>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- Już niebawem opublikujemy Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. >>> Dołącz do gry! Podziel się wiedzą, wskazówkami, przykładami działań -> wypełnij ankietę.Zobacz również pierwsze wydanie Playbooka, w którym pisaliśmy o influencer marketingu. >>> Czytaj więcej o publikacji.
Zobacz również
- W dziewiątym odcinku #InfluLAB Marta Polakow-Stepanow rozmawia z Sandrą Kubicką, biznesmenką, i influencerką. Sandra zdradza swoje podejście do współpracy z twórcami internetowymi oraz mówi o kulisach influencer marketingu. >>> Sprawdź.
- W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie. O kampanii „Matura z WF-u” rozmawiamy z Piotrem Szeleszczukiem – dyrektorem marketingu i członkiem zarządu w Decathlonie. >>> Sprawdź.
- Joanna Borowik – kierowniczka działu komunikacji i promocji Instytutu Kultury Miejskiej w Gdańsku, oraz Karolina Zabrocka – specjalistka ds. komunikacji w dziale komunikacji IKM opowiadają o kulisach 10. edycji konferencji „Marketing w kulturze”, która w marcu odbyła się w Teatrze Szekspirowskim. W jaki sposób wybierają prelegentów? Które trendy w marketingu kultury uważają za najważniejsze? >>> Sprawdź.
- W sieci pojawił się raport ICCO World PR Report 2024/25. Wnioski z badania komentują członkinie i członkowie Polskiego Stworzyszenia Public Relations (PSPR): Rozalia Derewenda-Zasłona, Maciej Kikta, Kinga Kruczek, Małgorzata Morańska, Anna Miotk, Joanna Neumann, Roksana Obuchowska, Żaneta Przybylska, Izabela Wejcht. >>> Sprawdź.
- Radosław Kaczmarek prezentuje swój przewodnik po warsztatowej dżungli, bo jak mówi: „bez dobrze przeprowadzonych warsztatów trudno o efektywną strategię marketingową”. >>> Czytaj więcej.
- Adam Mitura pisze o tym, co zrobić, by skutecznie dotrzeć do przyszłych pracowników, szczególnie studentów lub absolwentów uczelni technicznych. >>> Czytaj więcej.
- Dorota Prokopiak podsumowuje raport „SEO w e-commerce 2025”. >>> Czytaj więcej.
- Martyna Olszak i Paulina Łysoń piszą o tym, czy faktycznie influencer marketingu się kończy? A może to tylko transformacja? >>> Czytaj więcej.
Kampanie i ciekawe akcje
- Grupa teatralna Mumio powraca, by po 20 latach spróbować odtworzyć jeden z najbardziej rozpoznawalnych spotów w historii reklamy – legendarną scenkę zakończoną kultowym tekstem „Kopytko”. Tym razem grupa wystąpiła w reklamie Plusha. >>> Sprawdź.
- „Nie aplikowałbym tutaj”. Arla Foods opublikowała kampanię employer brandingową w humorystycznym wydaniu. >>> Sprawdź.
- ERBACHER the food family, właściciel marki Josera, w kampanii employer brandingowej „Untwist your skills” zwraca uwagę na stereotypy przypisywane młodym. >>> Sprawdź.


- Publicis Warsaw oraz Fundacja K.I.D.S., przygotowali pierwszą w Polsce grę w PDF stylizowaną na arkusz PIT. To część kampanii „Rozlicz ból”, zwracającej uwagę na codzienny ból dzieci chorych na raka. >>> Sprawdź.
- McDonald’s Polska ogłosił partnerstwo z twórcami „Minecraft: Film”. Co znajdzie się w limitowanych zestawach inspirowanych kultową grą komputerową? Na ten moment projekt owiany jest tajemnicą. >>> Czytaj więcej.
- W sercu stolicy pojawiła się niezwykła instalacja artystyczna – kolorowe schody zaprojektowane przez Martynę Wędzicką-Obuchowicz będące symbolem kampanii pod hasłem „Słuchaj serca. Lecz otyłość”. To 6. odsłona ogólnopolskiej inicjatywy „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”, realizowanej przez Novo Nordisk Pharma. >>> Sprawdź.

Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
- Koniec e-papierosów jednorazowych w Polsce? Ministerstwo Zdrowia pracuje nad projektem ustawy, który ma zostać przyjęty w III kwartale 2025 roku. >>> Czytaj więcej.
- Lidl Polska rozpoczął komunikację z klientami sieci na WhatsAppie. >>> Czytaj więcej.
- LPP wprowadza do swoich sklepów specjalnie oznakowane pojemniki na niepotrzebną odzież. To odpowiedź producenta na nowe przepisy w zakresie selektywnej zbiórki tekstyliów, które weszły w życie z początkiem stycznia br. >>> Czytaj więcej.
- PETA stworzyła spot „My First Lab Animal”, który przypomina reklamy zabawek z lat 90. Cel? Uwrażliwienie Milenialsów na problem przeprowadzania eksperymentów na zwierzętach w USA. >>> Czytaj więcej.
- Duracell w kampanii OOH „Bitter Truths” zwraca uwagę na bezpieczeństwo dzieci w kontekście użytkowania baterii. Firma prezentuje nowe rozwiązanie – pokrycie baterii gorzką powłoką. W ramach promocji powstały plakaty o bajkowym charakterze, skierowane głównie do rodziców. >>> Sprawdź.

Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Organizacja Water For People stworzyła „The Dehydrating Book”. To książka, którą można przeczytać tylko wtedy, gdy jej strony są mokre. Publikacja ma w ten sposób zwracać uwagę na kryzys wodny w Ameryce Łacińskiej. >>> Sprawdź.
- Powstał projekt „Atacama RE-commerce”, który ma pomóc w oczyszczaniu pustyni w Chile z ton wyrzucanej każdego roku odzieży znanych marek. Po odświeżeniu i odnowieniu ubrań można je kupić online jedynie za cenę wysyłki. >>> Czytaj więcej.
- W ramach kampanii „The Hidden Eye Test” powstała seria reklam, dzięki której można zbadać swój wzrok. Do opracowania grafik wykorzystano sztuczną inteligencję. >>> Sprawdź.

- Marka klocków LEGO i The Pokémon Company International ogłosiły, że w 2026 roku na rynku pojawi się pierwszy zestaw, dzięki któremu każdy będzie mógł zbudować ulubioną postać z uniwersum Pokémonów. >>> Czytaj więcej.
- Reżyser Spike Jonze i aktor Pedro Pascal połączyli siły i stworzyli reklamę słuchawek Apple AirPods 4. Klip tętni muzyką, zaskakuje tempem i przypomina kinowy hit. >>> Sprawdź.
- Asystent Meta AI zacznie być udostępniany w Polsce. >>> Sprawdź.
Raporty i badania
- Ponad 40 tys. aktywnych reklam na koncie Temu Poland, reklama kubełka z KFC z zasięgiem prawie 11 mln, Lidl Polska z najwyższą wartością wskaźnika Reach Score. >>> Sprawdź reklamowe podsumowanie lutego 2025 w ekosystemie Meta według raportu Ad Trends Sotrender.
- Profil marki Lindt zanotował wzrost zaangażowania o 2143% po tym, jak ogłoszono powrót do sprzedaży ich wersji dubajskiej czekolady. >>> Sprawdź, jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników Facebooka w lutym 2025 według raportu Facebook Trends Sotrender.
- Kampania prezydencka 2025 rozgrzała polskie media. Kandydaci prześcigają się w liczbie wpisów, hashtagów i interakcji z wyborcami. Kto dominuje w medialnym świecie, a kto wciąż nie potrafi wykorzystać jego potencjału? >>> Sprawdź wnioski z badania IMM.

Wydarzenia
- Jak przekuć retail media w źródło wiedzy o konsumencie? Jak wykorzystać potencjał nowych punktów komunikacji do budowania sukcesu marki w e-commerce? Odpowiedzi między innymi na to pytanie, już 3 kwietnia 2025 roku, poznają uczestnicy konferencji IAB HowTo: Nowy Wspaniały Świat Retail Media. Mamy do rozdania dwie wejściówki. >>> Sprawdź, jak je zdobyć.
- Ruszyła 4. edycja akcji „Kręci nas recycling” od Oponeo.pl. Jej głównym celem jest oczyszczanie terenów zielonych ze zużytych opon i innych odpadów. >>> Czytaj więcej.
- Już 3-4 czerwca 2025 r. w hotelu Warszawianka w Serocku odbędzie się XII edycja Konferencji Środowiskowej Interzero, czyli największego cyklicznego wydarzenia w branży ochrony środowiska. >>> Czytaj więcej.
#PolecajkiNM
Sprawdź 43. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Tym razem:
- dowiesz się, czym jest FOMA,
- poznasz wyniki badania International Public Relations Network,
- posłuchasz rozmowy Marty Polakow-Stepanow z Sandrą Kubicką w ramach #InfluLAB.
Posłuchasz:
- o shrinkflacji w ramach podcastu Kanał Strategiczny od Tomka Domańskiego i Wojtka Walczaka,
- odcinka podcastu „Z buta w marketing” od Oskara Lipińskiego, podczas którego rozmawia z Natalią Skrzypską, ekspertką od budowania oraz zarządzania markami produktowymi w branży modowej, o zarządzaniu produktem w największych polskich e-commerce.