Suszonki miesiąca: top 20 kreacji czerwca 2019

Suszonki miesiąca: top 20 kreacji czerwca 2019
Przez cały miesiąc mogliście obserwować ciekawe kreacje reklamowe znanych marek. Dziś dla przypomnienia i nutki inspiracji przygotowaliśmy przegląd najlepszych suszonek, które obiegły internet w czerwcu 2019 roku.
O autorze
3 min czytania 2019-07-09

#1 IKEA: Apple Mac Pro 

IKEA, znana ze świetnego real time marketingu, i tym razem postanowiła w nietypowy sposób zareklamować swój produkt, korzystając z rozgłosu innej marki – zasugerowała, że najnowszy komputer Apple’a wygląda jak… tarka do warzyw.

#2 Biedronka: Dobra Torba

Biedronka stale rozwija swój system przekazywania niesprzedanej, ale nadającej się do spożycia żywności. W czerwcu br. do oferty sklepu weszła wykonana z papieru „Dobra Torba”, z której część przychodów trafi na konto Banków Żywności.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#3 George Bosnas: Bio Pack

Nietypowy projekt ekologicznego opakowania greckiego projektanta George’a Bosnasa składa się w głównej mierze z nasion. Po zużyciu pudełka można je posadzić w doniczce, by w ciągu kilkunastu dni wyrosła z niego roślina.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#4 Białystok: Zielone Przystanki 

Jeszcze w tym roku na Placu Niezależnego Zrzeszenia Studentów w Białymstoku pojawią się dwa zielone przystanki autobusowe, które wprowadzą zieleń tam, gdzie jest najbardziej potrzebna – w pasie drogowym i w miejscach oczekiwania na środek transportu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#5 Wrocław: Elektrownia słoneczna na dachach

Zamontowane na dachach bloków Spółdzielni Mieszkaniowej Wrocław-Południe panele słoneczne wyprodukowały przez rok prawie 10% więcej energii elektrycznej niż zakładały prognozy. Co więcej, dzięki elektrowni słonecznej ograniczono emisję dwutlenku węgla o 600 ton rocznie.

#6 OLX: W sieci nie bądź chamem

Znany ze świetnych kreacji reklamowych portal OLX i tym razem nie zawiódł – by zwrócić uwagę na stosowanie dobrych manier nie tylko w życiu codziennym, ale też i w internecie, firma stworzyła serię spotów ze znanym polskim aktorem Januszem Chabiorem.

#7 Nowy Jork: Worki treningowe

Worki treningowe pojawiły się w dzielnicach Nowego Jorku w ramach festiwalu sztuki. Miały służyć mieszkańcom miasta do zdrowego rozładowywania emocji.

#8 Kraków Airport: Pies rozładujący stres

Boicie się latać? Teraz na lotnisku w Krakowie „pracuje” pies rasy border collie, który pomoże Wam w rozładowaniu stresu przed lotem.

#9 Coca-Cola: Open, taste, recycle with us

„Open, taste, recycle with us” – takie hasło znalazło się na billboardach marki Coca-Cola z dłonią, która wskazuje na coś palcem – a dokładniej na prawdziwy kosz do recyklingu odpadów, stojący obok nośników reklamowych.

#10 Heinz: Ed Sheeran

Informacje o planowanej współpracy marki Heinz z brytyjskim piosenkarzem Edem Sheeranem wywołały duże emocje w mediach – teraz do sieci trafił zabawny spot brandu, w którym wziął udział artysta.

#11 Barhan: Torby z plakatów wyborczych

To się nazywa zero waste! Projektanci katowickiej marki Barhan postanowili wykorzystać stare banery wyborcze, które pojawiły się w mieście przed wyborami do europarlamentu i stworzyli z nich oryginalne torby.

#12 Cyrk Roncalli: Hologramy zwierząt

Niemiecki cyrk Roncalli wpadł na świetny pomysł, by ukrócić cierpienie zwierząt i jednocześnie przygotować prawdziwe widowisko – zamiast żywych istot w występach wykorzystano specjalne hologramy.

#13 Corona: Fit Pack

Zamiast wykorzystywać biodegradowalne opakowania do sześciopaków piwa, Corona poszła o krok dalej i postanowiła zaprojektować puszki w taki sposób, by móc je połączyć, nie wykorzystując przy tym dodatkowej folii plastikowej. Rozwiązanie to nosi nazwę Fit Pack i obecnie jest w fazie testowej.

#14 McDonald’s: Tekturowe opakowania McFlurry

Brytyjski oddział sieci McDonald’s ogłosił, że wkrótce wycofa plastikowe wieczka na desery lodowe McFlurry i zastąpi je pudełkami wykonanymi z tektury.

#15 Warszawa: Budki lęgowe dla jerzyków

W związku z ogromną liczbą komarów, które pojawiły się w Warszawie wraz z falą upałów na bocznej ścianie bloków na Pradze Północ i Południe umieszczono budki lęgowe dla jerzyków, czyli ptaków, które mogą pomóc w walce z tymi owadami.

#16 Ethy Maps: Etyczna mapa

Aplikacja Ethy Maps jest częścią międzynarodowego projektu Ethy, którego pomysłodawczyniami są dwie Polki – Julia Mafalda i Sonia Ziółkowska. Za pomocą interaktywnych map znajdziemy przyjazne dla środowiska miejsca w Polsce i zagranicą – nie tylko etyczne restauracje czy kawiarnie, ale również pralnie, salony fryzjerskie czy sklepy z kosmetykami, które są przyjazne dla środowiska.

#17 East West Market: Wstydliwe napisy na foliówkach

East West Market w Kanadzie znalazł sposób na to, by klienci zaprzestali korzystania z plastikowych toreb jednokrotnego użytku – sklep oferuje wyłącznie foliówki z kompromitującymi napisami.

#18 The Fabricant: Wirtualna sukienka

Nie, to nie jest żart. Duńska marka The Fabricant, oferująca wirtualne ubrania, niedawno sprzedała sukienkę, która w praktyce nie istnieje, za niecałe 10 tysięcy dolarów.

#19 Burger King: Upside Down Whopper

Premiera trzeciego sezonu kultowego serialu Netfliksa „Stranger Things” wzbudzała wielkie emocje na całym świecie. Kolejną marką, która postanowiła włączyć się w promocję produkcji był Burger King i jego odwrócony do góry nogami Whopper.

#20 ANSWEAR.com: Drugie życie „Małomiasteczkowego kiosku” Dawida Podsiadły

Kojarzycie „Małomiasteczkowy kiosk”, który w 2018 roku był częścią promocji płyty Dawida Podsiadły? Po tym, jak został on wylicytowany na aukcji WOŚP przez ANSWEAR.com słuch o nim zaginął. W połowie czerwca br. marka ujawniła, że stoisko jest częścią ekologicznej akcji.