Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >
Zobacz również
Wideo marketing na przełomie 2020/2021 podsumowują: Bartosz Jaroszewski, Walk Digital, Sergiusz Geller, Havas Media Group, Michał Kuczkowski, Opus B, Maciek Janiszewski, The Digitals, Michał Kukuła, SalesTube.
Bartosz Jaroszewski #NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
dyrektor kreatywny, Walk Digital
3 najciekawsze akcje/kampanie wideo marketingowe z 2020 roku w Polsce
Rok 2020 w porównaniu z rokiem poprzednim nie wypada w tym zestawieniu korzystnie. Z oczywistych względów mogliśmy w naszej branży zrealizować dużo mniej produkcji. W kilku przypadkach udało się jednak stworzyć ciekawe kreacje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wyróżniające się kampanie, każda na swój sposób, to produkcje OLX i Allegro i G2A.com.
OLX #Bez jaj – zasługuje na uwagę, bo na luzie, w konwencji spotu reklamowego, porusza ważny społecznie temat. OLX rozumie doskonale, że zaangażowanie marek to bardzo ważny klucz, którym firmy mogą otwierać sobie wrota uwagi swoich klientów. Kto dziś tego nie rozumie, wiele traci.
ALLEGRO X QUEBONAFIDE (CTK CREEPS). Umiejętne granie konwencją, bliskie mi poczucie humoru i przemiana bohatera czynią tą kampanię wyróżniającą się na tle innych produkcji. Całość przygotowania umiejętnie i z wyczuciem.
Kolejna, ciekawa kreacja, to spot G2A.com, You Lose When You Overpay.
Świetny pomysł zrealizowany z filmowym rozmachem. Zwraca na siebie uwagę ,zarówno formą, jak i sprytną puentą. Nic dodać, nic ująć – na pewno warto obejrzeć.
3 wydarzenia z 2020 roku najmocniej wpływające na wideo marketing
Wszystkie trzy miejsca na podium zajmuje jedno wydarzenie, które nadal trwa.
Na szczególną uwagę zasługuje jednak wiele oddolnych inicjatyw internautów, którzy wykorzystali formę wideo do komentowania rzeczywistości. O kreatywność społeczeństwa w dobie pandemii nie musimy się zupełnie martwić. Wszyscy zapewne doskonale pamiętamy tegoroczne „wideo-memy”, z podkładem muzycznym wpadającym w ucho, często montowane chałupniczo, ale celnie i z poczuciem humoru odnoszące się do aktualnych wydarzeń społecznych i politycznych. Poczucie humoru, pomysłowość i dystans internautów zasługują na uwagę. O rosnącej popularności TikToka w kontekście wpływu na wideo marketing wspominać raczej nie trzeba. Mamy do czynienia z dynamicznie postępującą pauperyzacją tworzenia video przekazu, co moim zdaniem znacząco odciśnie się na przyszłych kampaniach.
3 najważniejsze wyzwania stojące przed wideo marketingiem w 2021 roku
W pierwszej połowie to pewnie będą podobne problemy, z którymi mierzymy się dziś. Produkcja w czasach pandemii, inaczej rozlokowane budżety.
Jeśli jednak w 2021 nastąpi jakiś, zauważalny koniec pandemii, prawdopodobnie zaowocuje wysypem produkcji „po pandemicznych”. Koniec pandemii może więc w komunikacji przypominać jej początek.
Wyzwaniem w takiej sytuacji będzie stworzenie spotu, który przebije się do świadomości grup docelowych i zostanie zapamiętany.
Nowinki technologiczne a wideo marketing w Polsce w 2021 roku
Duży wpływ może mieć popularyzacja rozwiązań, dzięki którym wyprodukowano serial STAR WARS – MANDALORIAN. Ta dostępna już na naszym rodzimym rynku technologia, umożliwić może nam realizację śmiałych pomysłów w zupełnie innych budżetach. Zdjęcia aktorskie w Himalajach bez potrzeby kosztownego wyjazdu? Teraz wszystko to możemy wyprodukować na miejscu, bez wielu godzin postprodukcji i bez ryzyka rażącej w oczy sztuczności.
Sergiusz Geller
video director, Havas Media Group
3 najciekawsze akcje/kampanie wideo marketingowe z 2020 roku w Polsce
Z całą pewnością rok 2020 był rokiem szczególnym, więc również w moim zestawieniu przebija się wątek, który w dużym stopniu zdominował mijający okres – wymagający od marketerów i agencji elastyczności i umiejętności szybkiej reakcji na zmieniający się świat.
