTygodnia [04.03-10.03.25]: marki na Dzień Kobiet 2025, Crispy Natural w cyklu Budowanie wizerunku marki, Times New Ramen
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 4 a 10 marca 2025 roku.
O autorze
4 min czytania 2025-03-10

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • Tworzymy Playbook o e-commerce – przewodnik pełny praktycznych wskazówek i inspiracji. Znajdziesz w nim między innymi: trendy (najciekawsze kierunki w sprzedaży transgranicznej), komentarze ekspertów (liderzy e-commerce podzielą się doświadczeniami z rozwijania e-sklepów na nowych rynkach), do’s & don’ts (co warto robić, a czego unikać podczas planowania ekspansji międzynarodowej, aby uniknąć kosztownych błędów). Dołącz do gry! Wypełnij ankietę. >>> Czytaj więcej.

  • W siódmym odcinku #InfluLAB Marta Polakow-Stepanow rozmawia z Olą Nowak, jedną z topowych influencerek w Polsce. Jakie są największe wyzwania przy współpracach z markami? >>> Sprawdź.
  • Z okazji Dnia Kobiet wiele marek przygotowało specjalne akcje. Oprócz kreatywnych postów i pomysłów na prezent pojawiają się także kampanie i inicjatywy poruszające ważne problemy społeczne. Sprawdź najciekawsze propozycje wybrane przez redakcję Nowego Marketingu. >>> Sprawdź przegląd.

  • W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Crispy Natural. >>> Czytaj więcej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • O przepisach na skuteczną kampanię reklamową uczelni wyższej opowiadają członkowie jury XII edycji konkursu Genius Universitatis: Bartosz Dembiński (projektant komunikacji w Dembiński PR•Komunikacja), Katarzyna Dragović (założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy), prof. Artur Krajewski (przewodniczący konkursu Genius Univeristatis), Ewa Opach (dyrektor ds. edukacji i certyfikacji IAB Polska), Piotr Płachecki (Creative Director w FABRYCE KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ) i Bartosz Stawiarz (dyrektor operacyjny Perspektywy Press). >>> Sprawdź.
  • Jakie czynniki najmocniej wpływają na promocję festiwali muzycznych w Polsce? Które formaty są najskuteczniejsze do reklamowania takich wydarzeń? M.in. o tym opowiadają: Agnieszka Kopiewska (Good Taste Production), Łukasz Kubacki (agencja LIVE) i Łukasz Warna-Wiesławski (Audioriver). >>> Sprawdź.
  • Marek Mardosewicz pisze w swoim felietonie o tym, jak świat kreacji odnajduje się w czasach, w których prężnie rozwija się sztuczna inteligencja. >>> Czytaj więcej.
  • Jak marki wspierają zdrowie kobiet? Coraz więcej firm angażuje się w działania na rzecz kobiecego zdrowia, oferując innowacyjne produkty i rozwiązania. Sprawdź, które marki podejmują realne inicjatywy i w jaki sposób wpływają na życie kobiet. Przegląd przygotowała Izabela Komorowska. >>> Czytaj więcej.
  • Prawie 10 lat trwała zmowa pomiędzy spółką Jura Poland i właścicielami sklepów RTV Euro AGD, Media Markt i Media Expert. Przedsiębiorcy ustalali wspólnie ceny ekspresów do kawy marki Jura, przez co konsumenci nie mogli kupić taniej tych produktów. Prezes UOKiK nałożył na przedsiębiorców ponad 66 mln zł kar. >>> Sprawdź.
  • Jak podaje „The Information”, Instagram może pracować nad osobną aplikacją dla swojego formatu Reels. >>> Sprawdź.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Marka YSL Beauty rozpoczęła kampanię „Don’t Call It Love”, która ma na celu podniesienie świadomości na temat przemocy w związku partnerskim. >>> Sprawdź.
  • Powstała kampania „See What She Sees”, która pozwala mężczyznom spojrzeć na niebezpieczeństwa oczami kobiet. >>> Sprawdź.
  • Persil oraz żeńska drużyna Arsenalu Londyn przełamują tabu związane z miesiączkowaniem sportsmenek w kampanii „Every Stain Should Be Part of the Game”. >>> Sprawdź.
  • Marka fashion Samsøe Samsøe zorganizowała akcję, w ramach której uczestnicy Paris Fashion Week mogli „wymienić” czas wolny od ekranu telefonu na zniżki w sklepie. >>> Sprawdź.
  • Organizacja Second Chance i agencja BETC Paris postanowiły wykorzystać przebój Taylor Swift „The Black Dog” do promowania adopcji czarnych psów. Badania pokazują, że zwierzęta w tym kolorze znacznie rzadziej znajdują domy. >>> Sprawdź.
  • Brytyjska organizacja charytatywna Pets Battersea postanowiła połączyć w pary zwierzęta szukające domu z… gatunkami filmów i seriali na Netflixie. W ten sposób chce promować adopcję psów i kotów, a także udowodnić, że znalezienie „perfect match” dla zwierzaka i jego opiekuna jest naprawdę łatwe. >>> Czytaj więcej.
  • Francuska organizacja En Avant Toute(s) wraz z agencją Artefact 3000 stworzyły fikcyjne „Muzeum Patriarchatu” – kampanię, która skłania do refleksji nad nierównościami płciowymi i przemianami społecznymi. >>> Sprawdź.
  • 18-metrowy balon przedstawiający Kim Kardashian w bikini promował markę Skims na Times Square. >>> Czytaj więcej.

