Świąteczna licytacja na TikToku. Pracownicy publikują nagrania z zawartością paczek od pracodawców

Świąteczna licytacja na TikToku. Pracownicy publikują nagrania z zawartością paczek od pracodawców
TikTok zalała fala nagrań zawierających unboxingi prezentów świątecznych. Chodzi o upominki od pracodawców. Paczki spotykają się z różnymi opiniami.
O autorze
2 min czytania 2023-12-19

Okres przedświąteczny to nie tylko czas przygotowań, ale także, w środowisku zawodowym, czas na wigilie firmowe oraz przekazywanie upominków od firmy. Paczki zaskakują – jedne pozytywnie, a inne…trochę mniej.

Część pracowników postanowiła podzielić się zawartością swoich upominków. W ten sposób na TikToku rozpoczął się prawdziwy unboxingowy szał. Podobnie jak w ubiegłym roku, aplikację zalała fala filmików, w których pracownicy pokazują każdy produkt znajdujący się w paczkach.

Internauci bardzo chętnie komentują tego typu produkcje. Często przez pryzmat prezentów, oceniają pracodawców. Niektórzy zazdroszczą, inni krytykują.

Zdarza się niezadowoleni z braku paczek świątecznych pracownicy, wyrażają swoje negatywne opinie pod filmikami. Pod jednym z nagrań na TikToku, w których pracownik DPD pokazywał, co otrzymał w prezencie, pojawiło się kilka komentarzy, wskazujących na duże rozczarowanie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W odpowiedzi na pytanie, co inni pracownicy otrzymali od swoich pracodawców, w komentarzach pojawiły się takie odpowiedzi jak: „Ja dostałem grafik na styczeń”, „ja w dpd dostałem pierogi i krokieta” czy „figę z makiem i pracujące święta”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oczywiście, rozdawanie prezentów pracownikom to nie obowiązek pracodawcy, nie mniej jednak, takie gesty na pewno cieszą. A jak się okazuje, mogą przynieść także inne korzyści, np. wizerunkowe.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na TikToku pojawiły się upominki również od takich firm jak Action czy Biedronka.

Nie wszystkie prezenty wzbudzają pozytywne emocje

Niestety, niektóre z prezentowanych przez pracowników paczek nie budzą pozytywnego odbioru użytkowników aplikacji TikTok. Wątpliwości wśród komentujących wywołała chociażby paczka od LPP, w której znalazły się dwa bony do wykorzystania w sklepach należących do przedsiębiorstwa (każdy o wysokości 100 zł) oraz lunchbox.

Sama autorka nagrania wskazała, że bardziej niż z pojemnika na żywność „cieszyłaby się z czekolady”. Z kolei w komentarzach czytamy: „100zł 😂 wstydzili by się”, „Mogliby sobie już w ogóle darować, ale to pokazuje, że na pewno pracownicy sieciówek orają za najniższą krajową”.

PS Świąteczne reklamy 2023, które zapadają w pamięć

Początek grudnia to automatycznie odliczanie to świąt Bożego Narodzenia. I chociaż reklamy gwiazdkowe w mediach królują już od połowy listopada, to właśnie grudzień oznacza dla tego tematu prawdziwe „boom”. W redakcji NowegoMarketingu wybraliśmy takie kreacje świąteczne, które najbardziej zapadły nam w pamięć i obok których po prostu nie można przejść obojętnie.

PS2 Znamy największe kryzysy wizerunkowe 2023

Największy kryzys wizerunkowy 2023 roku w polskim świecie publicznym to afera wizowa. W gronie firm i organizacji – PKN Orlen i oskarżenia o manipulacje cenami przed wyborami, zaś w sferze marek osobistych na pierwszym miejscu znaleźli się influencerzy zamieszani w tzw. Pandoragate. Takie są wyniki badania Kryzysometr 2023/2024 przeprowadzonego przez agencję Alert Media Communications wśród panelu eksperckiego ponad stu ekspertów ds. komunikacji największych polskich firm, organizacji i instytucji.