W związku z tym chciałbym wyróżnić kampanie:
Marki Wyborowa – „Wyłącz Tryb spotkań” – za bardzo kreatywną, szybką i odpowiedzialną zmianę platformy komunikacji „Włącz tryb spotkań”, jako odpowiedź na ograniczenia w kontaktach społecznych w związku z drugą falą koronawirusa.
#GotowiDoPomocy – co prawda w mniejszym stopniu była to kampania oparta o wideo, ale pokazująca, że również lokalnie, można stworzyć kampanię o dużym zasięgu. Prowadzona przez klub Legia Warszawa oraz Fundację Legii kampania, pokazała jedność i chęć niesienia pomocy, tym którzy mogli najbardziej ucierpieć w trakcie I fali pandemii, czyli seniorom.
Banku BNP Paribas za całokształt prowadzonych również w 2020 roku działań, a dotykających wielu istotnych społecznie problemów jak: „Zmiany klimatu kosztują”, czy „Wygramy”.
3 wydarzenia z 2020 roku najmocniej wpływające na wideo marketing
Na pierwszym miejscu nie sposób nie wymienić sytuacji związanej z COVID-19, która to wpłynęła na funkcjonowanie wszystkich branż oraz zmianę postaw i zachowań konsumenckich.
Miało to niebagatelny wpływ na komunikację – zdecydowanie większą ilość komunikacji CSR, poświęconej bezpieczeństwu, czy innym kanałom sprzedaży, niż te tradycyjne. Również od strony konsumpcji mediów obserwowaliśmy bardzo istotne zmiany – choć ogólny trend, pokazuje spadek zainteresowania Polaków telewizją linearną, na rzecz treści dostępnych poprzez dystrybucję internetową, to w okresie I fali, mieliśmy do czynienia z rekordowymi wynikami oglądalności telewizji – co świadczy o dużym zaufaniu Polaków do tego medium.
Niemniej, paradoksalnie chęć poszukiwania nowego contentu w okresie pandemii, mam wrażenie, że spowoduje, w dłuższej perspektywie czasu, więcej korzyści dla mediów internetowych ze względu na większą różnorodność dostępnych treści.
Z faktem rosnącej roli video online w komunikacji wiążą się też duże zmiany jakie zaszły na rynku badań. Choć nie był to jeszcze rok przełomowy, w którym moglibyśmy mówić o powstaniu badania single source, będącego nowym standardem na rynku, to mimo to wydarzyło się wiele dobrego dla tego obszaru poprzez ofertę zarówno AGB Nielsen, jak i Gemius.
3 najważniejsze wyzwania stojące przed wideo marketingiem w 2021 roku
Konsumenci w jeszcze większym stopniu mogą zwracać uwagę na to co marki czynią dla niego i otoczenia. Jak pokazują wyniki badania Koronabus, przeprowadzonego przez Havas Media Group, ¾ Polaków odczuło wpływ pandemii na swoje życie, jednocześnie większość pamięta i ocenia pozytywnie działania marek w tym okresie.
Stąd też w 2021 roku istotnie wzrośnie rola kontentu w działaniach – z punktu widzenia zakupu mediów, oznacza to wyjście poza tradycyjne miary zakupowe, jak GRP, CPM, czy CPV. Istotną rolę będą odgrywać wskaźniki jakościowe komunikacji – szczególnie te bezpośrednio związane z konsumentami.
Nowinki technologiczne a wideo marketing w Polsce w 2021 roku
Kontynuacją trendu związanego z rosnącą rolą komunikacji wideo online, uwypukla potrzebę posiadania w swoim portfolio technologicznym, narzędzi pozwalających na skuteczną optymalizację tych działań – zarówno pod względem ilościowym na poziomie łączenia danych z całego ekosystemu wideo – Google, największych dostawców telewizji linearnych, wszelkich treści wideo online, ale również, o czym już wspomniałem, jakościowym. Umiejętność połączenia tych dwóch czynników może okazać się kluczowa dla skutecznego prowadzenia komunikacji w 2021 roku.
Osobiście będę też z zainteresowaniem obserwował rozwój personalizacji przekazu w kanale wideo. Mam tu na myśli zarówno adressable TV, ale również shopable wideo, które w kontekście rosnącej roli treści wideo, może być świetnym sposobem na skrócenie drogi do koszyka zakupowego dla wielu marketerów, a właśnie tej funkcjonalności do tej pory w większym stopniu brakowało komunikacji wideo.