  • Powstał font Times New Ramen, idealny dla miłośników azjatyckiego makaronu. >>> Czytaj więcej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Raporty

  • Jak Polacy korzystają z social mediów? Sprawdź wnioski z raportu „Digital 2025: Poland”. >>> Czytaj więcej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • PKDP, Fundacja „Instytut Cyfrowego Obywatelstwa”, Polskie Badania Internetu oraz Gemius opublikowały raport „Internet dzieci”, z którego wynika między innymi, że ponad 50% dzieci w wieku 7-12 lat aktywnie korzysta z min. jednego serwisu społecznościowego lub komunikatora dozwolonego od 13. roku życia. >>> Sprawdź pozostałe wnioski.

  • Jak zarządzano budżetami marketingowymi w 2024 roku? Jakie są największe obawy marketerów? Odpowiedź m.in. na te pytania znajdziesz w raporcie CIMO Standards & Foresight „Marketing 2025 – świadomy i wyważony”. >>> Sprawdź.

  • See Bloggers oraz Influtool ogłaszają najnowszy ranking najpopularniejszych osób w polskim internecie. W TOP 4 znaleźli się: Doda, Wersow, Rober Lewandowski i Łatwogang. >>> Sprawdź pełny raport.
  • Jakie są współczesne kobiety? Sprawdź wyniki badania „Świat współczesnych kobiet” serwisu Prezentmarzeń. >>> Czytaj więcej.

  • Prezentmarzeń sprawdził również jacy są współcześni mężczyźni. >>> Czytaj więcej.

  • Jak wynika z badania PBI i Gemius na bazie danych z Mediapanelu, polskie internautki w wieku 25-49 lat spędzają w sieci średnio 99 godzin miesięcznie, o 4 godziny więcej niż przeciętny użytkownik. 85% z nich codziennie łączy się z siecią za pomocą smartfona. Najchętniej zaglądają na strony poświęcone kulturze i rozrywce, stylowi życia oraz informacjom. >>> Sprawdź więcej wniosków z raportu.
  • Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, w styczniu 2025 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 101,969 mld PLN. Okazały się one o 16,4% niższe niż w grudniu 2024 roku oraz o 5,5% wyższe niż w styczniu roku 2024. >>> Sprawdź pozostałe wnioski z badania KiG ze stycznia 2025 roku.

Wydarzenia

  • Jak budować markę w kulturze? Jak prowadzić marketing dla marek z długoletnią historią? Jak nie dać się bieżączce? Odpowiedzi między innymi na te pytania poznają uczestnicy konferencji „Marketing w kulturze”. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę online. Wydarzenie odbędzie się w dniach od 11 do 13 marca 2025 roku w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku. >>> Czytaj więcej. Sprawdź program konferencji.

#PolecajkiNM

Sprawdź 41. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Tym razem polecamy:

👉 raport „Świat współczesnych kobiet” od serwisu Prezentmarzeń,

👉 kolejny odcinek podcastu #InfluLAB, tym razem Marta Polakow-Stepanow gości influencerkę Olę Nowak,

👉 raport „Internet dzieci” od PKDP, Fundacji Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa, Polskich Badań Internetu oraz Gemius,

👉 kolejny odcinek podcastu Oskara Lipińskiego „Z buta w marketing”, którego gościem jest Wojtek Kardyś, tematem odcinka jest sekret skutecznego e-commerce marketingu 2025.

PS PrzeglądTygodnia [25.02-03.03.25]: #OdKulis „Wolni od dyskryminacji”, Podsiadło ambasadorem T-Mobile, mural wspierający osoby borykające się z chorobą alkoholową