Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

PrzeglądTygodnia [24-30.06.2025]: insighty z Cannes Lions 2025, perełki i antyperełki moderacji w social mediach, przegląd polskich podcastów o marketingu i e-commerce

PrzeglądTygodnia [24-30.06.2025]: insighty z Cannes Lions 2025, perełki i antyperełki moderacji w social mediach, przegląd polskich podcastów o marketingu i e-commerce
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 24 a 30 czerwca 2025 roku.
O autorze
4 min czytania 2025-06-30

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • Cannes Lions 2025 za nami. Jakie idee dominowały na Lazurowym Wybrzeżu? Poprosiliśmy ekspertów, by podzielili się najciekawszymi refleksjami prosto z serca najważniejszego festiwalu kreatywności na świecie. Insightami podzielili się: Marta Krasowska, Klau Chmielecka, Michał Sęk, Paweł Cholewa oraz Kamil Kuć. >>> Sprawdź.
  • Eksperci social media podzielili się najlepszymi (i najgorszymi) przykładami moderacji oraz zdradzili, co naprawdę działa w kontakcie z odbiorcami online. Swoje rady oraz przykłady przekazali: Monika Czaplicka, Anna Laskowska-Majewska, Karina Zawadzka, Małgorzata Kąkalec, Kamil Wawrzyniak, Michał Piorunek oraz Ewa Marta Przestrzelska. >>> Sprawdź.
  • Sprawdź przegląd polskich podcastów o marketingu i e-commerce, które szczególnie polecamy w redakcji NowegoMarketingu. >>> Czytaj więcej.
  • Jak zmienia się rola marketingu w dzisiejszym świecie? Jakie kompetencje są dziś najważniejsze dla marketerów? Między innymi o tym rozmawiamy z  prof. Robertem Kozielskim. >>> Sprawdź.
  • W jaki sposób AI wpływa na działania portalu Superauto.pl? Czy pojawienie się AI Overviews i wyników zero-click zmieniło sposób planowania SEO przez firmę? Między innymi o tym opowiedział Marek Srębowaty – dyrektor e-commerce Superauto.pl. >>> Sprawdź wywiad.
  • O fenomenie Temu, czyli o tym, jak działa połączona agresywna strategia cenowa i reklamowa piszą Karolina Szewczyczak i Marta Mańkowska. >>> Czytaj więcej.
  • Dlaczego twoje persony nie działają? Na to pytanie odpowiada Maciej Pichlak w swoim artykule. >>> Sprawdź.
  • W ciągu paru godzin ogólnoświatowe media ogłaszają „trzęsienie ziemi”, Probierz miota się w zeznaniach, a PZPN milczy. Kiedy lokalna decyzja stała się globalnym kryzysem? I czy będzie nauką komunikacji na światowym poziomie? Sprawdź case study przygotowane przez Bartłomieja Drążkiewicza. >>> Czytaj więcej.
  • O trendach wyłaniających się z tegorocznego festiwalu Cannes Lions – szczególnie w obszarze komunikacji społecznej i kampanii „dobrych” (pro‑społecznych, angażujących) pisze Klaudia Krasowska. >>> Czytaj więcej.
  • O tym, jak robić skuteczne media relations pisze Paweł Górniak. >>> Sprawdź.
  • Dlaczego liczy się już nie tylko SEO, ale i GEO (Generative Engine Optimization) pisze Michał Pustuł. >>> Sprawdź.
  • Dlaczego tradycyjny lejek sprzedażowy już nie działa? Jaki jest nowy model zachowań użytkownika – tzw. 4S? O tym w swoim artykule pisze Małgorzata Bakowicz. >>> Czytaj więcej.
  • Inspekcja Handlowa sprawdziła 626 lokali gastronomicznych. W 75 proc. stwierdzono nieprawidłowości. Najwięcej dotyczyło uwidaczniania cen: braku cennika i ilości potrawy lub napoju. >>> Czytaj więcej.
  • YouTube podnosi minimalny wiek wymagany do transmisji na żywo. Od 22 lipca 2025 roku, funkcja ta będzie dostępna dla użytkowników w wieku 16 lat i starszych. >>> Czytaj więcej.
  • Znamy pełny skład Jury Effie Poland 2025: Marta Życińska (przewodnicząca), Anna Dzierzędzka, Piotr-Gąsienica-Daniel, Marta Ulman, Dariusz Maciołek, Paweł Mrugacz, Paweł Gala, Antoni Trela, Anna Żabczak, Kamil Wiszowaty, Agnieszka Kwaśniewska, Paweł Patkowski, Tomasz Alberski. >>> Czytaj więcej.
  • Walne Zgromadzenie Członków Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR wybrało zarząd na kolejną kadencję. Funkcję prezesa ponownie objął Marcin Gaworski. W skład Zarządu SAR na lata 2025–2027 ponownie weszli: Paweł Gala, Ewa Góralska, Michał Kazimierczak, Magda Kolenkiewicz oraz Lena Stryjewska. >>> Czytaj więcej.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Radio Kraków ruszyło z kampanią wizerunkową, której głównym celem jest budowanie rozpoznawalności marki rozgłośni i odzyskiwanie zaufania słuchaczy w czasach rosnącej dezinformacji. Akcja oparta jest na haśle głównym stacji, czyli: „Nadajemy do myślenia” oraz idei rebusa, który ma zaangażować widza do odczytania ukrytej informacji. >>> Sprawdź.
  • Trwa akcja pod hasztagiem #ZrobiliśmyToWPolsce, która jest krokiem w nagłaśnianiu sukcesów Polaków i budowaniu poczucia dumy w społeczeństwie. Do działań dołączyli influencerzy, w tym między innymi Ada Fijał, Joanna Przetakiewicz i Justyna Szyc-Nagłowska. >>> Czytaj więcej.
  • Firma odzieżowa LANCERTO wraz z PZPN stworzyła pierwszą w historii kolekcję eleganckich ubrań oraz dodatków dla kobiecej reprezentacji Polski w piłce nożnej. >>> Sprawdź.
  • Aż 70% respondentów jest przekonanych, że powierzchnia lasów w Polsce maleje, podczas gdy tylko 11% uważa, że lasów przybywa. Tymczasem lesistość Polski stale rośnie. Aby walczyć z dezinformacją i jej wpływem na środowisko naturalne, powstała kampania „W gąszczu informacji. Nie błądź, sprawdzaj”. >>> Sprawdź.
  • Luke Skywalker, Darth Vader czy uroczy Grogu to tylko niektórzy bohaterowie, których zobaczymy na kolekcjonerskich opakowaniach napojów Coca-Cola i Coca-Cola Zero w związku z kampanią „Refresh Your Galaxy”. >>> Sprawdź.
  • Burger King nie ma litości. Sieć fast food zasłoniła (dosłownie) reklamę premierowej kanapki McDonald’s własnym billboardem umieszczonym na vanie. >>> Sprawdź.

