PrzeglądTygodnia [18-24.03.2025]: Sandra Kubicka w #InfluLAB, „Matura z WF-u” w cyklu „Kreatywność sprzedaje”, „koputko” powraca

PrzeglądTygodnia [18-24.03.2025]: Sandra Kubicka w #InfluLAB, „Matura z WF-u” w cyklu „Kreatywność sprzedaje”, „koputko” powraca
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 18 a 24 marca 2025 roku.
O autorze
4 min czytania 2025-03-24

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia

Newsy i artykuły tygodnia

  • W dziewiątym odcinku #InfluLAB Marta Polakow-Stepanow rozmawia z Sandrą Kubicką, biznesmenką, i influencerką. Sandra zdradza swoje podejście do współpracy z twórcami internetowymi oraz mówi o kulisach influencer marketingu. >>> Sprawdź.
  • W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie. O kampanii „Matura z WF-u” rozmawiamy z Piotrem Szeleszczukiem – dyrektorem marketingu i członkiem zarządu w Decathlonie. >>> Sprawdź.
  • Joanna Borowik – kierowniczka działu komunikacji i promocji Instytutu Kultury Miejskiej w Gdańsku, oraz Karolina Zabrocka – specjalistka ds. komunikacji w dziale komunikacji IKM opowiadają o kulisach 10. edycji konferencji „Marketing w kulturze”, która w marcu odbyła się w Teatrze Szekspirowskim. W jaki sposób wybierają prelegentów? Które trendy w marketingu kultury uważają za najważniejsze? >>> Sprawdź.
  • W sieci pojawił się raport ICCO World PR Report 2024/25. Wnioski z badania komentują członkinie i członkowie Polskiego Stworzyszenia Public Relations (PSPR): Rozalia Derewenda-Zasłona, Maciej Kikta, Kinga Kruczek, Małgorzata Morańska, Anna Miotk, Joanna Neumann, Roksana Obuchowska, Żaneta Przybylska, Izabela Wejcht. >>> Sprawdź.
  • Radosław Kaczmarek prezentuje swój przewodnik po warsztatowej dżungli, bo jak mówi: „bez dobrze przeprowadzonych warsztatów trudno o efektywną strategię marketingową”. >>> Czytaj więcej.
  • Adam Mitura pisze o tym, co zrobić, by skutecznie dotrzeć do przyszłych pracowników,  szczególnie studentów lub absolwentów uczelni technicznych. >>> Czytaj więcej.
  • Martyna Olszak i Paulina Łysoń piszą o tym, czy faktycznie influencer marketingu się kończy? A może to tylko transformacja? >>> Czytaj więcej.

Kampanie i ciekawe akcje

  • Grupa teatralna Mumio powraca, by po 20 latach spróbować odtworzyć jeden z najbardziej rozpoznawalnych spotów w historii reklamy – legendarną scenkę zakończoną kultowym tekstem „Kopytko”. Tym razem grupa wystąpiła w reklamie Plusha. >>> Sprawdź.
@plush A to, ma przedstawiać, że co? Jak to co? Łatwofertę w Plush za 20 zł/mies. za osobę! #plush ♬ dźwięk oryginalny – Plush
  • „Nie aplikowałbym tutaj”. Arla Foods opublikowała kampanię employer brandingową w humorystycznym wydaniu. >>> Sprawdź.
  • ERBACHER the food family, właściciel marki Josera, w kampanii employer brandingowej „Untwist your skills” zwraca uwagę na stereotypy przypisywane młodym. >>> Sprawdź.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Publicis Warsaw oraz Fundacja K.I.D.S., przygotowali pierwszą w Polsce grę w PDF stylizowaną na arkusz PIT. To część kampanii „Rozlicz ból”, zwracającej uwagę na codzienny ból dzieci chorych na raka. >>> Sprawdź.
  • McDonald’s Polska ogłosił partnerstwo z twórcami „Minecraft: Film”. Co znajdzie się w limitowanych zestawach inspirowanych kultową grą komputerową? Na ten moment projekt owiany jest tajemnicą. >>> Czytaj więcej.
  • W sercu stolicy pojawiła się niezwykła instalacja artystyczna – kolorowe schody zaprojektowane przez Martynę Wędzicką-Obuchowicz będące symbolem kampanii pod hasłem „Słuchaj serca. Lecz otyłość”. To 6. odsłona ogólnopolskiej inicjatywy „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”, realizowanej przez Novo Nordisk Pharma. >>> Sprawdź.

