Playbook NM!

Playbook NM!

Playbook NM!

Prowadzisz akcje z influencerami? Dołącz do gry i podziel się wskazówkami oraz przykładami ciekawych działań.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

PrzeglądTygodnia [14.01-20.01.25]: Playbook NM, rozmowa z Michaliną Grzesiak w ramach cyklu #InfluLAB, Pinterest Palette 2025

PrzeglądTygodnia [14.01-20.01.25]: Playbook NM, rozmowa z Michaliną Grzesiak w ramach cyklu #InfluLAB, Pinterest Palette 2025
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 14 a 20 stycznia 2025 roku.
O autorze
5 min czytania 2025-01-20

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia

Newsy i artykuły tygodnia

  • Tworzymy Playbook o influencer marketingu – przewodnik pełny praktycznych wskazówek i inspiracji. Znajdziesz w nim między innymi trendy, które będą rządzić w influencer marketingu w najbliższych latach, przegląd ciekawych akcji, komentarze marek od praktyków, do’s & don’ts, case studies. Dołącz do gry, podziel się wiedzą, wskazówkami, przykładami działań i wypełnij ankietę.
  • W kolejnym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Katarzyną Rachwalską-Gröning oraz Sławomirem Ronkowskim o kampanii employer brandingowej LPP. Nasi goście mówią między innymi o tym, dlaczego tak duża i znana firma zdecydowała się na zmianę w zakresie EB.
Katarzyna Rachwalska-Gröning, Sławomir Ronkowski (LPP): Pracownik jest naszym najważniejszym ambasadorem marki [PODCAST]
  • Posłuchaj rozmowy z cyklu InfluLAB, w której gościnią Marty Polakow jest influencerka Michalina Grzesiak z kanału „Krystyno, nie denerwuj matki!”. Sprawdź, jak efektywnie briefować twórców internetowych i zarabiać na współpracach.
  • Tomas Gonsorcik, Globalny Dyrektor ds. Strategii w agencji DDB i miłośnik marketing opartego na emocjach, opowiada w wywiadzie między innymi o tym, dlaczego kreatywność emocjonalna jest najszybszą drogą do rozwoju na dzisiejszym rynku.
  • Tym razem, w ramach podsumowania 2024, pisaliśmy o: marce Mohito (o której opowiada Justyna Para), strategii marketingowej (o czym opowiadają Filip Beźnicki i Paula Sołtysiak), brandingu (o czym opowiadają Joanna Rewaj oraz Bartek Kotowicz), marce SEAT & CUPRA (o której opowiada Katarzyna Dziomdziora), e-mail marketingu (o czym opowiadają Artur Dąbrowski, Magdalena Niedobecka, Paweł Sala oraz Przemysław Dębski), event marketingu (o czym opowiadają Michał Kaleta i Arek Stolarski).
Strategia marketingowa na przełomie 2024/2025