Raporty i badania

  • Czy sztuczna inteligencja zabierze nam pracę? Jakie zawody są w największej grupie ryzyka? Komu bardziej zagraża automatyzacja obowiązków – kobietom czy mężczyznom? Na te i inne pytania odpowiada raport „Generatywna sztuczna inteligencja a polski rynek pracy”, który powstał w ramach współpracy NASK i International Labour Organization (ILO). >>> Sprawdź.
  • Ograniczenia wiekowe w serwisach społecznościowych i komunikatorach nie działają. To wyniki SPRAWDZIANU 13+, czyli diagnozy skuteczności ograniczeń wiekowych w social mediach i komunikatorach, przeprowadzonej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. >>> Sprawdź.
  • Sprawdź, ile zarabiają specjaliści IT w różnych częściach świata. >>> Czytaj więcej.
  • Ile zarabiają i jak dużo pracują „wolni strzelcy”, którzy zajmują się copywritingiem, contentem i designem? W kolejnej edycji raportu „Freelancing po godzinach” platforma Useme zweryfikowała, jak wygląda specyfika pracy polskich freelancerów z różnych branż. >>> Sprawdź.
  • Polski e-konsument jest wymagający, niecierpliwy i gotowy zrezygnować z transakcji, jeśli napotka choćby chwilową barierę. Z badania Autopay „Finanse Polek i Polaków 2025” wynika, że nasza „cyfrowa cierpliwość” szybko się kończy. >>> Czytaj więcej.

Wydarzenia

Konkurs

  • Ponad 500 stron o tym, co dzieje się w mózgu podczas zakupów. Książka  Marcina P. Stopy i Gabrieli Lupy „NeuroMarketing Insight” czeka na Ciebie. Zdobądź ją w konkursie. >>> Sprawdź.

#PolecajkiNM

Sprawdź 55. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Poznasz między innymi redakcyjne typy na najciekawsze podcasty o marketingu i e-commerce, posłuchasz relacji z Cannes Lions 2025, przeczytasz raport o odpowiedzialnym biznesie w Polsce i playbook dotyczący cross-border e-commerce.

Czego warto posłuchać?

  • Podcastu „Design Practice PL”, w którym Beata Śliwińska opowiada, jak znaleźć swój sposób na branżę kreatywną,
  • Podcastu „Nieoczywiste rozmowy o PR”, w którym dr Katarzyna Kopeć-Ziemczyk i Łukasz Zając rozmawiają z prof. Dariuszem Tworzydło na temat pracy, która jest pasją i od niemal trzech dekad napędza do działania,
  • Podcastu „Sztuka e-commerce”, w którym Konrad Zach i Marek Kich rozmawiają o tym, jak dystrybutorzy podbijają e-commerce,
  • Podcastu „Growth Scale Automate”, w którym Oskar Szarek oraz Paweł Chodkiewicz rozmawiają o tym, jak wybrać platformę sprzedażową.

PS PrzeglądTygodnia [10-23.06.2025]: relacja z Cannes Lions 2025, raport Gemius „Social media 2025”, tacierzyństwo w reklamie według ojców-marketingowców