Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

PrzeglądTygodnia [01-07.07.2025]: jak TikTok Shop zmieni polski e-commerce, czy fanpage na Facebooku ma jeszcze sens, suszonki czerwca

PrzeglądTygodnia [01-07.07.2025]: jak TikTok Shop zmieni polski e-commerce, czy fanpage na Facebooku ma jeszcze sens, suszonki czerwca
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 1 a 7 lipca 2025 roku.
O autorze
4 min czytania 2025-07-07

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • Ciężarówka od Tindera? Spokój na Podlasiu? A może aktywność z Decathlonem? Poznaj suszonki miesiąca, czyli najciekawsze kampanie reklamowe, o których pisaliśmy w czerwcu 2025 roku. >>> Czytaj więcej.

  • Grzechy polskiej reklamy. Lech, Allegro, Mastercard czy Diety od Brokuła – to między innymi te marki przesadziły ostatnio z formą lub treścią reklamy i zostały ukarane przez Komisję Etyki Reklamy. >>> Czytaj więcej.
  • Czy Facebook w 2025 roku to już tylko cyfrowe muzeum, czy wciąż niedoceniane narzędzie? Opinią podzielili się: Anna Ledwoń-Blacha, Zuzanna Graczyk, Marta Durmowicz, Magda Kantorowicz, Jan Zając, Krzysztof Chałupczak, Mateusz Ryszka oraz Grzegorz Chojnacki. >>> Przeczytaj.
  • Start TikTok Shop w Polsce coraz bliżej. Czy to przełom dla social commerce w naszym kraju? Jak powinny się przygotować marki i e-sklepy? Między innymi na te pytania odpowiedzieli eksperci: Rafał Wasyluk, Paweł Galiński, Paweł Paszkowski oraz Mateusz Płatnerz. >>> Przeczytaj opinie.

  • Przeczytaj relację Marty Smyrskiej z targów technologicznych Viva Technology 2025. >>> Zobacz.
  • Dlaczego Labubu stało się nowym Furby? Co łączy recession blonde z rogalikiem pistacjowym i szminką Estée Lauder? O tym dlaczego w czasach kryzysu emocje rządzą rynkiem bardziej niż dane pisze Jolanta Podwysocka. >>> Przeczytaj.
  • O krótkowzroczności, wąskich gardłach i innych dolegliwościach współczesnych social mediów pisze marketingu Agnieszka Czepiel. >>> Przeczytaj. 
  • O content marketingu, który naprawdę wspiera w codzienności pisze Małgorzata Bakowicz. >>> Czytaj więcej.
  • W ostatnich latach rola mediów społecznościowych zmieniła się diametralnie. Jaką funkcję pełnią dziś i jak ewoluowało ich znaczenie? >>> Przeczytaj komentarz prof. Igora Borkowskiego, medioznawcę, dziekana Wydziału Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu Uniwersytetu SWPS.
  • Podszywają się pod polskie marki, kuszą promocjami, a za paczką stoi sprzedawca z Chin — UOKiK ostrzega przed nieuczciwymi e-sklepami i publikuje poradnik, jak nie dać się oszukać. >>> Zobacz więcej.

  • Marzenie o czekoladowym imperium. Jak Jan Wedel zbudował fundamenty marki. >>> Czytaj więcej.
  • Przewodniczącą Rady Nadzorczej IAA Polska na kadencję 2025-2027 została Agnieszka Sora. Z kolei przewodniczącym Sądu Dyscyplinarnego został Olgierd Świerzewski. Prezesem Zarządu IAA Polska został Jovan Protić. >>> Czytaj więcej.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Stowarzyszenie mali bracia Ubogich rozpoczyna kolejną edycję akcji „Wakacje jednego dnia”, w ramach której organizuje jednodniowe, letnie wyjazdy dla seniorów. >>> Czytaj więcej.

  • Lech opublikował 8-godzinne wideo z Kayah w roli głównej, na którym artystka czyta książkę w otoczeniu natury. Film nawiązuje do trendu ambient video, a jego celem jest stworzenie relaksacyjnego tła i nastroju. >>> Czytaj więcej.
  • W odpowiedzi na rosnące napięcie wokół trasy koncertowej Oasis, Lidl wypuścił limitowaną edycję kurtki „Lidl by Lidl”. >>> Zobacz.

  • Cztery piłki tenisowe, żadnego samochodu i tylko dwa słowa w sloganie – tyle wystarczyło, by Audi zwróciło na siebie uwagę w minimalistycznej kampanii OOH na Wimbledonie. >>> Zobacz więcej.