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Branding na przełomie 2024/2025
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • 26 stycznia 2025 roku odbędzie się 33. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, a wraz z nim zakończenie wielu licytacji. Sprawdź, jakie ciekawe propozycje udało nam się znaleźć.
  • Jakie zmiany mogłoby wywołać zniknięcie TikToka w USA? Sprawdź opinie ekspertów. Na pytania odpowiedzieli: Karolina Kornacka (Altavia Kamikaze + K2), Anna Wesołowska (ENYO) oraz Jan Kaźmierczak (Havas Play).
  • Jak ulepszone narzędzia AI dla sprzedawców wpłyną na handel oraz konsumentów? Najnowsze zmiany od Google w tym zakresie komentuje Paweł Adamiec.
  • Poznaj kulisy kampanii „Kolej przejść na TY” z Tyskim Pociągiem w roli głównej w ramach naszego cyklu #OdKulis.
  • W ramach cyklu #LegalneCzwartki, Milena Balcerzak pisze o Adobe Firefly.
  • Sezon podsumowań i nagród filmowych w pełni, dlatego zapytaliśmy przedstawicieli przemysłu kinematograficznego i designerów o ich ulubione plakaty filmowe z 2024 roku.
  • O Bluesky, platformie, która zyskuje popularność w świecie mediów społecznościowych, pisze Natalia Kleszyk.
  • Instagram scrollowany z wózka. Krytyką tragikomiczną podzielił się Łukasz Ciuchnicki.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Polska marka luksusowych torebek oraz obuwia Chylak, zwyciężyła w sądzie z CCC S.A. Spór dotyczył naruszenia praw autorskich, a dokładnie skopiowania jednego z popularnych projektów torebki Chylak.
  • Pub Mentzen Toruń bezprawnie wykorzystał wizerunek Igi Świątek. Lokal promowała reklama wygenerowana przy użyciu AI, na której tenisistka spożywała alkohol. Pojawiły się oficjalne przeprosiny oraz obietnica wpłaty zadośćuczynienia dla organizacji pomagającej w walce z uzależnieniem alkoholowym.
  • Fundacja Zdrowego Postępu stworzyła „Kodeks Wrażliwości w mediach społecznościowych”. Jego celem jest edukacja użytkowników mediów społecznościowych na temat zdrowia psychicznego i skutecznych sposobów wsparcia w kryzysie psychicznym w przestrzeni social mediów oraz budowanie wrażliwości w przestrzeni cyfrowej, opartej na wzajemnym wsparciu i zrozumieniu. 
  • Piosenkarka młodego pokolenia, Sara James, została ambasadorką Rossmanna w kampanii „A Ty? Co chcesz powiedzieć swojemu ciału?” na temat samoakceptacji.
  • Pinterest opublikował zestawienie kolorów, które zdaniem przedstawicieli platformy będą królowały w 2025 roku w modzie, branży marketingowej i innych obszarach życia codziennego. W kolejnych miesiącach królować mają m.in. takie barwy jak maślana żółć, czy wiśniowa czerwień.
  • Fundacja Projekt Starsi z kampanią społeczną przeciwko dyskryminacji seniorów. Główne hasło akcji brzmi: „Spraw, aby seniorzy wolni od dyskryminacji istnieli naprawdę”. Spot promujący został wygenerowany w AI.
  • Linia lotnicza Qatar Airways zaprezentowała swoim followersom Samę, czyli członkinię personelu pokładowego, wygenerowaną z użyciem sztucznej inteligencji. Sama na swoim koncie w mediach społecznościowych pojawia się m.in. w towarzystwie Novaka Djokovica, a jej wpisy śledzi już ponad 3600 osób.
  • Telewizja ESPN włącza się w aktywną walkę z homofobią w sporcie. Jednym z przejawów takich działań jest kampania „UncolorGames”, w ramach której najchętniej oglądane transmisje meczów piłki nożnej są transmitowane w czerni i bieli.
  • Władze linii lotniczych Pakistan International Airlines przepraszają za kontrowersyjną reklamę z wieżą Eiffla.
  • Według badań IBM Institute for Business Value tylko 19% stanowisk kierowniczych wyższego szczebla w AI zajmują kobiety. Walkę z tą nierównością postanowiła rozpocząć inicjatywa Women@Artefact, tworząc krótkometrażowy film i kampanię „Afterwork”.
  • Trwa kampania „Name This Oreo”, w której wystarczy powtarzać odpowiednią sekwencję okrzyków w wyznaczonym czasie, by wygrać nagrody.

Raporty

  • W 2025 roku inwestycje w reklamę w regionie CEE wzrosną o 10%, a wartość rynku reklamowego na wszystkich rynkach regionu sięgnie 15,2 mld USD. Tak wynika z raportu „Global Ad Forecasts”, opublikowanego przez MAGNA, specjalizującą się w analizie inwestycji w media agencję z grupy IPG Mediabrands. Sprawdź komentarz Anny Bratkowskiej, Trading & Investment Director, IPG Mediabrands.
  • Z czym się zmagają i czego potrzebują seniorzy? Takie pytania stawia Polski Czerwony Krzyż, który opublikował wyniki badań dotyczących samotności wśród osób starszych. Sprawdź.
  • Firma Prezentmarzeń opublikowała badanie „Co sądzimy o współczesnych seniorach”, w którym przedstawia, jak seniorzy są postrzegani w społeczeństwie. Sprawdź.
  • Sprawdź raport „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI”.
  • W 2024 roku Polacy nachętniej wybierali masło marki Mleczna Dolina, mleko Łaciate, a wśród marek chipsów królował Lay’s. Sprawdź wnioski płynące z raportu Listonic „Najpopularniejsze marki FMCG w Polsce 2024”.

#PolecajkiNM cz. 34

Sprawdź 34. odcinek z cyklu #PolecajkiNM. Tym razem wspominamy o:    

  • „Kodeksie Wrażliwości w mediach społecznościowych”,
  • podcaście na temat tego, czy AI to jeszcze narzędzie, czy już NADrzędzie,
  • raporcie Prudential, z którego dowiesz się, jakie będzie pokolenie Beta.

PS PrzeglądTygodnia [07.01-13.01.25]: NM Podcast z Moniką Borycką, grzechy polskiej reklamy, Meta pozbywa się fact-checkerów