Realistyczne manekiny wpatrzone w telefony – kampania Motoroli, która wielu z nas da do myślenia

Realistyczne manekiny wpatrzone w telefony – kampania Motoroli, która wielu z nas da do myślenia
Świat oszalał. Rozwój technologii zmienił nas nie do poznania. Śpimy ze smartfonami, dzień rozpoczynamy od przejrzenia mediów społecznościowych, a obiad zamawiamy przez aplikację z dostawą pod same drzwi.
O autorze
1 min czytania 2018-03-14

Motorola w krótkim eksperymencie rozważa, co może się stać, jeśli technologia „okradnie” nas z życiowych doświadczeń?

Kampania marki polegała na ustawieniu realistycznych manekinów wpatrzonych w ekrany smartfonów w różnych, zatłoczonych miejscach na Manhattanie, w tym obok schodów metra i przed wózkiem hot-dogów. Gdy przechodzący obok ludzie zaczynali rozumieć, że postać nie jest prawdziwa, mogli zauważyć wiadomość skierowaną prosto do nich: „Ile razy dziennie Ty tak wyglądasz?”:

„Motorola wierzy, że lepsza równowaga między telefonem a życiem osobistym czyni nas szczęśliwszymi i bardziej połączonymi z ludźmi i otaczającym nas środowiskiem” – powiedziała w oświadczeniu marka. Dlatego przeanalizujmy, ile czasu my wpatrujemy się w ekrany smartfonów i zastanówmy się, czy nie warto się rozłączyć i otworzyć na otaczający nas świat?

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Bezglutenowe pierożki, brak WiFi na obiedzie u babci, czy zbyt mało retweetów – to powoduje, że stworzyliśmy nowy kanon obsesji w XXI w. W jednym ze spotów potwornie głodni rozbitkowie znajdują puszkę tuńczyka, by zaraz znów wrzucić ją do oceanu, gdyż zawiera zbyt dużo… rtęci?


Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na co dzień każdy z nas korzysta z telefonów komórkowych. Nierzadko zdarza się, że zaraz po przebudzeniu bierzemy do ręki smartfona, żeby sprawdzić maile, czy przejrzeć Instagrama. Od teraz w McDonald’s przy stole odpoczniesz od technologii.

PS2

Czy będąc w restauracji, zauważyliście, ile osób wpatrzonych jest ciągle w ekran smartfona, zamiast być zajętym rozmową z innymi osobami przy stole? MasterCard Polska wraz grupą Dentsu Aegis Network Polska wpadli na pomysł, jak to zmienić. Poznajcie MasterCard Capsule.