Lidl realizuje akcję „Kupuję, nie marnuję” we wszystkich swoich sklepach

Lidl realizuje akcję „Kupuję, nie marnuję” we wszystkich swoich sklepach
By przeciwdziałać marnowaniu żywności, Lidl zainicjował akcję „Kupuję, nie marnuję”, w ramach której sprzedawał produkty z krótkim terminem ważności o 50% taniej. Rozwiązanie początkowo testowane było w kilku sklepach sieci w Polsce, teraz poszerzone zostało o wszystkie markety.
O autorze
1 min czytania 2019-10-23

Początkowo o akcji „Kupuję, nie marnuję” głośno zrobiło się pod koniec lutego br., kiedy to klienci Lidla zauważyli w niektórych sklepach sieci specjalną półkę z przecenionymi produktami wraz z informacją, że ich termin ważności jest krótki. 

Teraz okazało się, że sieć postanowiła realizować akcję we wszystkich swoich sklepach. 

W strefie „Kupuję, nie marnuję” sprzedawane są produkty, takie jak świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze oraz część tzw. suchych artykułów (m.in. chleby pakowane, ciasta), o krótkim terminie przydatności. Wszystkie artykuły przecenione są o 50%.

Tym razem jednak marka nie stworzyła dla takowych produktów oddzielnej półki – artykuł objęte przecenami znajdują się w miejscu ich standardowej prezentacji, lecz są specjalnie oznaczone.  

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W wybranych sklepach sieci Carrefour we Francji wprowadzona została nowa oferta, w ramach której klienci mogą zakupić przeterminowane produkty za połowę regularnej ceny. W ten sposób marka chce walczyć z marnowaniem żywności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

AmRest, spółka zarządzająca m.in. markami Starbucks i Pizza Hut w Polsce, nawiązała współpracę z Too Good To Go, by razem walczyć z marnowaniem żywności. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej AmRest uratuje niesprzedane posiłki z kawiarni Starbucks.

PS3

Targowisko Wolumen w warszawskiej dzielnicy Wawrzyszew wpadło na świetny pomysł, by przeciwdziałać marnowaniu żywności – zamiast wyrzucać niesprzedane owoce czy warzywa, sprzedawcy przekażą je za darmo wszystkim chętnym osobom.