Portal Wirtualna Polska przygotował nową kampanię społeczną #StopMowieNienawiści, w ramach której stworzono nietypowy spot. W filmie kilkuletnie dzieci czytają na głos kontrowersyjne i nieetyczne wypowiedzi osób publicznych, w tym także ze sceny politycznej, jakie padły w ostatnich latach.
Za pomocą owej kampanii Wirtualna Polska chce wpłynąć na zmianę języka w przestrzeni publicznej i tym samym skłonić odbiorców do refleksji. Natomiast samym cytowanym portal chce zwrócić uwagę, że ich słowa słyszą wszyscy, również Ci najmłodsi.
Zobacz również
– W czasie narastającego sporu politycznego przed wyborami parlamentarnymi chcemy zwrócić uwagę, jak ważny jest dobór słów w dyskursie publicznym. Z hejtem mierzymy się na co dzień, a dzieci są na niego najbardziej narażone. To najlepszy czas na refleksję i podjęcie działań – mówi Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego.
W ramach kampanii spot będzie pojawiał się przy każdej informacji, która dotyczy polityki i mowy nienawiści, natomiast hasło kampanii będzie automatycznie wpisane w pole komentarzy w serwisach należących do Wirtualnej Polski.
Ponadto, portal pracuje też nad własnym systemem moderacji komentarzy publikowanych w serwisach, opartym na sztucznej inteligencji. Jego wdrożenie zaplanowano na 2020 rok.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampanię i wszystkie działania opracował zespół Wirtualnej Polski we własnym zakresie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Organizacja STOMP Out Bullying, walcząca z wszechobecnym hejtem i znęcaniem się wśród nastolatków, stworzyła internetowe narzędzie z wykorzystaniem AI, które pokazuje, jak wszelkie negatywne słowa czy przykre czyny wpływają na mózg nastolatka.
PS2
Co trzeci polski internauta przyznaje, że spotkał się kiedyś z hejtem wobec własnej osoby w sieci. Zdecydowana większość respondentów uważa, że hejt to poważny problem społeczny i należy z nim walczyć, jednak nie za cenę wolności słowa – wynika z badania Uniwersytetu SWPS oraz ARC Rynek i Opinia.
PS3
W listopadzie 2018 roku Rimmel postanowił walczyć z beauty hejtem, który dotyka co czwartą kobietę na świecie. W związku z tym marka stworzyła akcję #IWillNotBeDeleted, której ambasadorkami są Cara Delevigne, Rita Ora oraz Red Lipstick Monster.