  • Dom nie musi być idealny, żeby nasze życie było wyjątkowe – przekonuje IKEA w Norwegii w kampanii „Made for Life”. W serii 11 filmików pokazuje wnętrza dalekie od katalogowych i uporządkowanych pomieszczeń, rezygnując z nich na rzecz tego, co towarzyszy nam na co dzień. >>> Czytaj więcej.
  • Nike Football w kampanii „Scary Good” opublikowało serię klipów inspirowanych horrorami i programami grozy. Gwiazdy futbolu wcieliły się w rolę postrachów boiska, budząc zaniepokojenie wśród rywali. W kampanii wystąpili m.in. Alexia Putellas jako jasnowidzka, Kylian Mbappé, Ronaldinho i Vini Jr. >>> Czytaj więcej.

Raporty i badania

  • Jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników Instagrama w czerwcu 2025 według raportu Instagram Trends Sotrender? >>> Czytaj więcej.

  • Z badania „Słuchacz podcastów w Polsce” przygotowanego przez Grupę Eurozet we współpracy z Publicis Group wynika, że rynek audio w Polsce ma się świetnie. Już 8,4 miliona Polaków słucha podcastów co tydzień, a miesięczny zasięg sięga niemal 11 milionów. >>> Poznaj więcej wniosków z szóstej edycji publikacji.

  • Spośród 100 Najcenniejszych Kobiecych Marek Osobistych w Polsce, aż pierwsze siedem z nich związanych jest ze sportem, a Iga Świątek już po raz piąty zdobyła pierwsze miejsce w rankingu przygotowywanym przez „Forbes Women Polska” i Instytut Monitorowania Mediów (IMM). W TOP 15 sportsmenek znalazło się również aż siedem nowych nazwisk, w tym: Aleksandra Mirosław, Julia Szeremeta czy Ewa Pajor. >>> Czytaj więcej.

  • 80,4% Polaków w wieku 18-25 lat spożywa alkohol z różną częstotliwością. Wśród pijących jest więcej kobiet niż mężczyzn. Takie wnioski płyną z raportu „Młodzi Polacy vs alkohol. Edycja 2025” przeprowadzonego przez platformę UCE RESEARCH i platformę psychoterapii online ePsycholodzy.pl. >>> Czytaj więcej.

Konkurs

  • Ponad 500 stron o tym, co dzieje się w mózgu podczas zakupów. Książka  Marcina P. Stopy i Gabrieli Lupy „NeuroMarketing Insight” czeka na Ciebie. Zdobądź ją w konkursie. >>> Sprawdź.

#PolecajkiNM

Sprawdź 56. odcinek cyklu #PolecajkiNM.

Przeczytasz o:

  • tym, czym jest Single Economy i dlaczego powinno być uwzględniane w marketingu,
  • raporcie NIVEA „Connect Compass”, który dotyczy tematu samotności i izolacji społecznej,
  • raporcie Havas Commerce „SecondHand”, dotyczącego konsumpcji cyrkularnej.

Posłuchasz także podcastów:

  • „Mamy na to slajd”, w którym Marta Ulman i Jakub Kwaczyński rozmawiają z Anną Marią Szutowicz i dr Iwoną Wilmowskąna temat wyników raportu „Family Matrix” o stosunkach rodzinnych w Polsce i kondycji rodziców dzieci do lat 18.
  • „Moja droga”, w którym gościnią Dagmary Brzezińskiej i Barbary Mierzwińskiej jest projektantka Zofia Chylak, a tematem rozmowy design inspirowany ludowymi wzorami, pracowitość i dziecięce fascynacje.
  • „Nieoczywiste rozmowy o PR”, w którym Łukasz Zając i dr Katarzyna Kopeć-Ziemczyk goszczą Karolinę Łuczak.
  • „Marketingu opartym na danych”, w którym Sebastian Suma rozmawia z Mateuszem Sękarą i Aleksandrem Radwanem-Pragłowskim o tym, jak technologia zmienia SEO i doświadczenie klienta w e-commerce.
  • „99 twarzy AI”, w którym Karol Stryja rozmawia z Maciejem Janikiem o tym, czy AI to narzędzie, czy już złodziej. Tematem odcinka jest prawo autorskie.
  • „Kulisy biznesu online bez cenzury”, w którym posłuchasz rozmowy Dominiki Dalby z Martyną Zastawną o kulisach prowadzenia biznesu z misją.

PS PrzeglądTygodnia [24-30.06.2025]: insighty z Cannes Lions 2025, perełki moderacji, top NM podcastów