Od kilku dni przez w całych Stanach Zjednoczonych odbywają się gwałtowne protesty przeciwko rasizmowi. Ma to związek ze sprawą 46-letniego czarnoskórego George’a Floyda, który został uduszony podczas policyjnej interwencji. Wideo przedstawiające przerażające zdarzenie, na którym widać, jak policjant przez kilka minut przyciska kolanem do ziemi szyję zatrzymanego, obiegło cały internet i ponownie wywołało dyskusję na temat problemu nienawiści na tle rasowym w USA.
W mediach społecznościowych szybko pojawiły się wpisy, oznaczone hashtagiem #BlackLivesMatters, które potępiały rasizm i jednocześnie wyrażały popracie dla osób czarnoskórych. Wiele znanych osobistości włączyło się w akcję i publicznie zaprotestowało przeciwko nienawiści na tle rasowym.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Na śmierć George’a Floyda zareagowała też marka Nike, która stworzyła specjalne wideo pod hasłem „For once, Don’t Do It”.
Co więcej, spot udostępniła na swoim Twitterze marka adidas, która jest konkurencją dla Nike’a. Swój wpis okraszyła słowami „Razem możemy coś zmienić”.
Poparcie dla osób czarnoskórych wyraziły także inne marki, takie jak m.in. YouTube, TikTok, Disney czy HBO.
Słuchaj podcastu NowyMarketing