Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Jest maseczka, jest przejazd – Uber przedłuża zalecenia dotyczące masek

Uber rozpoczyna nową kampanię wideo, w której zachęca pasażerów i kierowców do noszenia masek podczas podróży i informuje o przedłużeniu na czas nieokreślony zalecenia dotyczącego zasłaniania ust oraz nosa w trakcie przejazdów.
O autorze
2 min czytania 2020-07-17

Epidemia koronawirusa zmusiła nas do zmiany przyzwyczajeń i wyrobienia nowych nawyków. Od czerwca jednak zaczęliśmy wracać do przemieszczania się po kraju i poza granicami, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa rekomendowanych przez organizacje ochrony zdrowia. W trosce o pasażerów oraz kierowców Uber przedłuża na czas nieokreślony politykę zasłaniania ust i nosa przez użytkowników aplikacji. W tym celu firma przygotowała specjalną kampanię: Jest maseczka, jest przejazd.

Już w maju firma ogłosiła globalny plan na rzecz przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa. W ramach inwestycji zakupiono lub zwrócono koszty zakupu środków ochrony osobistej m.in. 20 milionów masek i setek tysięcy środków odkażających, chusteczek dezynfekujących i sprayów czyszczących dla kierowców i dostawców w Europie i na całym świecie. W Polsce firma udostępnia także bezpłatne przegrody, instrukcje bezpieczeństwa w samochodach, a także listy wytycznych dla pasażerów i kierowców.

Wspólna odpowiedzialność

Już na początku pandemii Uber rozpoczął prace nad rozwiązaniami, które pozwolą użytkownikom na bezpieczne korzystanie z platformy. Jak pokazują dane, z tygodnia na tydzień liczba przejazdów rośnie, co oznacza, że nowa rzeczywistość i dodatkowe wymogi spotkały się z uznaniem zarówno kierowców, jak i pasażerów. Przed każdym logowaniem się na platformę kierowcy proszeni są o wykonanie zdjęcia (selfie), aby sprawdzić czy mają na sobie maskę lub odpowiednio zakryte usta i nos. Osoby, które negatywnie przejdą tę weryfikację nie będą mogły przejść w tryb online w aplikacji. Dodatkowo są zobowiązani do potwierdzenia w aplikacji, że podjęli odpowiednie środki bezpieczeństwa, takie jak np. zasłonięcie ust i nosa, zachowywanie zasad higieny czy dbanie o czystość pojazdu. Ten sam obowiązek przestrzegania przyjętych zasad i zachowania środków bezpieczeństwa, takich jak mycie rąk, zajęcie miejsca na tylnym siedzeniu czy uchylanie okien w celu poprawy wentylacji, spoczywa na pasażerach. Oni także przed rozpoczęciem przejazdu deklarują spełnienie powyższych zaleceń.

Zarówno pasażerowie, jak i kierowcy mogą bezpłatnie anulować przejazd, jeśli podróż w ich odczuciu nie spełniałaby wymogów bezpieczeństwa. W celu wzajemnego dbania o zachowywanie zasad higieny, firma zachęca do wystawiania ocen za każdy odbyty przejazd oraz zaznaczania jeśli kierowca lub pasażer nie miał odpowiednio zasłoniętych ust oraz nosa.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Pierwsze tygodnie po zakończeniu restrykcji pokazały, że poszukujemy bezpiecznych form transportu. Odpowiadając na te potrzeby wprowadziliśmy produkt UberX z Przesłoną oraz technologię weryfikacji czy kierowca ma odpowiednio zasłonięte usta oraz nos. Wiemy, że w sytuacji pandemii utrzymanie bezpieczeństwa przejazdów na odpowiednim poziomie wymaga stałego przypominania o zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim stosowania się do wytycznych organizacji zdrowia. Dlatego, rozpoczęliśmy kampanię przypominającą o konieczności zachowania określonych zasad higieny i bezpieczeństwa w trakcie każdego przejazdu – mówi Michał Konowrocki, dyrektor zarządzający, Uber Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing