Przedstawiamy zbiór najciekawszych artykułów, raportów oraz polecajek z ostatnich 7 dni, które pojawiły się na NowymMarketingu (i nie tylko), ale także poza naszym portalem. Zachęcamy do przeczytania i życzymy miłej lektury!
- 27 marca br. zmarł słynny ekonomista i psycholog Daniel Kahneman, autor bestsellera „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym”, który w 2002 r. otrzymał Nagrodę Nobla za nowatorskie zastosowanie psychologii do badań nad ekonomią. 20 lekcji Kahnemana na Li przedstawił Łukasz Żukowski.
- W połowie lutego OpenAI pokazał narzędzie Sora, które pozwala generować wideo na podstawie tekstu. 25 marca na swoim blogu firma pokazała pierwsze filmy od zera wygenerowane przez AI. Przeanalizował je m.in. Tomek Graszewicz.
- Jak bardzo sztuczna inteligencja zmieni otaczający nas świat? Czy możliwe stanie się lokowanie reklam w snach? I wreszcie – kim tak naprawdę jest futurolog i co wspólnego ma z poszukiwaczem skarbów? M.in. o tym rozmawiamy z Aleksandrą Przegalińską, futurolożką, filozofką i doktor nauk humanistycznych, która wystąpi na tegorocznej edycji wydarzenia Infoshare. Jesteśmy partnerem medialnym tego wydarzenia.
- UOKiK nałożył 31 mln zł kary na Amazon. Skargi, które spływały do urzędu dotyczyły opłaconych zamówień, które nie docierały do adresatów. Konsumenci mieli otrzymywać błędne informacje dotyczące dostępności produktów oraz terminów dostaw.
- Organizacja Stop The Party opracowała narzędzie MissType, czyli edytor poczty elektronicznej, który przy wykorzystaniu AI sugeruje zmianę poszczególnych słów w e-mailach, by były mniej „męskie”.
- Pamiętasz legendarną kampanię społeczną „Mafia dla Psa”? Właśnie powraca! W sieci pojawił się najnowszy spot promujący zbiórkę pieniędzy na zwierzaki ze schronisk. W rolę głównego bohatera wcielił się Michał Sikorski, odkrycie serialu „1670”. W nagraniu zobaczymy także Krysię i Wiesię – psiaki adoptowane przez Zosię Zborowską.
- Z okazji Światowego Dnia Poezji punkowy poeta John Cooper Clarke opublikował nietypowy cykl wierszy w ramach współpracy z firmą Hiscox. Ich treść inspirowana jest roszczeniami ubezpieczeniowymi.
- Fińska marka karmy dla psów zaprojektowała pierwszą na świecie reklamę outdoorową dedykowaną właśnie czworonogom. Twórcy wykorzystali sztuczną inteligencją.
- IKEA w kampanii „Don’t worry, you can afford it” uspokaja właścicieli zwierzaków, że nawet, jeśli pupil zniszczy jakiś przedmiot to można go tanio kupić w sklepach sieci.
- Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Krakowie oferowało krwiodawcom majonez i chałwę zamiast tradycyjnej czekolady.
Polecajki i ciekawostki
- Dlaczego bez Ukraińców „Diuna 2” wyglądałaby inaczej? Ciekawą historię kawałka szkła, czyli firmy Iron Glass przedstawił na Li Maciek Nowicki.
- ARTE.tv prezentuje historię kina europejskiego w serii dokumentalnej „CinéKino”, która powstała z okazji 120. rocznicy powstania X muzy. Wszystkie odcinki znajdują się pod linkiem: CinéKino | ARTE.tv.
- Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze ruszyło z kampanią, która ma zachęcić do udziału w zbliżających się wyborach samorządowych. W jedną z głównych ról wcielił się Michał Sikorski, aktor znany m.in. z serialu „1670″.
- Przyznano SchizAwards, czyli nagrody przyznawane artystom za ukazanie tematu schizofrenii w filmach bez stygmatyzacji tego schorzenia. W pierwszej edycji tego plebiscytu, wśród wyróżnionych zaleźli się Jamie Foxx i Ryan Reynolds.
- Powstała kampania w rozmiarze mikro. Marka Cadbury przygotowała akcję, w ramach której powstały mikroskopijnych rozmiarów billboardy, które można podziwiać w Londynie.
- Volkswagen wprowadza w Australii specjalny czujnik roobadge, który ma zmniejszać ryzyko wypadków samochodowych z udziałem kangurów.
Raporty i badania
- Sprawdź, kto znalazł się w czołówce rankingu The WARC Effective 100, czyli zestawienia najczęściej nagradzanych na świecie kampanii, agencji oraz marek dla mediów, które zostały wyróżnione w 2023 roku za skuteczność.
- Google przedstawiło wyniki tegorocznego raportu Ads Safety Report 2023 na temat bezpieczeństwa reklam. Podano także działania, jakie firma podjęła w tym zakresie.
- Jawność wynagrodzeń występuje w zaledwie 23 proc. organizacji działających w Polsce. Takie wnioski płyną z raportu Hays oraz kancelarii Baker McKenzie „Wynagrodzenia – największe tabu polskiego rynku pracy?”. Sprawdź pozostałe wnioski.
PS #PrzeglądTygodnia [16-22.03.2024]: mali influencerzy w kampanii Asics, wódka z przekazem dotyczącym zdrowia
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu z tygodnia 16-22 marca 2024 roku.