Zapraszamy na trzecią odsłonę PolecajekNM. Sprawdź, co znalazło się na liście.
NowyMarketing Insights
3 kwietnia odsłoniliśmy NowyMarketing Insights, czyli zbiór analiz, raportów, inspiracji i przenikliwych spostrzeżeń przydatnych dla marketerów.
Zobacz również
Stronę NM Insights będziemy systematycznie uzupełniać.
Zaglądaj na nią regularnie.
PS W mediach społecznościowych śledź hasztag #NMIsights.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Mapa narzędzi AI w marketingu i sprzedaży
Polski Fundusz Rozwoju przygotował „Mapę wybranych narzędzi AI w marketingu i sprzedaży”. Zestawienie zostało pogrupowane według kilku kategorii, m.in. generowanie i edycja treści, relacja z klientem czy monitorowanie sieci.
Przewidzieć nieprzewidywalne
27 marca odbyło się seminarium „Przewidzieć nieprzewidywalne. Wprowadzenie do metod prognozowania”, organizowane dla Korpusu analityków Urzędu m.st. Warszawy.
Spotkanie zaczęło się wykładem o sztucznej inteligencji Aureliusza Górskiego z CampusAI. Następnie poznaliśmy przykłady prognozowania w obszarach, takich jak demografia, klimat, transport i budżet i dowiedzieliśmy się więcej o wybranych metodach prognozowania: megatrendach, metodzie scenariuszowej, analizach PEEST/STEEP i SWOTC/TCOWS oraz metodach foresightu.
Seminarium zwieńczył wykład „Od lekkiej paniki do podstaw statystyki” przedstawiony przez dr. Maksymiliana Bieleckiego z Uniwersytetu SWPS.
Podcasty/rozmowy warte posłuchania
- Michał Kociankowski w podcaście „Siła przyciągania LoveBrandów” opowiada, co Polacy myślą o reklamach. Dowiesz się m.in.:
- dlaczego GEN Z ze wszystkich pokoleń najbardziej nie lubią reklam,
- jaka powinna być idealna reklama według Polaków,
- czy to prawda, że dla reklamy ważniejsza jest wiarygodność niż emocje.
- Wojciech Herra rozmawia z Łukaszem Belowskim m.in. o historii i rozwoju szwedzkiej firmy Fjallraven Kanken (producenta m.in. legendarnych plecaków z logo liska).
- Oskar Lipiński w czwartym odcinku podcastu „Z Buta w Marketing” gości Piotra Szyszkę, praktyka e-commerce, twórcę sklepu Tortli.pl, który zrealizował ponad 200 tys. zamówień w 3 lata.
Raporty i zestawienia
- The WARC opublikował zestawienie najczęściej nagradzanych na świecie kampanii, agencji oraz marek dla mediów, które zostały wyróżnione w 2023 roku za skuteczność.
- Zespół Elephate w raporcie „Ranking blogów w e-commerce” przeanalizował setki sklepów podzielonych na 19 branż, aby wyłonić blogi, które zdobywają najwięcej bezpłatnego ruchu organicznego z wyszukiwarki Google. Przeczytaj analizę w pigułce, która pozwoli Ci zaczerpnąć inspirację od liderów w swojej branży.
- AI, CSR, storytelling czy nieszablonowe działania. IAB Polska radzi, na co warto postawić w 2024 roku w kampaniach digitalowych. O najciekawszych kampaniach marketingowych, które są skuteczne i etyczne oraz wyznaczają trendy i kierunki przyszłych innowacji przeczytasz w casebooku MIXX Awards 2023.
- Czym kierują się klienci, wybierając miejsce i sposób robienia zakupów? W raporcie OC&C Retail Proposition Index 2023 znaleźć można detalistów, którzy cieszą się największym uznaniem konsumentów. Na czele rankingu znalazło się trzech gigantów: Allegro, Nike i Adidas.
- Reklama dźwignią handlu. No tak…tylko jaka? Oczekiwania Polaków wobec reklam w 2024 r. sprawdzili Instytutu Inbound Marketingu, SW Research i LoveBrands Group.
- Jakie nastroje występują w polskim społeczeństwie w odniesieniu do ekologii? Agencja badawcza SW Research, która regularnie monitoruje stan wrażliwości polskiego społeczeństwa na tematy ekologiczne.
- Jak wygląda zaangażowanie obywateli w nadchodzące wybory? Według badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Pollster, 79% respondentów rozważa udział w głosowaniu (z czego 55% zdecydowanie rozważa), co pokazuje silne poczucie obywatelskiej odpowiedzialności oraz zainteresowanie lokalną polityką.
- Aż 80% Polaków w ciągu ostatniego roku wzięło udział w akcji promocyjnej. Co siódmy konsument w naszym kraju twierdzi, że udział w konkursie, loterii lub akcji wsparcia sprzedaży sprawia, że łatwiej zapamiętuje markę lub konkretny produkt związany z akcją. Z kolei aż 66% badanych przyznaje, że chętniej kupuje produkty, dzięki którym może wygrać nagrodę w konkursie, loterii lub innej akcji promocyjnej. To tylko niektóre z wyników najnowszego badania IRCenter i Pluxee Polska przedstawionych w raporcie „Skuteczna akcja wsparcia sprzedaży”.
PS #PolecajkiNM cz.2: podsumowanie raportów trendowych, Decathlon o rebrandingu marki i relacja z konferencji SXSW 2024
Sprawdź drugą odsłonę polecajek. Na liście znalazło się kilka ważnych rozmów oraz raportów.