Michał Kuczkowski
head of motion w Opus B
3 najciekawsze akcje/kampanie wideo marketingowe z 2020 roku w Polsce
Pomimo wszystko był to kolejny dobry rok, w którym powstało dużo dobrego content video.
Reserved pokazuje jak piękna może być reklama. Film „Ciao Kendall” w pierwszych ujęciach zabiera nas w podróż rodem z filmów Buñuela, kradnie serce włoskim klimatem, przepełnionym elegancją połowy ubiegłego wieku, by za moment zderzyć widza z surrealistycznym tańcem w kolejnej przemianie bohaterki. Twórcy nie ograniczali się w odważnych i kontrastowych zestawieniach do warstwy fabularnej, obsadzenie w głównej roli Kendali Jenner, influencerki i top modelki, okazało się strzałem w dziesiątkę. Gratuluję konsekwencji w realizacji na wszystkich etapach produkcji.
Sokół to autentyczny i kreatywny raper, pisarz, producent, artysta bardzo płodny i zawodowo spełniony. Jego decyzja o udziale w kampanii Samsunga raczej nie była podyktowana kredytem we frankach. Przeniesienie cech Sokoła na flagowy telefon Samsung Galaxy doskonale pokazuje, jak zmienił się sposób użytkowania smartfonów: z biernych urządzeń do konsumowania mediów stały się twórczym narzędziem. Mocno trzymam kciuki, bo zapowiada się udany mariaż ambasadora z marką.
Język kina, blockbusterów, przyzwyczaił nas, by o zagrożeniach klimatycznych opowiadać za pomocą obrazów zamarzającego Nowego Jorku czy pochłanianej przez fale tsunami wieży Eiffla. I to wszystko w swoim epickim rozmachu jest równie piękne i spektakularne, co obojętne. Obojętne, bo nas nie dotyczy, może Brusa Willisa tak, nas nie. Twórcy kampanii BNP Paribas „Zmiany klimatu kosztują” wybrali skalę mikro, język filmowy bliższy reklamom jogurtów. I jakże mocno problem zmian klimatycznych powiązali z naszą kieszenią – w końcu cena za kilogram truskawek jest nam bliższa niż grubość pokrywy lodowej na biegunie.
3 wydarzenia z 2020 roku najmocniej wpływające na wideo marketing
W minionym roku pandemia odcisnęła się na bardzo wielu płaszczyznach. Po pierwsze na tym, co zaczęliśmy komunikować. Przykładem może być T-Mobile z kampanią „Jesteśmy dla Ciebie”. Wcześniejsza komunikacja marki nie była bardzo wyróżniająca. Tym razem twórcy reklamy odnieśli się do emocji w realiach lockdownu i zrobili to bardzo trafnie.
Po drugie pojawił się nowy język wizualny, znany wcześniej bardziej z korpo spotkań niż ekranów telewizorów. Wszystkie zoomasy i inne videochaty, biznesowe narzędzia, które choć obecne wcześniej, na niespotykaną skalę zaczęły wypełniać lukę w przestrzeni życia towarzyskiego. Świetnym tego przykładem jest reklamująca Captaina Jacka „Kapitalna Domówka”, w której na tym wizualnym zjawisku, prawdziwym insightcie, zbudowano świetną komunikację.
Po trzecie kreatywne wykorzystanie ograniczeń produkcyjnych zaowocowało świeżym podejściem self production: to dom aktora stawał się planem, studiem filmowym, co zaowocowało bardziej autentycznym przekazem. Oczywiście, wiele planów odbywało się klasycznie. Duże studia produkcyjne potrafiły dostosować się do sytuacji, wprowadzając procedury umożliwiające bezpieczną pracę. I szczerze można powiedzieć, że kanapki na zdalnym PPM-ie smakują jak te domowe.
3 najważniejsze wyzwania stojące przed wideo marketingiem w 2021 roku
Zacznę trochę przewrotnie: trzeba będzie odróżnić się od języka wizualnego wypracowanego w pandemii. Coś, co było wymogiem obostrzeń, potrzebą innego dialogu z odbiorcą, musi ustąpić, by nie męczyć widza, by był on w stanie rozpoznać komunikację poszczególnych marek. Zaczęły królować stocki, i nie byłoby to nic nowego, gdyby nie nagły wzrost ich użycia. I tu podobnie, trzeba się wyróżnić. Powstało wiele filmów o budowie kolażu, sekwencje winietek, miksy różnych źródeł materiałów – jak na wszystko potrzebny jest pomysł.
Dostosowanie przekazu do medium jest oczywistością, ale teraz musimy myśleć o naprawdę dużej ilości platform. Jeśli przez moment zastanowimy się nad tym, gdzie nasz przekaz spotka swojego odbiorcę, zrozumiemy, jak duże jest to wyzwanie. I nie chodzi mi tylko o formatowanie, pion, poziom, kwadrat – content też musi być dostosowany do miejsca styku. A odbiorca na pewno doceni kreatywne wykorzystanie przestrzeni, w której spotka komunikat.
Nie zgubić odbiorcy, mówić precyzyjnie. To kolejna oczywistość, ale często, chcąc wyprodukować sherowalny film, zapominamy o tym, do kogo powinien on trafić. Może się okazać, że ci, których on najbardziej rozbawi, wcale nie są naszymi odbiorcami. Kiedy się widzi, co dzieje się naokoło, łatwo ulec pokusie zrobienia „odważnej” komunikacji. I choć nie będzie tu wskazywania palcem, mogę sobie wyobrazić grupy stałych odbiorców marki zastanawiających się, co ich ulubiony produkt wyprawia. A jednocześnie taki ruch nie musi oznaczać przyciągnięcia nowych konsumentów.
Nowinki technologiczne a wideo marketing w Polsce w 2021 roku
Pod względem miejsca, gdzie konsumowane są treści, media społecznościowe wciąż nie powiedziały ostatniego słowa. Technologia staje się coraz doskonalsza, z każdym rokiem maleją ograniczenia 4K, 8K, itp. i choć wszystko to znajduje odzwierciedlenie w jakości, można zauważyć coraz więcej produkcji low cost.
Już jakiś czas się o tym mówi i zapewne sprzedaż za pośrednictwem wideo zostanie wprowadzona przez największych graczy. Badania pokazują, że krótki film jest najchętniej przyswajanym sposobem poznania nowego produktu. Połączenie wideo z platformami sprzedaży wydawało się tylko kwestią czasu, to już się dzieje, pozostaje nam tego nie przegapić.
Czy będziemy spotykać działania RTM w telewizji? Uważam, że pierwsze realizacje zaczynają się pojawiać w „klasycznych” stacjach. Może to jeszcze nie jest to tempo reakcji, ale są wyjątki (w czasie finału French Open stacja telewizyjna umożliwiła wgranie reklam w piątek z opcją wyboru wersji w zależności od sobotniego wyniku – czy ktoś, kto zlecał emisje reklamy telewizyjnej, nie dostrzega w tym przełomu?!). Przenoszenie się widzów na telewizyjne platformy hybrydowe, gdzie ramówka dostępna jest też w opcji VOD, będzie sprzyjać RTM. Oczywiście wymaga to zgrania decyzji klienta, kreacji, budżetu, media planu i oferty reklamowej umożliwiającej dynamiczne rezerwowanie czasu reklamowego.
Maciek Janiszewski
business development supervisor, The Digitals (Grupa S/F)
3 najciekawsze akcje/kampanie wideo marketingowe z 2020 roku w Polsce
Rok 2020 to nie był łatwy rok. Również dla video marketingu. Nie chciałbym jednak wyróżniać reklam online tylko przez pryzmat C19 i przy każdej z nich pisać – „pomimo C19”. Doceniam za to spryt, kreatywność, zasięg, nieoczywistość. A przede wszystkim doceniam INTERNETOWOŚĆ.
OLX „Zdarzyło się najlepszym” – to kolejna odsłona kampanii z Chabiorem i Fryczem.
I właśnie dlatego, że kolejna, to jeszcze bardziej ją doceniam. Naprawdę ciężko jest zrobić druga odsłonę, która nie będzie gorsza od „jedynki”. Ta jest przynajmniej tak samo dobra.
I trzeba to docenić!
ALLEGRO x QUEBONAFIDE „CTK Creeps” – w mojej opinii wisienka na torcie kampanii promującej nowy album Kuby. W tej produkcji było wszystko – styl Tima Burtona, sprytne połącznie z brandem i jego główną funkcją, merch i easter egg na monitorach. Doskonałe!
ŻYWIEC „Bring it back” – idealny przykład na to, że da się zrobić piękną i długą reklamę…
3 wydarzenia z 2020 roku najmocniej wpływające na wideo marketing
1. W tym wypadku nie da się być oryginalnym – COVID19 zdobywa pierwsze miejsce na podium.
Nie wiem, czy kiedykolwiek w historii reklamy było jakieś wydarzenie, które w tak ekspresowym tempie wymusiłoby realne zmiany w całej branży. Bezprecedensowo, video online było beneficjentem tej sytuacji. Produkcje złożone z materiałów wcześniej nagranych, produkcje złożone z materiałów nagrywanych w domach (i domowym sprzętem), całe produkcje online, koncerty online, spektakle online, wideo calle i wiele, wiele innych.
Po C19 video marketing już nigdy nie będzie taki sam.
2. Drugie miejsce na „pudle” zajmuje… fanfary… Apart i jego reklama świąteczna.
O tej produkcji powiedziano już absolutnie wszystko, więc nie będę się powtarzał. Jaki jednak będzie ona miała wpływ na video marketing w kolejnych latach? – A no taki, że każdy klient będzie oceniał propozycję agencji przez pryzmat tej właśnie produkcji.
Czy nie za długa? Czy nie za błaha? Czy nie za piękna? Czy to nie jest PR strzał w stopę? Zresztą mamy grudzień 2020 i osobiście sam się z tym już spotkałem ;).
3. #hot16challange – myślę sobie, że Solar i raperzy pokazali marketerom, co to znaczy #viral.
3 najważniejsze wyzwania stojące przed wideo marketingiem w 2021 roku
Za ogromne wyzwanie 2021 uważam tzw. „pokazywanie świata po C19”. Czy aktualnie oglądając filmy nie dziwi Was, że bohaterowie piją z jednej szklanki?
Czy pochłaniając kolejne odcinki serialu nie macie mrowienia w kręgosłupie, gdy bohaterowie nagle znajdują się tłumie ludzi w klubie? Nie zaskakuje Was brak maseczek na twarzach aktorów w reklamach? No właśnie… I myślę, że z tym dziwnym uczuciem będziemy musieli się mierzyć w kolejnych latach.
2021 to (odpukać) rok pełen sportu. Zapewne największe budżety pochłoną video związane z piłkarskim EURO oraz Igrzyskami Olimpijskimi. Jakie niesie to ze sobą wyzwanie? Pokazywanie wspólnotowości przeżywania „wielkiego sportu”. Koniec z pokazywaniem w spotach tłumów, pełnych trybun, pełnych mieszkań kibiców. No właśnie, a może nie koniec? Może znajdziemy na to jakiś sposób?
Content online jeszcze nigdy nie miał takiego znaczenia. A jak content online, to i video online. Myślę jednak, że ogromnym wyzwaniem będzie znalezienie „równowagi”.
Równowagi pomiędzy zmianą zachowań konsumentów, a ilością produkowanego, jakościowego video. Nie dajmy się zwariować. Szukajmy jakości, niepowtarzalności i efektywności w video online.
Nowinki technologiczne a wideo marketing w Polsce w 2021 roku
Był rok mobile, był rok QR kodów, a 2021 moim zdaniem będzie rokiem TikToka.
2020 pokazał, że to już nie jest medium od „małolatów” dla „małolatów”, a efekty i efektywność kampanii może być piorunująca. Więc w 2021 spodziewam się wielu case studies o realizacjach na TikTok.
Video calle. Myślę, że na stałe zagościły w już w codziennym życiu. Myślę też, że spotkamy się w 2021 z wieloma „nowinkami technologicznymi” związanymi z tą właśnie funkcją. Na pewno opcja włączenia w tle „Marsa” nie będzie ostatnią.
Na koniec zostawiłem sobie trend, który wydaje mi się na razie niedoceniony. C19 w pewnym sensie zmusił do obecności w Internecie kilka grup wykluczonych wcześniej z tej komunikacji. Jedną z takich grup są ludzie starsi. Wbrew pozorom nie chodzi mi jednak o „emerytów i rencistów”, a raczej o dzisiejszych 50 i 60 latków. Często są to ludzie bez „siwych włosów”, ale też bez większego doświadczenia w Internecie. Liczę więc na to, że w przyszłym roku zostaną potraktowani jako poważna grupa odbiorców video online, a nie tylko jako ci „od smacznej kawusi i miłego dzionka”.