  • Koniec e-papierosów jednorazowych w Polsce? Ministerstwo Zdrowia pracuje nad projektem ustawy, który ma zostać przyjęty w III kwartale 2025 roku. >>> Czytaj więcej.
  • LPP wprowadza do swoich sklepów specjalnie oznakowane pojemniki na niepotrzebną odzież. To odpowiedź producenta na nowe przepisy w zakresie selektywnej zbiórki tekstyliów, które weszły w życie z początkiem stycznia br. >>> Czytaj więcej.
  • PETA stworzyła spot „My First Lab Animal”, który przypomina reklamy zabawek z lat 90. Cel? Uwrażliwienie Milenialsów na problem przeprowadzania eksperymentów na zwierzętach w USA. >>> Czytaj więcej.
  • Duracell w kampanii OOH „Bitter Truths” zwraca uwagę na bezpieczeństwo dzieci w kontekście użytkowania baterii. Firma prezentuje nowe rozwiązanie – pokrycie baterii gorzką powłoką. W ramach promocji powstały plakaty o bajkowym charakterze, skierowane głównie do rodziców. >>> Sprawdź.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Organizacja Water For People stworzyła „The Dehydrating Book”. To książka, którą można przeczytać tylko wtedy, gdy jej strony są mokre. Publikacja ma w ten sposób zwracać uwagę na kryzys wodny w Ameryce Łacińskiej. >>> Sprawdź.
  • Powstał projekt „Atacama RE-commerce”, który ma pomóc w oczyszczaniu pustyni w Chile z ton wyrzucanej każdego roku odzieży znanych marek. Po odświeżeniu i odnowieniu ubrań można je kupić online jedynie za cenę wysyłki. >>> Czytaj więcej.
  • W ramach kampanii „The Hidden Eye Test” powstała seria reklam, dzięki której można zbadać swój wzrok. Do opracowania grafik wykorzystano sztuczną inteligencję. >>> Sprawdź.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Marka klocków LEGO i The Pokémon Company International ogłosiły, że w 2026 roku na rynku pojawi się pierwszy zestaw, dzięki któremu każdy będzie mógł zbudować ulubioną postać z uniwersum Pokémonów. >>> Czytaj więcej.
  • Reżyser Spike Jonze i aktor Pedro Pascal połączyli siły i stworzyli reklamę słuchawek Apple AirPods 4. Klip tętni muzyką, zaskakuje tempem i przypomina kinowy hit. >>> Sprawdź.
  • Asystent Meta AI zacznie być udostępniany w Polsce. >>> Sprawdź.

Raporty i badania

  • Kampania prezydencka 2025 rozgrzała polskie media. Kandydaci prześcigają się w liczbie wpisów, hashtagów i interakcji z wyborcami. Kto dominuje w medialnym świecie, a kto wciąż nie potrafi wykorzystać jego potencjału? >>> Sprawdź wnioski z badania IMM.

Wydarzenia

  • Jak przekuć retail media w źródło wiedzy o konsumencie? Jak wykorzystać potencjał nowych punktów komunikacji do budowania sukcesu marki w e-commerce? Odpowiedzi między innymi na to pytanie, już 3 kwietnia 2025 roku, poznają uczestnicy konferencji IAB HowTo: Nowy Wspaniały Świat Retail Media. Mamy do rozdania dwie wejściówki. >>> Sprawdź, jak je zdobyć.

  • Ruszyła 4. edycja akcji „Kręci nas recycling” od Oponeo.pl. Jej głównym celem jest oczyszczanie terenów zielonych ze zużytych opon i innych odpadów. >>> Czytaj więcej.
  • Już 3-4 czerwca 2025 r. w hotelu Warszawianka w Serocku odbędzie się XII edycja Konferencji Środowiskowej Interzero, czyli największego cyklicznego wydarzenia w branży ochrony środowiska. >>> Czytaj więcej.

#PolecajkiNM 

Sprawdź 43. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Tym razem: 

  • dowiesz się, czym jest FOMA,
  • poznasz wyniki badania International Public Relations Network,
  • posłuchasz rozmowy Marty Polakow-Stepanow z Sandrą Kubicką w ramach #InfluLAB.

Posłuchasz:

  • o shrinkflacji w ramach podcastu Kanał Strategiczny od Tomka Domańskiego i Wojtka Walczaka,
  • odcinka podcastu „Z buta w marketing” od Oskara Lipińskiego, podczas którego rozmawia z Natalią Skrzypską, ekspertką od budowania oraz zarządzania markami produktowymi w branży modowej, o zarządzaniu produktem w największych polskich e-commerce.

PS PrzeglądTygodnia [11-17.03.2025]: Anna Dereszowska w #InfluLAB, suszonki lutego, kampania „Elon Musk is a Rot”