Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Wavemaker: 15 mln Polaków ogląda seriale w sieci, Netflix i HBO otwierają ranking najlepszych producentów

Już co drugi Polak (64% internautów) w wieku 16+ ogląda seriale w sieci – pokazuje VideoTrack, cykliczne badanie agencji Wavemaker. Polskim e-widzom w krew wszedł binge-watching, wciąż najbardziej cenią amerykańskie produkcje, a za najlepszych producentów seriali uważają Netflix i HBO.
O autorze
2 min czytania 2019-07-26

64%. internautów w wieku 16+ (ponad 15 mln widzów) ogląda w sieci seriale, pokazuje czwarta edycja VideoTrack, badania agencji Wavemaker. Nieco częściej kobiety (to nowość, bo wcześniej w strukturze widzów seriali w sieci przeważali mężczyźni) i przede wszystkim osoby młode – z segmentu 16-34 lata.

Niemal co drugi odbiorca seriali (45%) standardowo sięga po więcej niż dwa odcinki za jednym posiedzeniem. Binge-watching jest szczególnie rozpowszechniony w młodym pokoleniu – wśród 16-24 latków dwie trzecie ogląda przynajmniej po 3 odcinki za jednym razem.

Polacy najbardziej cenią amerykańskie seriale, ale w rankingu ich wskazań awansowały także polskie produkcje – w 2016 r. wskazywane przez 36% badanych, a trzy lata później – przez blisko 43% internetowych widzów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Niewykluczone, że ten awans wiąże się z wysypem polskich seriali premium w 2018 roku, wśród których część premiery miała w serwisach SVOD (jak „Rojst” czy „1983”).

Wavemaker zbadał popularność seriali z listy m.in. 20 produkcji wskazywanych przez międzynarodową firmę badawczą Parrot Analytics jako najpopularniejsze w polskim internecie w 2018 roku. Dane z badania pozwalają stwierdzić, że zbudowały one kilkumilionowe publiczności w Polsce (mowa tu o widzach wszystkich, a nie tylko ostatnich sezonów tych produkcji). Do ścisłego topu, obok wielkich międzynarodowych produkcji, jak „Gra o tron”, „Wikingowie” czy ‘The Walking Dead” dostały się „Kobiety mafii” Patryka Vegi (należy tu jednak pamiętać, że serial był rozwinięciem kasowej produkcji kinowej).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Specyfiką polskiej widowni pozostaje przywiązanie do lektora – 7 na 10 polskich widzów, twierdzi, że z lektorem najlepiej ogląda się im seriale zagraniczne, a tylko co czwarty stawia na napisy. W tym wymiarze także widać wyraźną różnicę w upodobaniach najmłodszej grupy widzów – wśród 16-24 latków fani lektora są tylko w nieznacznej większości wobec zwolenników napisów. 

Najmłodsi badani – wbrew powtarzanych często opiniom o upodobaniu przez nich krótkich form wideo – nie różnią się od pozostałych grup widzów seriali w kwestii pożądanej długości odcinków seriali. 40% ogółu badanych stawia na czas trwania od pół godziny do trzech kwadransów, niespełna 1/3 woli krótsze formaty.  

W percepcji polskich e-widzów to Netflix i HBO są dziś najlepszymi dostarczycielami najwyższej jakości seriali. Netflix, który wysforował się na szczyt rankingu, zbudował w Polsce tę pozycję w trzy lata. W badaniu VideoTrack Wavemaker z 2016 roku, Netflix wskazywało tylko kilka proc. badanych.  

Badanie VideoTrack agencja Wavemaker realizowała w kwietniu 2019 r. na próbie 1,5 tys. polskich internautów metodą CAWI.