Michał Kukuła
head of programmatic buying, SalesTube
3 najciekawsze akcje/kampanie wideo marketingowe z 2020 roku w Polsce
Moim faworytem jest zdecydowanie kampania wideo zrealizowana przez Citi Bank Handlowy z wykorzystaniem dynamicznej komunikacji za pośrednictwem narzędzia YouTube Director’s mix – łącznie emitowanych było 250 różnych wariantów. Każde wideo odpowiadało temu, czego odbiorca szukał w internecie. Przyzwyczailiśmy się do spersonalizowanych komunikatów display, natomiast potencjał na wideo w tym zakresie jest jeszcze niezagospodarowany.
Na uwagę zasługuje również kampania CSR zrealizowana przez Amica – spot „Razem każdego dnia” z jednej strony nawiązywał do długotrwałej tradycji i korzeni marki – z drugiej strony budował pozytywne emocje i przywiązanie do marki jako brand wspierający nas wszystkich w nowej rzeczywistości w jakiej się znaleźliśmy.
Osobiste zestawienie kończy seria spotów od OLX „Zdarzyło się najlepszym”, która zdominowała ranking YouTube Ads Leaderboard w lutym – odpowiednia konstrukcja spotu, dużo humoru i charyzmatyczne postacie Janusza Chabiora czy Jana Frycza zachęcały do obejrzenia video do samego końca – jednocześnie osiągnięto efekt edukacji przestrzegając przed oszustwami mającymi miejsce w sieci.
3 wydarzenia z 2020 roku najmocniej wpływające na wideo marketing
W ślad za Firefox czy Safari także Google Chrome wprowadza nowe restrykcje związane z wykorzystaniem tzw. „3rd Party Cookies” – dla reklamodawców korzystających z zewnętrznych danych do targetowania behawioralnego oznacza to przede wszystkim mniejsze potencjały i ograniczone inventory. Biorąc pod uwagę obecny wysoki clutter reklamowy na powierzchniach VOD przy jednoczesnym malejącym potencjale przy wykorzystaniu danych 3rd Party sprawia, że niektórzy reklamodawcy muszą zrewidować swoje strategie czy poszukać innych technologii do zakupu reklam video w modelu programmatic, których problem zewnętrznych danych nie dotyczy.
5G w Polsce to kolejne wydarzenie mające ogromny wpływ na wideo marketing – szybszy przesył danych szczególnie w przypadku treści wideo pozwala na jeszcze większą ich konsumpcję – z drugiej strony pozwala reklamodawcom na przygotowywanie spotów w wyższej jakości. Należy tu jednak cały czas pamiętać o dostosowaniu materiałów do urządzeń – YouTube już dawno wprowadził możliwość ustawiania video wertykalnego dla emisji mobile – mam jednak wrażenie, że nadal mało reklamodawców z tego korzysta.
Wprowadzenie przez Google w ramach swojego DSP Display & Video 360 nowego typu Insertion Order TV umożliwiającego zakup powierzchni OTT w połączeniu z możliwością targetowania po konkretnych Smart TV czy aplikacjach na telewizory stwarza nowe perspektywy i otwiera kolejne powierzchnie dla reklamodawców.
3 najważniejsze wyzwania stojące przed wideo marketingiem w 2021 roku
Obecne nasycenie serwisów VOD reklamami zbliża się niemal do poziomu telewizyjnego – nawet YouTube, na którym znajdziemy ponad 86% widowni wyświetla już po 2 reklamy w bloku. Reklamodawcy muszą zmienić podejście do zakupu wideo – obecnie jest traktowane jako dobudowywanie zasięgu do TV – a to nie zasięg, lecz częstotliwość kontaktu wpływa na budowanie takich parametrów jak świadomość czy intencja zakupowa.
Powierzchnie poza głównymi portalami VOD muszą również popracować nad parametrami jakościowymi reklam wideo takimi jak Completion rate czy Viewability – to ostatnie wg Meetrics za Q3 2020 wynosi zaledwie 75% (spadek z 79% w Q2).
Dalszy przyrost urządzeń mobilnych przy jednoczesnym zwiększeniu parametrów przesyłu danych będzie na reklamodawcach wymuszał konieczność lepszego dostosowania materiałów reklamowych do medium – oczywiście, aby uzyskać odpowiednie rezultaty – wykorzystaniu spotów z TV do Internetu mówimy stanowcze NIE.
Nowinki technologiczne a wideo marketing w Polsce w 2021 roku
Wszyscy mówiąc o video myślimy głównie pod kątem formatów typu pre-roll czy in-stream, które przeszkadzają w oglądaniu ulubionego serialu – warto jednak wykorzystać potencjał form rich mediowych z expandowalnym video czy native wideo, które naturalnie budują zaangażowanie użytkowników.