Partnerem merytorycznym publikacji jest Izba Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska.
Usability Labs zaprezentowało drugą już edycję raportu, w którym zebrane zostały wyniki badań poziomu użyteczności stron internetowych najczęściej odwiedzanych detalicznych sklepów w Polsce w 2015 roku. Pierwsza edycja, opublikowana w 2013 roku, miała na celu zdiagnozowanie problemu dużej ilości porzuconych koszyków, czego efektem był brak finalizacji zakupów.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Podstawowym założeniem tegorocznego raportu było ukazanie pozytywnych wzorców użyteczności, które wyłoniły się podczas badań. Ich zastosowanie ma wspomóc proces zakupowy i sprawić, że użytkownik opuści stronę z pozytywnymi emocjami i będzie chciał wrócić do e-sklepu w przyszłości.
„Niezmiernie cieszymy się z faktu, że zaczyna dostrzegać się ogromną rolę, jaką ogrywa UX, nie tylko w przypadku płatności mobilnych czy reklamy, ale też handlu internetowego.” – podkreśla Marek Włodarczyk, Country Manager w optivo. „Responsywny design i optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych są dziś niezbędne w celu skutecznego prowadzenia komunikacji za pośrednictwem e-maili i nie tylko. Sklepy internetowe powinny o tym pamiętać w szczególności, mając na uwadze fakt, że to user experience w dużym stopniu decyduje o tym, czy konsumenci pozostaną na naszej stronie, czy też będą chcieli jak najszybciej ją opuścić.” – dodaje.
Jedyny w Polsce raport skupiający się na roli, jaką odgrywa user experience w e-handlu, porusza także temat użyteczności sklepów w wersji mobilnej. Zgodnie z zeszłorocznym badaniem Sales Nexus, e-maile odbierane są na smartfonach lub tabletach przez ponad 75% użytkowników, osiągając wskaźnik open rate na poziomie 50%. Co więcej, 20% przychodów generowanych przez kanał e-mail, pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Należy przy tym zwrócić uwagę na fakt, że to właśnie na urządzeniach mobilnych usuwamy otrzymane wiadomości znacznie częściej, niż w przypadku poczty desktopowej. Dzieje się tak głównie przez nieatrakcyjny, trudny w odbiorze content.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Raport opracowany został przez zespół agencji badawczej Usability LAB, która zajmuje się eksperckimi audytami stron, badaniami użyteczności z udziałem konsumentów, a także projektowaniem interakcji w oparciu o uzyskane wyniki. Pracami kierował Jacek Popko, dyrektor zarządzający agencji, a pieczę nad projektem oraz metodologią badania sprawował Michał Wójcik (projektant UX).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wsparcia merytorycznego udzieliła Izba Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska. Partnerami Raportu są: optivo, BRAND24, Poczta Polska, mensis.pl, direct.money.pl, eKomercyjnie.pl oraz Marketer+.
Raport: UX e-sklepów 2015 możliwy do pobrania na stronie: http://www.usability-lab.pl/